[BC3] Iomega zip-100 problemen

Pagina: 1
Acties:

• Cybertroy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04 19:23
Welkom bij het probleem,

Het probleem is het volgende: Ik kan de zip niet aan de praat krijgen in win98 op een Asus mobo, heb alles geprobeerd aan zetten in het bios uit zetten in het bios, in win DMA uit/aan niks werk!! wil niet kopieren jawel maar dit duurt veeeeel te lang en daarna loopt het systeem vast MMMmmmmm niet mooi.

Iemand ervaring mee.....en natuurlijk een oplossing..

Groetjes Cybertroy

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
bios:
100MB - normal (geen LBA) of op None zetten, zodat hij geinitialiseerd wordt door Windows.

onder Windows gaat alles vanzelf, mits je moederbord chipset drivers zijn geinstalleerd. Je hoeft niks van iomega te installeren, hij wordt onder Win98 aangestuurd als standaard IDE/ATA device.

Iomega Zipdrives zijn zowieso toch al geen betrouwbaar snel medium, ik heb er 2 gehad, beiden overleden aan Click Of Death (COD) en altijd takketraag...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:44

Exirion

Gadgetfetisjist

Volgens mij is dit echt typisch voor recentere modellen, want ik heb met m''n 4 jaar ouder ATAPI model nog nooit problemen gehad. Heeft in een P133 bord gezeten, een BX bord en nu in een KT133 bord (KT7). Nooit problemen en lezen/schrijven met 1MB/s in PIO nul mode in alle OS''en. Hoe oud is die van jou? :?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Cybertroy
Op zaterdag 19 mei 2001 02:17 schreef unicorn7 het volgende:
bios:
100MB - normal (geen LBA) of op None zetten, zodat hij geinitialiseerd wordt door Windows.

onder Windows gaat alles vanzelf, mits je moederbord chipset drivers zijn geinstalleerd. Je hoeft niks van iomega te installeren, hij wordt onder Win98 aangestuurd als standaard IDE/ATA device.

Iomega Zipdrives zijn zowieso toch al geen betrouwbaar snel medium, ik heb er 2 gehad, beiden overleden aan Click Of Death (COD) en altijd takketraag...
Ja dat is jammer.....ik kan in dit nieuwe bios van Asus niet veel doen

• Cybertroy
Op zaterdag 19 mei 2001 02:19 schreef Exirion het volgende:
Volgens mij is dit echt typisch voor recentere modellen, want ik heb met m''n 4 jaar ouder ATAPI model nog nooit problemen gehad. Heeft in een P133 bord gezeten, een BX bord en nu in een KT133 bord (KT7). Nooit problemen en lezen/schrijven met 1MB/s in PIO nul mode in alle OS''en. Hoe oud is die van jou? :?
HAGEL nieuw...maar kan er niks op kopieren....... zielig hoor...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:44

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 19 mei 2001 02:29 schreef Cybertroy het volgende:
maar kan er niks op kopieren....... zielig hoor...
Ik leef met je mee :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Cybertroy
Zijn er niet meer mensen die dit mee hebben gemaakt of hebben ervaren????.....ik heb de zip drive niet voor niks gekocht....moet natuurlijk wel werken. ideeen........of oplossing!!!!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik snap je probleem niet....

In een 386/DX-33 stel ik gewoon bij HDD instellingen in de bios in: NONE - dus geen IDE/ATAPI apparaat aanwezig.

Daarna in Windows 95 werkt de drive gewoon, en wordt hij herkend als een ATAPI/IDE device.

Ik snap niet dat als het bij mij zo werkt op een 386 van meer dan tien jaar oud, jij het niet werkend zou moeten krijgen op een nieuwer mobo...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Cybertroy
Ik snap het probleem nu wel.....Het zit in de nieuwe zip drivers, heb namelijk even een oude gepakt van Iomega en die werkt wel gelijk....gek he...ik vind het gewoon lekker (niet dus)

Ze moeten bij Iomega dus nog wel even aan de slag gaan, ze zullen wel moeten maar voorals nog praten ze er nog niet over bij Iomega.

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Op zaterdag 19 mei 2001 02:17 schreef unicorn7 het volgende:
bios:

Mijn adaptor is overleden en zo''n kreng kun je nergens apart bestellen, en een andere goede adaptor erbij met hetzelfde aantal ampere en voltage is er ook niet :(

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Pagina: 1