[BC3] Snellere cd-rom speler in P90

Pagina: 1
Acties:

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik wil op mijn oude pc (pentium 90, 40mb) een snellere en betere cd-rom speler hebben, omdat mijn oude cd-rom speler geen cd-rw ondersteund. Moet ik dan gewoon een 52x speed nemen, of is dit overkill.

They made me do it.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Doen want er is toch geen andere meer verkrijgbaar!!! :) misschien een 48x maar er zijn geen langzamere meer te krijgen (of 2e hands dan misschien). 52x is toch maar 100 piek (AOpen)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Overkill....
Ik heb eens een 16speed in een 386/40 gehad en die haalde de 4-6speed maximaal. Toen die CDROM in een snellere PC zat, vloog de maximum snelheid omhoog naar de verwachtte 16speed. (cdspeed, een testprogramma meet dat heel leuk, en meet daarbij ook de CPU-belasting - een hint dat op oudere pc''s de CPU een bottleneck kan vormen bij leeseenheden zoals CDROM).

vanaf 6 speed is het twijfelachtig of CDRW ondersteund wordt (ik heb een 6speed CDRW leeseenheid), bij 8 speed zijn de meeste wel geschikt voor CDRW (al heb ik een 8 speed die geen CDRW leest) en ik ben nog nooit een 16speed tegengekomen die geen CDRW lustte...

Natuurlijk kan je voor 85,- een nieuwe kopen, of een nieuwe DVD speler voor je snellere PC (en die CDspeler in die P90), maar je kan ook een tweedehandsje nemen voor de prijs van een pakkie shag tot 25,-

En als je een nieuwe koopt, neem dan geen Aopen boven de 48speed, want die hebben teveel problemen met het lezen van AudioCDRW''s en het slopen van CD''s (ik heb 2 kapotte CD''s door 2 Aopen CDSpelers (1 50speed en 1 52speed) van maatjes van mij).

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:32

Epsilon

ik zou wel gewoon een 52x kopen maar hou er rekening mee dat de cd-rom wel eens in stukken kan barsten (veel verhalen hier gehoord) en die aopen heeft daar meer last van als andere cd-roms

en nog wat: je haalt niet te volle snelheid want je hebt geen udma 33 controler (of meer natuurlijk)

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dus geen A-Open?? Asus dan?

They made me do it.