Toon posts:

[BC3] Een snelle en een tragere Harddisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Msi-turbo moederplaat en heb nu 2 hdd''s liggen een wat snellere Maxtor 30 gb (72000 etc) en een wat langzamere 10 gb

Nu wil ik mijn 10 gb gaan opdelen in partities voor verschillende besturingssysteemen en de 30 GB gaan gebruiken voor tool en games. Zou dit verstandig zijn :?

Ik bedoel is het verstandig om bijv. win 98 op een tragere harde schijf te zetten en dan bijv. Counter Strike op de snelere Hd :?

Alvast bedankt..

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 11:13 schreef pmponer het volgende:
Ik heb een Msi-turbo moederplaat en heb nu 2 hdd''s liggen een wat snellere Maxtor 30 gb (72000 etc) en een wat langzamere 10 gb

Nu wil ik mijn 10 gb gaan opdelen in partities voor verschillende besturingssysteemen en de 30 GB gaan gebruiken voor tool en games. Zou dit verstandig zijn :?

Ik bedoel is het verstandig om bijv. win 98 op een tragere harde schijf te zetten en dan bijv. Counter Strike op de snelere Hd :?

Alvast bedankt..
Nee, ik zou t precies andersom doen. Hoeveel ram geheugen heb je? Als je bijv. 256 mb ram hebt en win98se, dan hoef je met spelletje weinig te swappen en hreeft windows meer aan die snellere HDD.

Maar dat zijn my two cents :)

Verwijderd

Topicstarter
ja wat je zegt klinkt aannemelijk ik zit op

384 mb ramgeheugen. dus ja swappen zal ie dan inderdaad niet veel doen

hmmm dan maar een andere layout verzinnen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
[30GB]-C:Win98SE | D: Programma''s | NTFS:Win2K ]
[10GB]-Linux]

Windows + Swapspace op snelste HD op laagste partitie...

en minst gebruikte OS op de traagste schijf, of de traagste gebruiken voor ftp://

Bij 192MB en meer kun je beter in de SYSTEM.INI bij de groep
[386 Enh] de regel zetten:
ConservativeSwapfileUsage=1
zodat hij eerst je RAM gebruikt, ipv dat hij zoveel gaat swappen...

en download eens HDTach dan weet je tenminste welke schijf hoeveel sneller is, en waarom de positie op een schijf uitmaakt... (bij mij is de laatste 10MB de helft zo snel als de eerste 10MB van mijn schijf)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties ik zal je advies opvolgen Unicorn.

Nu (eindeloos) wachtten tot RG-Computers eindelijk mijn nieuwe processor levert... :(