[BC3] hd echt leeg maken

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
ik heb een ouwe 386 computer staan waarvan de harde schijf echt leeg moet. Hij komt namelijk uit een dokterspraktijk waarom dus gegevens van patienten staan, en die computer wordt geschonken aan een of ander oostblok land omdat ze daar nog wel wat kunnen met ouwe computers. Maar er mogen dus echt geen gegevens meer op staan en ze mogen ook op geen manier meer terug te krijgen zijn.
Wat denken jullie dat ik het beste kan doen?? Computer meegeven en harde schijf houden, lowlevel format (??) of gewoon anders formatteren?
alvast bedankt

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Fdisk-en, Format, en daarna ff zoiets als WipeInfo van Norton (oid) eroverheen halen, daarna nogmaals Fdisk-en, nogmaals formatten, en dan is het wel aardig safe hoor...

Virussen? Scan ze hier!

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-04 09:28

Macros

I'm watching...

Gewoon weggooien.
Alsof ze daar in het oostblok iets mee kunnen man.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:52

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Beste is idd om de hdd zelf te houden. Ik ken bedrijven die in staat zijn na 10 low-levels nog data terug te halen (niet allles, maar toch). Wat je wel kan doen is hem opnieuw fdisken met andere partities, deze formatteren, dan weghalen en dan ff low-levelen. Wordt dan al erg moeilijk.

Om het onmogelijk te maken is het beste om de hdd te verwijderen en dan van heeeeel hoog te laten vallen. Kan je niets meet terug halen.

I play my enemies like a game of chess...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
format c: /u en het zooitje is ook weg hoor.
:Z

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Vroeger was er bij norton speeddisk ook de optie om de lege ruimte te wipen, maar daar heb je nu niet zoveel aan :).

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Om het onmogelijk te maken is het beste om de hdd te verwijderen en dan van heeeeel hoog te laten vallen. Kan je niets meet terug halen.
Jawel hoor, er zijn bedrijven die daar ook nog data vanaf kunnen halen. Kost je dan wel 250-1000 piek per MB, maar het kán wel...

Virussen? Scan ze hier!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-05 15:38
Fdisk, format schijf

en zet er een zooi divxjes of MP3tjes op... (schijf HELEMAAL vol)

vervolgens formatteer je m weer

Mochten ze dan alsnog een unformat doen, restoren ze je divxjes :) de originele data is iig dan overschreven!

Edit: doe maar notepad TXT files, meer past er niet op een 386 schijf >:)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zondag 20 mei 2001 15:36 schreef TheProphet het volgende:
Yeah right, dan kan je alles nog fijn terughalen....

Virussen? Scan ze hier!

• RdB_IA
  • Niet online
nou ja..ik kan me ook niet voorstellen dat mensen in het oostblok veel geld gaan neertellen om te bekijken dat meneer jansen op vrijdag 13 januarie 1993 een bloedneus heeft gehad

maar het is natuurlijk niet netjes om het er ''op te laten staan''

• BC3 Victim
cleanstate

die zet alles in de nulstand zoals een hd uit de fabriek komt....

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• RdB_IA
  • Niet online
en waar kan ik cleanstate vinden?

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:37

JJJ

Lijkt me geval van UTFS.

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 14:40
Write Zeros to Harddrive is een proggie dat op de Bootdisk van een Gateway2000 pc van ons staat.

• reminder
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-12-2025

reminder

oi....

Beste is Format (eventueel Low-level format)
Dan vol gooien (zoek zelf maar uit met wat >:))
en nog een keer format

Each year, the Rainforest is responsible for over 3000 deaths from accidents, attacks or illnesses. There are over 700 things in the rainforest that cause cancer. Join the fight now and help stop the Rainforest before it's too late

• BC3 Victim
download disk cleanup van http://www.gregorybraun.com/ heb ik zelfs een harddisk met beschadigde cluster mee kunnen herstellen.

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 23:38

Dommel

Professioneel Software Sloper

Moet ie echt leeg dan moet je twee magneten pakken en die met noord en zuid naar elkaar leggen en de HD er een dag of wat tussen laten liggen. Wel 2 goed sterke magneten (Ausloperijmagneten bijv.) Anders werkt het nog niet.
Je weet dan trouwens ook meteen zeker dat de HD niks meer doet.

Als je dat niet wilt of kunt doen moet je er gewoon een zooi spijkers doorheenslaan en de HD houwe en zelf wegdoen, pc dus zonder hd naar oostblok sturen.

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• BC3 Victim
Debuggen, werkt heel leuk na fdisk en format, als je het moet weten ff emailen, dan stuur ik hem wel effe toe (is namelijk nogal veel typewerk, ben een beetje lui en heb examens.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Een zooi spijkers door slaan.
Is die bijna leeg, voor de normale mensen dan.

And The Only One

Verwijderd

Schijf helemaal volzetten met grote files (niet veel kleine). Dan Wipen met US DoD standaard rotating characters multiple wipe + slack (vergeet die slack niet!).

Dan fdisk, format, en herhalen vanaf het begin. Dat het liefst 7 keer.

Het schijnt dat magnetische lagen na 7 random waardes geen onderliggende residuele ladingen meer hebben.

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-05 12:23

spok9

Groen...

Op maandag 21 mei 2001 21:22 schreef SilentShadow het volgende:
Debuggen, werkt heel leuk na fdisk en format, als je het moet weten ff emailen, dan stuur ik hem wel effe toe (is namelijk nogal veel typewerk, ben een beetje lui en heb examens.
Examens? kutsmoes >:)

En de oplossing is al vaak genoeg gegeven, ik ga het niet nog een keer zeggen...

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• Hoyden
  • Laatst online: 07:21
Op zondag 20 mei 2001 15:36 schreef TheProphet het volgende:
:Z}:O
Pagina: 1