[BC3] Help: cdrom tikt, leest niet en eject na...

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Probleem:

CD-ROM-speler maakt een tikkend geluid - om de 2 seconden - kan een willekeurige CD-ROM niet lezen en na 15 seconden => eject, laatje schuift open.

Wat eraan vooraf ging:

Goed werkend systeem met goedwerkende CD-ROM-speler (Creative 52x).
Ik heb een HP CDRW 8110 in het systeem geschroeft en uiteindelijk was alles netjes aangesloten. Systeem (Cel. 533/ WinME) herkent alles. Geeft tevens aan dat alles werkt.

Diverse aansluitmogelijkheden met IDE Primary/Sec Master/Slave uitgeprobeerd. Geen resultaat.

Uiteindelijk oude situatie hersteld. CD-ROM-speler doet het nog steeds niet. Het enige wat ik ermee gedaan heb is kabels los/losschroeven; Master/slave aangepast; vastschroeven/kabels vast (en dit alles op de juiste manier)

HP-CDRW 8110 werkt overigens wel goed.

Wat kan er aan de hand zijn?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-05 22:47
Heb ik sinds een paar dagen ook, helaas betekend het: cd-rom speler kaput :(

Ik ga vandaag maar eens een nieuwe bestellen, k denk een Toshiba 48-speed voor 125 piek.

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 14:48 schreef Pc123 het volgende:
Heb ik sinds een paar dagen ook, helaas betekend het: cd-rom speler kaput :(

Ik ga vandaag maar eens een nieuwe bestellen, k denk een Toshiba 48-speed voor 125 piek.
Goede keus

• BC3 Victim
de stekker er verkeerd op gehad?

kan zijn dat ie nu overleden is...

en die Toshiba rulez met CloneCD/BlindWrite...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-05 22:47
Dit gebeurde bij mij zonder enige verandering aan de hardware (kast niet eens open gehad :) ), opeens ging ie open en daarna niet meer dicht.

• BC3 Victim
Op dinsdag 15 mei 2001 15:01 schreef unicorn7 het volgende:
de stekker er verkeerd op gehad?

kan zijn dat ie nu overleden is...

en die Toshiba rulez met CloneCD/BlindWrite...
ja, alleen jammer dat die HP8110 niet ondersteunt wordt in clone cd|:(

Pagina: 1