[BC3] lite on 12x ide vraag

Pagina: 1
Acties:

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Die lite-on heeft toch een soort burnproof systeem?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik heb net mijn lite on binnen yeah!!! heb een beetje zitten prutsen met de ide kabels. Ik heb mijn hd (primary master ) op ide1 en mijn 52x lees cd-rom (primary slave) op de ene kabel

mijn dvd rom op de secondary master daarnaast heb ik de liteon on op de secondary slave gezet... ik heb net mijn eerste cd gebrand :) maar had wel een aantal buffer underuns... (gebruik nero)

komt dit

-a omdat ik de shit niet goed heb aangesloten op ide (ander combinaties)

-b een brakke 52x cdrom heb

-c een brakke hd heb

-d iets anders

alvast bedankt en de groeten

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• maupie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-03 20:34
Hmmmm,
En cdrom en een dvd... Je weet toch wel dat als je een cdrom aan dezelfde kabel hangt als je HD dat je snelheid van je HD naar beneden gaat????. Maar ok. Volgens mij kun je het beste je source (cd-rom of dvd) aan dezelfde kabel hangen als je brander. Mij ervaring is dat hoe je ze hangt niks uitmaakt.

Succes

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

• BC3 Victim
De snelheid vasn de hd gaat nauwelijks naar beneden en Nero raad zelf aan om leescdrom en burner niet aan dezelfde ide kabel te hangen, immers een ide kabel kan niet lezen en schrijven tegelijk... :-(

heb ze al aan een kabel gehad en toen had ik continue buffer underuns dat kan sowieso niet ik denk dat het aan de brakke 52x samsung ligt anyone???

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
heb op mijn primairy ide 2 HD''s hangen, op secundairy ide master: lite-on 12x en als slave Aopen 1040Pro DVD. Ik had dit ook liever anders gezien, maar het is niet anders met 2 ide controllers. On-the-fly van dvd naar lite-on 8x zonder buffer-underrun, (niet onder 97% met Nero). Bij 12x is het mis... dit komt doordat ze op dezelfde controller zitten. vanaf de HD''s geen problemen op 12x.

Verwijderd

Had ook het probleem van leeglopende buffers, totdat ik in apparaatbeheer de lite-on op dma instelde. Welliswaar staat hij dan in het bios nog op pio 4, maar sinds die tijd "volle kracht vooruit", op 12 speed, met een goed gevulde buffer.

• BC3 Victim
heb het nu nog ff anders gedaan:

seagate hd op primary master
lite on 12x op primary slave
dvd op secondary master
cd-rom 52x secondary slave

12x branden gaat wel goed is toch burn proof maar hij doet er wat langer over, de hd gaat niet langzamer heb de 52x op de secondary gezet omdat ik die vaker gebruik dan de brander en meestal toch kort van 2X naar 12X wat een verademing!!! >:)

wat is een goed merk stabiele cd-rom speler met een hoge cdaudio transfer snelheid en niet die kenwood 72x want die leest arita''s niet...

Verwijderd

Optie a. Omdat je dvd-speler als Master staat krijgt de LiteOn geen ''voorrang'' als deze op data wacht (veroorzaakt BufferUnderun).
Dus of je Fikker als master en dvd-speler als Slave instellen.

Hoezo nog een cd-rom speler in je systeem? Is je DVD-speler zo traag? Anders gewoon die cd-rom speler eruit knikkeren (of verkopen) en dan PM HD + SM je Fikker (M) en DVD-slave.

Of gewoon geen gezeik en een Extra PCI controller erin. Hopla alles lekker master nooit gezeur.
ide 1: HD (Master) (kan evt. extra hd bij!)
ide 2: DVD-speler (M)
ide 3: LiteOn (M)
ide 4: Zip-drive

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 23:10
ikke heb m`n HD en brander op kabel en mijn normale cdrom speler (32 speed) los op een kabel. Werkt goed (nadat ik dma had aangezet).
Nero geeft bij mij wel heel raar de buffer weer, hij zou constant leeg zijn, dit is niet zo (weet ik van easy cd creator).

nu brand ie perfect op 12 speed (in een 233 mhz met 32 mb ram)
Pagina: 1