De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Voor atadrivers moet je terecht bij de fabrikant van de ATA(100) controller.
Of op de cd bij je moederbord.
Of op de cd bij je moederbord.
Je kan volgens mij gewoon windows installeren en daarna in windows de ata drivers. Weet ik alleen niet zeker, correct me if i''m wrong.
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Het zou in het vervolg wel gemakkelijk zijn als je er bij vermeld om welk mobo (of add-on kaartje) het gaat.
Good goan
Om even terug te komen op het feit welk moederbord het is het gaat om een MSI K7T Turbo, SocketA, VIA KT133A
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Als je drivers nodig hebt, kan je tijdens het installeren (van CDOp vrijdag 18 mei 2001 11:19 schreef spok9 het volgende:
Je kan volgens mij gewoon windows installeren en daarna in windows de ata drivers. Weet ik alleen niet zeker, correct me if i''m wrong.
Als je w2k kan installeren op je disk, heb je kennelijk geen drivers nodig.
Alhoewel de VIA 4-in-1 drivers min of meer verplicht zijn voor mobo''s met de VIA southbridge en/of northbridge
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Verwijderd
het is uitermate irritant als mensen geen punt komma hoofdletter enter shift gebruiken het is gewoon erg moeilijk lezen meeste mensen nemen dan niet eens de moeite om je bericht te lezen laat staan antwoorden het is maar dat je het weetOp vrijdag 18 mei 2001 11:11 schreef Ikke21 het volgende:
Ik heb zojuist een IBM 75GXP 30Gb binnen gekregen is hierop zonder problemen win2000 op te installeren of moet ik bij de installatie nog ata100 drivers hebben want deze heb ike r dus niet bij en als dat moet waar kan ik die dan vinden want op de site van IBM kon ik ze dus niet vinden
Hm ja is inderdaad best irri. Zal er even op letten txs.
Verwijderd
...bij de weg, als het goed is staat er op de cd van je moederbord een folder met daarin ata100 drivers voor windows2000. zet deze effe op een diskette. druk tijdens setup van windows2000 op F6, als setup erna vraagt. hierna moet windows setup gewoon lukken....
Verwijderd
Ik heb welliswaar geen MSI mobo maar ik heb nog nooit ATA100 drivers hoeven installeren (Win98). Enkel die schijf aan je ATA100 controller hangen + DMA aanzetten is genoeg volgens mij. En niet te vergeten de VIA 4-in-een drivers.
Verder heb ik bij mijn IBM 30 gig GPX75 ook nooit iets van drivers bijgekregen (=logisch).
Vreemd dat je in Win2000 dan wel speciaal die ATA100 drivers moet installeren.
Verder heb ik bij mijn IBM 30 gig GPX75 ook nooit iets van drivers bijgekregen (=logisch).
Vreemd dat je in Win2000 dan wel speciaal die ATA100 drivers moet installeren.
Pagina: 1