HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Ik moet zeggen dat ik 30MB/sec vrij netjes vind.
ATA-100 betekent dat je IDE-bus een datatransfer van maximaal 100MB/sec aankan. De meeste (alle) schijven halen dat niet. Het duurt nog wel een jaartje of wat voordat de schijven zo snel zijn. En dan is er vast ook al DDR-IDE ofzoiets:9~.
Siditamentis astuentis pactum.
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
maar binnenkort komt er wel een 2e schijf in.. Scheelt dat veel in performance dan? RAID of geen RAID ?
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Diamond Max 40, 60, 80
Diamond Plus 40, 45, 60
enz.
Dat kan ik ff voor je kijken wat de fysieke snelheden zijn. Data sheets hier voor mijn neus liggen
k heb ff opgezocht.
============================================================
(Specifications subject to change without notice)
Maxtors'' DiamondMax® VL 40 Family
3.5" EIDE / Ultra DMA/100 Drives
Model Numbers 34098H4, 33073H3, 32049H2
31535H2 & 31024H1
============================================================
KEY FEATURES:
· Maximum Capacity of 40.9 GB
· Fast ATA/Enhanced IDE compatible
· Digital Signal Processor (DSP)-Based Architecture
· Ultra ATA/100 Data Transfer Rate
· 2 MB SDRAM Cache Buffer
· <9.5 ms Seek Time
SECTOR ADDRESS TRANSLATION:
+---------+--------+----+---+-----+-----------+------------+
| Model | CYLS | HD |~LZ| SPT | Capacity | MAX LBA |
| Number | * | |&WP| | ** | |
| 34098H4 | 16,383 | 16 | 0 | 63 | 40,982 MB | 80,043,264 |
PERFORMANCE:
Seek Performance (including settling time and servo overhead)
Seek Times (Typical):
Track to track: ....................... 1.0 ms
Average: .............................. <9.5 ms
Maximum: .............................. <20.0 ms
Average Latency: ........................... 5.55 ms
Rotational Speed (+-0.1%): ................. 5,400 RPM
Controller Overhead: ....................... <0.3 ms
Start Time (0 - Drive Ready) ............... <8.5 sec
DATA TRANSFER RATE:
To/From Interface (UDMA/66): ............. Up to 100 MBs
To/From Media: ........................... Up to 46.7 MBs
DRIVE CONFIGURATION:
Integrated Controller/Interface: ........... Ultra ATA/100
Buffer Size: ............................... 2 MB
Buffer Type: ............................... SDRAM
Areal Density: ............................. 7,200 MB/Sq. Inch
Data Zones per Surface: .................... 16
Bytes per Sector/Block: .................... 512
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
punt 1 is 30 meg/s gewoon goed voor een 5400rpm schijf.
punt 2 is die 100 een theoretische doorvoersnelheid die je echt niet gaat halen, alleen al door de overhead
en nu even een raid-uitleg. raid 0 zul je wel bedoelen is striping en betekent dat je 2 schijven aanstuurt als een waardoor de theoretisch gezien een dubbele doorvoer haalt. Dat is natuurlijk niet helemaal waar maar 1,8 keer moet zeker mogelijk zijn. Je zou dus met 2 van die maxtor''s ergens tussen de 55 en de 60 meg/s moeten halen. Je zult dan alleen wel je hd moeten formatteren met de raid-bios om een raidsetup te maken. Het is niet bijplaatsen en klaar dus ... enig verstand ervan is verewist dus ik zou me er eerst een flink in gaan verdiepen voor je er aan begint !!!!
In ieder geval succes
P.S. K heb hierboven ff je schijf spec geplaatst. check ze ff, 30 mb/s is redelijk goed.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Succes met de RAID verder
Verwijderd
*ofwel als single-drive raid0
(als controller geen losse schijven kan aansturen, maar alleen array''s)
*ofwel als gewone harddisk,
HPT raid controller functioneert ook als gewone ultra100 controller