[BC3] advies voor een cd-brander

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hallo,
Ik had even een vraagje over wat een beetje een goede brander is voor ook nog een leuk bedrag.
Ik wil binnenkort dus beginnen met cd''s branden (heb atm nog geen brander), maar ik wil wel een apparaat wat een beetje goed is.
Na wat rondsurfen had ik Deze gevonden voor 240 gulden.
Ik had al om een mening gevraagd op het ClanBase forum, maar die verwezen mij hier naartoe (jah, ik ben dus nieuw hiero op dit forum 8-)).

Het gaat mij dus niet echt om een erg snelle brander, maar meer om het feit of dit een goed apparaatje is, en de ''standaard'' opties als overburnen en 80 minuten cd''s aankan.

BVD.
Lamp

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik zou voor een LiteOn gaan. Goedkoop en nog snel ook. Met BurnProof. Zo rond de fl.349,-

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-05 12:47

bloasfist

Slot-A Crew

lite-on is ook wat ik iedereen zou adviseren, maar ik weet niet wat je budget is?

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:13
4x brander voor dat geld nog? Zou ik niet doen, leg er iets bij voor een 8x (vanaf een gulden of 250) of iets meer voor een Lite-on 12x met burnproof (vanaf 300 staan ze in de pricewatch). 4x duurt erg lang, zou ik alleen doen als je van plan bent em alleen voor backups te gebruiken en dus 1 cd in de week brand ofzo.

Flickr | Lego collectie

• BC3 Victim
Misschien is een Plextor IDE een goed idee.
12x10x32
:P

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

wordt die lite on ook ondersteund door clone-cd? en vooral zijn die beveiligde cd,s dan wel bruikbaar!!?? :)

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-05 12:47

bloasfist

Slot-A Crew

jep.. ik gebruik zelf ook een lite-on 12*10*32 met clone cd en nero .. werkt prima.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 09:55 schreef wubbe het volgende:
Misschien is een Plextor IDE een goed idee.
12x10x32
:P
Mee eens. Is super brander :9

Verwijderd

die mitsumi kom ook 90 en 100 minuten cd''s schrijven toch?

Ik zelf heb die lite on. Is echt een topertje

• BC3 Victim
Dit zijn idd wat meer replies :)
thanks..

maaruh.. die Lite On.. die zijn gewoon goed ?
ennuh.. mijn budget.. tjah.. 300 - 350 piek vind ik best mooi voor een writer, veel meer heb ik nu geen geld voor..

Nog iets belangrijks.. die Lite On dingetjes, die ondersteunen wel de meeste standaard zooi (80 minuten cd''s, lastige cd''tjes kopieëren en weet ik het wat..)

Verwijderd

Lite-On ondersteunt heel veel, 80 min ondersteunt elke fikker bijna. Het schijnt dat er een Plextor binnenwerk in de lite-ons zit, maar dat heb ik alleen maar gehoord, concreet bewijs heb ik er nooit van gehad

• BC3 Victim
Okay!
Muchos thanx allemaal..

dan ga ik maar ff zo''n brandertje bestellen.
(300 piek bij Xenon, en daar had ik de rest van mijn pc ook al gehad.. goeie service die ze hebben.. binnekort er ff heen met mijn OV. )

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op vrijdag 18 mei 2001 19:54 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Lite-On ondersteunt heel veel, 80 min ondersteunt elke fikker bijna. Het schijnt dat er een Plextor binnenwerk in de lite-ons zit, maar dat heb ik alleen maar gehoord, concreet bewijs heb ik er nooit van gehad
Neen, dat is niet zo. Plextor en Lite-On hebben slechts enkele Sanyo componenten gemeen. Voor de rest zijn de drives totaal verschillend.

Verwijderd

De plextor 12/10/32 A Is idd een hele goede. !!!!

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 20:21 schreef Lamp het volgende:
Okay!
Muchos thanx allemaal..

dan ga ik maar ff zo''n brandertje bestellen.
(300 piek bij Xenon, en daar had ik de rest van mijn pc ook al gehad.. goeie service die ze hebben.. binnekort er ff heen met mijn OV. )
Ik wacht al anderhalve week op mijn LiteON brander van Xenon. Het schiet niet echt op daar. :(

Verwijderd

vergeet TEAC niet, zijn prima brandertjes, en de 12x kwamm beter uit de verf dan de LiteOn. TEAC is ook snel in grabben trouwens!

• BC3 Victim
teac 12x/10x/32x is de beste

Verwijderd

acer is ook goed doet alles 12-8-32

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

lite-on is een prima brander die 80 min cd''s, overburning en clonecd ondersteunt...goedkoop ook. alleen die bijgeleverde cdrw zuigt, al drie keer opnieuw moeten formatteren :(

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Pagina: 1