Toon posts:

[BC3] SCSI Plextor drives

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een ontzettende newbie op het gebied van SCSI, ik zeg het alvast. Ik heb een Asus PCI-SC875 SCSI-kaartje, en ik wil nu graag een Plextor 40NTSI (SCSI lezer) en W1210TS (SCSI Rewriter) aan hangen, indien mogelijk. Aan het SCSI-kaartje hangt nu een 3gb HD, die slechts als buffer gebruikt wordt, niks belangrijks qua performance.

Kan ik deze drives op het bordje aansluiten? Volgens de specs van het bordje worden SCSI-1, SCSI-2 en Fast-20 SCSI ondersteund. De lezer en de brander hebben allebei een Ultra SCSI interface. Gaat dit werken? Zoals gezegd, performance boeit niet (volgens mij zijn de drives altijd slomer dan de SCSI-bus aankan), als het maar redelijk werkt.

Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten bij het gebruik van deze apparaten?

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niemand??? :'(

Verwijderd

t zla wel werken, mits je niet je scsi harddisk als bootdrive gebruikt denk ik.

Even rekenen:

Stel 10MB/s kaartje (Adaptec 2904 PCI nonbootable )

12*fikken=12*150=1800KB/s=1,8MB/s
24*lezen (dubbele speed, voor zekerheid)
=3,6MB

Samen : 5,4MB, oftewel veel minder als 10MB.

Je brander heeft burnproof (doorgaan met branden na een buffer-underrun), dus je scsi harddisk kan toch wel als bootdrive gebruikt worden.

Moet lukken dus. Succes

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat is het verschil tussen Fast SCSI en Ultra SCSI? Zijn ze wel pin-compatible?

Moet ik de HD als bootdrive gebruiken? Die is maar 3gb, terwijl ik ook een IDE HD van 27GB heb, waar ik eigenlijk alles mee doe.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 00:28
ultra is 20mb/s en fast is 10mb/s

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Nee, SCSI hdd hoeft niet als bootdisk gebruikt te worden. Ik geef alleen maar aan dat het mogelijk is, dus bv een Pentium166 met SCSI harddisk, en scsi cdrom/brander met burnproof is goed te doen.

Met ide wordt het al weer twijfelachtiger met een lowend pc zoals door mij geschetst hierboven.

Van welke harddisk je boot moet je helemaal zelf weten.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Symbios 875 zal gewoon werken. Harddisk laat je zoals ie nu is, daartussen zet je cd-rom en brander. Alles stel je op 20MB/s in in de BIOS van je symbios kaartje en fikken maar.

Heb het zelf probleemloos draaien op een BIOS-loos kaartje met dezelfde controller, maar dan een Yamaha CDR400t fikker.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, mensen, ik weet genoeg. Morgen ga ik de Plextor''s aanschaffen. :P
Pagina: 1