[BC3] Bios herkent 80 aderige UDMA kabel niet

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Mijn probleem is dat mijn BIOS steeds een melding geeft dat ik geen 80 aderige HD kabel gebruik. Ik weet zeker dat het wel een 80 aderige kabel is en als ik een andere kabel gebruik, krijg ik dezelfde waarschuwing. Met als gevolg dat mijn HD slechts op UDMA 33 werkt ipv op UDMA 100... Hoe kan dit? Kan het er mee te maken hebben dat ik mijn kast niet op een geaard stopcontact heb aangesloten? (Die 40 extra aders zijn toch juist om te aarden :?)

Alvast bedankt voor jullie hulp

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-04 16:29

vanwegen

-:|:-

Blauwe connector moet in moederbord
was het bij mij althans

En toen was m'n signature weg :(

• BC3 Victim
Bij mij zit die blauwe plug ook in mijn moederboard. HD jumpers staan op master en de zwarte plug (=master) zit in de achterkant van mijn harddisk. Pluggen zijn btw goed aangedrukt.
Dus in mijn geval is dat niet het probleem. Heeft iemand een andere oplossing?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

is de hdd uit zichzelf wel hoger als udma33 ?
verder geen flauw idee...

Verwijderd

Heb je een cd/dvd oid als slave achter je schijf hangen ?

Dan zou het daar aan kunnen liggen .

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geaard stopcontact of niet maakt iig nix uit. ATA100 werkt bij mij ook in een normaal stopcontact :)

• BC3 Victim
Ik heb deze harddisk (Maxtor diamondmax plus 60) als ata100 gekocht. Er hangt verder geen cdrom of iets dergelijks achter..
Zou het een fout kunnen zijn in mijn BIOS? :?

• BC3 Victim
Weet er nog iemand een oplossing?

• BC3 Victim
misschien staat er iets in je bios verkeerd ingesteld of doe anders is een bios upgrade als je dat al niet gedaan had.
en auto detect zou ik ook aanzetten(normaal staat dat al aan)

• BC3 Victim
Auto detect staat aan in de bios, heb de nieuwste versie geflasht en ik heb de optimal default settings geladen...
Ik snap er weinig meer van.. Ik heb mijn harddisk nu op de raid controller op mijn moederbordje gezet daar draait ie volgens mij wel op UDMA 100 (Sisoft Sandra''s benchmark is iets langzamer dan de vergelijkende benchmark van een 30 gig ATA 100)
Maar ik snap dus niet waarom mijn bios nog steeds die kabel niet herkent als een 80 aderige...

• BC3 Victim
Nog iemand een suggestie?

• BC3 Victim
Kijk op de achterkant van je drive naar het nummer, en zoek info op de site van maker van je drive of het wel een ata 100 is.
Succes, Toon

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-05 15:18

Garrett

Watercooler

Op donderdag 17 mei 2001 23:54 schreef Themis het volgende:
Auto detect staat aan in de bios, heb de nieuwste versie geflasht en ik heb de optimal default settings geladen...
Ik snap er weinig meer van.. Ik heb mijn harddisk nu op de raid controller op mijn moederbordje gezet daar draait ie volgens mij wel op UDMA 100 (Sisoft Sandra''s benchmark is iets langzamer dan de vergelijkende benchmark van een 30 gig ATA 100)
Maar ik snap dus niet waarom mijn bios nog steeds die kabel niet herkent als een 80 aderige...
Mijn gok is dat jouw mainboard een probleempje heeft met de "gewone" UltraDMA 100 settings, maar niet met de RAID :)

Heb je al geprobeerd om de BIOS met een iets oudere firmware te flashen? klinkt misschien stom maar als ie het dan nog niet goed doet, ligt het in elk geval niet aan je BIOS....

[off-topic]
Die 900 van je kan je nog wel wat opvoeren hoor! Mijn Athlon Classic 800 loopt ook probleemloos op 1000 :9 dus opvoeren die handel :D
[/off-topic]
Succes ermee! ;)

I love watercooling

Pagina: 1