Toon posts:

[BC3] DAMN... mijn HD performance neemt af....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een paar weken mn nieuwe compie...

Heb 2 Maxtor DiamonPLus60, in RAID 0 staan, 2x 30,7GB. Ik heb acoustic management uitgezet, extra update voor HD om HD op UDMA100 te zetten, omdat die standaar op 66 staat.

Toen ik de eerste keer met SISOFT SANDRA PRO 2001, mijn HD performace teste kwam ik op: ruim 37000.
Daarna ik mijn HD defraggen, omdat net alle software erop zat, maar daarna, kwam ik nog maar op 24009.

Ik begrijp niet wat er is, is de enige remedie de hele STRIPE te wissen, en hem niet op DESKTOP een STRIPE laten maken, maar dan zit ik nog steeds met hoe kan dit opeens lager zijn.

1 DING is bizar, SISOFT zegt: USE CACHE ON TO MEASURE WINDOWS PERFORMANCE :?

welke cache, de cache van de HD zelf???

Want ik heb met Cacheman, de Win cache geoptimized, 32MB geheugen toegekend en, read ahead disk cache 128KB

Iemand een idee??? :'(

Verwijderd

euh, heb je errug veel op je HDD staan? Dan is t logisch dat ie trager wordt, maar dat wist je waarschijnlijk wel :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja hehe, tuurlijk weet ik dat, maar dat valt aan de andere kant mee, want daarvoor zorg je juist dat de GAPS tussen de DATA er niet zijn, plus de buitenkant van je HD is juist sneller, en ik had mijn HD gemeten voordat die gedefragmenteerd was en erna!!!

Alleen hij zegt dus geen WINDOWS CACHE USED!

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 11:09 schreef -KOD- het volgende:

Alleen hij zegt dus geen WINDOWS CACHE USED!
Volgens mij doet sisoft sandra dat standaard ook niet, omdat je dan een eerlijkere uitkomst krijgt. Je kunt dat aan/uit vinken bij drives benchmark, en dan Options->Bypass windows disk cache....

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok, dat was het dus niet, op een of andere manier is mijn disk performance met iets van 30% afgenomen,

Had niets met dat WIN cache te maken bij de test

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Draai je een software RAID, of via Hardware..
Via Software zou ik nog enigzins kunnen begrijpen dat het minder wordt, naarmate je er meer op scrijft, via hardware zou het eigenlijk niet moeten kunnen..in de praktijk is het meestal wel zo, maar geen 30% afname van performance..

let us know :7

groeten
Erik Kruijswijk

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Hmm, trouwens, volgens mij lopen de diamond max PLUS schijven standaard al op ata100. Ben je niet in de war met de "gewone" diamond max schijven en heb je die 66TO100.EXE utility niet verkeerd gebruikt :?
en dat t daarom een mindere score is :?

t is maar een gedachte..........

Ik heb ook een plus60 HDD (20 GB), ik heb een i815 chipset en gebruik daarbij de intel UATA100 drivers. Het progje daarvan zegt dat mijn schijven op UDMA 100 lopen, ik heb dat progje 66TO100.EXE niet gebruikt, dus volgens mij lopen ze standaard al op udma100....

Verwijderd

Welke Raid-controller heb je?

Ik heb zelf een HIghpoint 370 die op mijn Abit SA6R zit en ik haal met SiSoft Sandra 2001se Pro zo''n 41000-43000 punten, terwijl mijn hD al redelijk vol is.
Heb trouwens 2x IBM DTLA 45 GB in Raid-0

Verwijderd

Topicstarter
Promise controller, die standaard op de ASUS a7v133 zit....

echt van het ene op het andere moment was de performace kutter geworden, en dit was nadat ik ACOUSTIC MANAGEMENT uit had gezet (maar dit moet juist ten goede komen) en ik had een update van UDMA66 to 100 gedraaid... dit was misschien beetje dom... zoals eerder werd gezegd.... en daarna met windoos gedefragged (ook dit komt alleen maar ten goede).

