Toon posts:

[BC3] Brander en CDRom alweer verdwenen ! :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een kort uitstapje naar de bij m''n brander meegeleverde WinOnCD wilde ik maar weer eens terug naar Nero.

Dus eerst WinOnCD gedeinstalleerd, daarna Nero 5.5 gedownd en geinstalleerd.

Daarna de comp opnieuw opgestart en ja hoor: cdrom(generic 40X) en brander(Plextor 16/10A)alweer verdwenen :(. (Was namelijk ook gebeurd toen ik van Nero naar WinOnCD overstapte).

Toen was ik nog niet in paniek, ik had dit namelijk al eens eerder opgelost. (met ForceASPI).

Maar dat werkt nu dus niet meer, wat ik ook doe, Windows ziet de cdrom en writer niet. Bij het opstarten worden ze wel netjes herkend in de opstartsequence (dus voordat W2K echt is opgestart).

Als ik in de devicemanager kijk dan staat er dit bij de cdrom en de writer:

"Your registry might be corrupted. (Code 19)

Click Troubleshooter to start the troubleshooter for this device."

Maarja, daar heb je ook niet veel aan.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Er is iets goed fout met je aspi drivers. Installeer anders je os opnieuw :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 mei 2001 19:37 schreef Generaal_Putlucht het volgende:
Er is iets goed fout met je aspi drivers. Installeer anders je os opnieuw :)
Al zou ik dat willen, dat wordt toch een beetje moeilijk zonder cdrom-speler.

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Nou, alles werkt weer :). Ten einde raad heb ik Nero weer gedeinstalleerd, met ForceAspi de aspi-layer eerst gedumpt en daarna weer geinstalleerd en daarna een progje van Adaptec/Roxio (!) gebruikt om de writer door het systeem herkend te laten worden.

Opnieuw opgestart en ja hoor, daar waren de cdrom en writer weer in Windows :P.

Toen Nero weer geinstalleerd en zelfs daarna (na opnieuw opstarten) werden de cdrom en writer nog door Windows herkend. Blij :).

Volgens mij is alles misgegaan toen ik WinOnCD(Roxio) heb gedeinstalleerd. Dat programma verneukt bij deinstallatie je hele systeem.

De link naar het Roxio progje voor herkenning van je writer en cdrom volgt nog.

Edit: geen link. HEt progje bevind zich bij Roxio in de registered user area en ik ben m''n userid vergeten |:(.
Pagina: 1