[BC3] na RW 4x ipv 8x!! :(

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb net eff een rewriteable getest en geschreven, maar nu wilde ik het op een gewone writeable doen (Mmore 74 min metallic) nu kan ik niet meer 8 speed schrijven.... terwijl mijn brander 8x writeable 4 rewriteable en 32x lezen.... wat is het probleem?? Het is een Acer 8x4x32x Acer met 8 MB buffer !! :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

met welk programma fik jij je CDs?

• sju
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05-2025

sju

rrradio

Ik denk dat je cd-r''s een max-speed van 4x hebbe.. dus dat het aan je cd''s ligt..
oplossing: koop goeie cd''s

blaat? BLAAAAAAAAT!

Verwijderd

CHeck je instellingen.

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05 10:56
Heb ik ook vaak in nero. FF alfsluiten en weer starten.

Verwijderd

Ik weet iig dat Nero automatisch de brandsnelheid aanpast als je een CD-RW gebruikt (bij mij gaat ie van 8x naar 4x)
Zodra ik weer op 8x wil branden (op CD-R) moet ik dit handmatig terugzetten.

Misschien bij jou ook het geval?

• BC3 Victim
opmaak saven...
writer programma uit...
writer programma open...
opmaak laden...

en dat moet werken...
maar volgens mij werkt je ASPIlayer niet helemaal lekker, of je IDE drivers / DMA vindje staan niet juist...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
ik gebruik nero/cdrwin of fireburner... maar het maakt geen bal uit....

nope cd''s hebben een max van 12x (mmore metallic)

Wanneer ik ook mijn firmware wil updaten (miscchien dat dan helpt), dan kan ie niets eens mijn writer vinden |:( :'(
Op dinsdag 15 mei 2001 13:14 schreef unicorn7 het volgende:

maar volgens mij werkt je ASPIlayer niet helemaal lekker, of je IDE drivers / DMA vindje staan niet juist...
waar en hoe kan ik dat doen???

Verwijderd

Ik zou toch maar is voor de zekerheid Philips of TDK proberen.

Als die het niet doen ligt niet aan de kwaliteit van de cd''s.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:04
Als een CDRW eenmaal is gebrand op 4x, kan hij daarna niet meer op 8x worden gebrand. Zowel niet erbij als na een erase. Dit geldt ook voor 2x en 4x etc..

• Dennis
hmmm mijn vorige post was niet helemaal relevant

Trouwens ik heb slechte dingen gehoord over die brander van jou, daarom heb ik hem ook nooit gekocht. Een winkel beweerde zelfs dat hij niet hoger kon dan 4x en alleen de TOC op 8x kon.

• BC3 Victim
damn dat dacht ik dus al dat het zo''n slechte writer is.... (het lijkt me een beetje moeilijk na bijna één jaar een "kapotte" cd writer om te ruilen.)

Nog iets raars, ik had dus bij hccdagen van die hele goedkope unlabeled cd gekocht (80min, 50 stuks voor 45,- >:)) die kon ik toen ineens wel branden op 8x.. :?

Het kan denk ook aan bios liggen (omdat ie hem niet kan vinden tijdens updaten)

• BC3 Victim
Dat is natuurlijk superwazig. Heb je je software al eens opnieuw geinstalleerd.

• Dennis
Op dinsdag 15 mei 2001 16:12 schreef Paulio_Blonde het volgende:
Het kan denk ook aan bios liggen (omdat ie hem niet kan vinden tijdens updaten)
Hoe bedoel je dit precies?

• BC3 Victim
Wanneer ik de firmware wil updaten.... dan zoekt ie via de IDE kabels(zo iets) naar een writer van ACER, maar kan hij niks vinden.. en een IDE kabel zit vast een MoBo dus ik dacht dat het aan de bios ligt... (zal ik wel verkeerd geredeneerd hebben.... :))

• BC3 Victim
welke software???.....

Pagina: 1