Dus zie niet direct in wat er nou precies de oorzaak van kan zijn,

zit er niet echt op te w8en om mijn stripe te deleten :(

en mis. is er wel iets in de firmware van mn HD verkut... geen idee

Verwijderd

Die UDMA patch maakt niet veel uit, omdat je HD''s op de Promise controller zitten en deze in Windows als een SCSI-controller gezien. Heb je trouwens wel de laatste Promise drivers geinstalleerd, en alle VIA-patches.

Verwijderd

Topicstarter
Yeb dat heb ik gedaan, heb net alsnog die laatste promise driver eroverheen geflikkerd, sisoft gedraaid dit zijn de results:

Buffered Read: 35MB/sec
Sequential : 40MB/sec
Random : 6MB/sec

Buffered Write: 19MB/sec
Sequential : 22MB/sec
Random : 12MB/sec

Average Acces Time: 8ms
--------------------------
Nu valt er op dat Random Read, lager is dan Random Write..... das wel erg vreemd, en ook dat BUffered Read and Write, beiden lager zijn dan sequential dat klopt naar mijn mening ook niet....

MIsschien dat iemand wat kan met deze info???

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
sequential is altijd het hoogst
dan volgt altijd buffered
en random read als 1 na traagste
random write is altijd traagste...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Maar mijn Random Read is 2 maal zo traag als random write..... en ik vermoed dat dit de oorzaak is van de lage score van iets meer dan 25000

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee wat een mogelijke oorzaak hiervan kan zijn, dat lezen 2 maal zo traag gaat als het schrijven ???

Verwijderd

Topicstarter
eenmaal andermaal???

Verwijderd

Topicstarter
kom op er is toch wel iemand die me kan helpen ;(

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:21
Merk je er ook wat van zonder dat testproggie..

In Windows ofzo..

Verwijderd

Topicstarter
Ja merk dat UT langzamer opstart dan voorheen,

en ik heb dus net ff mn hele Stripe gewist partities gewist etc....

alles erop gezet net..... hele middag bezig geweest, om zeker te zijn of het niet aan de formatering lag....... en niet dus.....

of de controller...... of de HD''s zelf, maar het was na het gebruik van die MAxtor UTILS...

echt Lame :(

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 21:07 schreef -KOD- het volgende:
Ja merk dat UT langzamer opstart dan voorheen,

en ik heb dus net ff mn hele Stripe gewist partities gewist etc....

alles erop gezet net..... hele middag bezig geweest, om zeker te zijn of het niet aan de formatering lag....... en niet dus.....

of de controller...... of de HD''s zelf, maar het was na het gebruik van die MAxtor UTILS...

echt Lame :(
Op welke "stand" heb je die accoustic management gezt dan :? Fast, quiet of off, want bij mij doet ie t t best op "fast" terwijl je zou denken op "off"

Verwijderd

Topicstarter
staat uit...... zal hem op Fast zetten en kijken of dat uitmaakt..... maar ik denk dat met die UTIL om 66->100 te zetten iets verkut heb.

en is t mogelijk om de BIOS van de Promise Raid Controller te updaten mis. helpt dat ook???

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 21:42 schreef -KOD- het volgende:
staat uit...... zal hem op Fast zetten en kijken of dat uitmaakt..... maar ik denk dat met die UTIL om 66->100 te zetten iets verkut heb.

en is t mogelijk om de BIOS van de Promise Raid Controller te updaten mis. helpt dat ook???
Ik denk ff logisch na :P : Als je, voordat de ellende begon, dezelfde Bios daarvan had, lijkt t me nix uitmaken........

Verwijderd

Topicstarter

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 21:48 schreef -KOD- het volgende:

Ik stotter ook wel es :P Of is t een dubbelpost ? :)

Verwijderd

Topicstarter
wat lul jij nou weer??? ik geef antwoord op een vraag

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 21:54 schreef -KOD- het volgende:
wat lul jij nou weer??? ik geef antwoord op een vraag
Kijk maar ff naar t verloop van de laatste replies van ons vanaf de reply van 21:42 van jou....en verder was t maar een grapje hoor sjeezus......

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat weet ik....... maar zo praat ik altijd...... als ik zeg wat lul jij nou...... bedoel ik alleen maar waar heb jij t nou over
Pagina: 1