[BC3] IBM HD garantie hoe en naar waar opsturen

Pagina: 1
Acties:

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 15:37

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Topicstarter
Ik heb dus ook zo''n jankende IBM 45 gig 7200rpm schijf, die echt niet meer goed werkt (te langzaam etc.).
Ik heb um op de HCC gekocht.
Iemand ervaringen met de garantie etc.
Zou ik um gelijk naar IBM nederland ofzo kunnen sturen. En moet je die Drive Fitness Test doen. En hoe lang duurt het voordat je wat nieuws krijgt.

XBL: theArthurrrr

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Je weet toch nog wel bij welk bedrijf je hem hebt gekocht op de HCC? Anders vind ik je echt heel dom als je niks daar van weet...

Je zou het direct naar IBM kunnen doen, die zijn meestal ook soepeler met omruilen dan de winkels...stuur maar eens een mailtje naar hun support afdeling. Een adres weet ik helaas niet. Succes. :)

• DeWaanzin

DeWaanzin

Topicstarter
"Bedankt" voor het compliment.

En natuurlijk weet ik nog wel bij welk bedrijf ik hem heb gekocht. Iets in Duitsland, dus vandaar dat ik hem liever direct naar IBm opstuur.

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Op dinsdag 15 mei 2001 11:41 schreef DeWaanzin het volgende:
"Bedankt" voor het compliment.

En natuurlijk weet ik nog wel bij welk bedrijf ik hem heb gekocht. Iets in Duitsland, dus vandaar dat ik hem liever direct naar IBm opstuur.
:) was niet zo bedoeld, maar you got the point.

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04 10:26
Het meest simpel is om via www.ibm.com gewoon een RMA aan te vragen voor die drive. Dat heb ik ook gedaan en moet je m alleen in een goede doos opsturen naar UPS Herkenbosch vanwaar zij m weer naar het reparatie-land verschepen. Na 3 weken had ik een andere harddisk, ging allemaal perfect. Status van je RMA kun je ook opvragen op hun website.

Als je geen bon meer hebt is dat ook geen enkel probleem, t gaat toch via serial op de website en dan weten zij wel of ie 3 jaar oud is, of niet.

• DeWaanzin

DeWaanzin

Topicstarter
3 WEKEN !!!
Sjeezus, ik zat meer aan een paar dagen te denken. Ik weet niet of ik wel zo lang zonder m''n geliefde compje kan.

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04 10:26
Ik vind 3 weken echt nog wel kort hoor. Een abit bord opsturen duurde 3 maanden! Das pas kut. Bovendien (maar niet doorvertellen) stuurde ik een 6.4 gig schijf op maar die hadden ze niet meer dus kreeg ik een 20 terug ;))

• DeWaanzin

DeWaanzin

Topicstarter
Aha, dat verzacht de pijn behoorlijk.
Ik hoop nl. niet dat ik dezelfde soort HD terug krijg, want die vertrouw ik niet meer. Ze zijn ook niet voor nix met de productie gestopt.

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 12:38 schreef DeWaanzin het volgende:
3 WEKEN !!!
Sjeezus, ik zat meer aan een paar dagen te denken. Ik weet niet of ik wel zo lang zonder m''n geliefde compje kan.
Ik high-tech IT wereld gaat alles super snel, maar iets om ruilen ben je toch al gauw weken kwijt, maar meestal zijn het maanden.

3 Weken is echt niet veel, die hdd zal wel helemaal naar Asië moeten of zo...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-05 15:38
Gewoon schijf naar IBM terugsturen, zelf ook al eens gedaan....

IBM (als je ze belt) hebben bonnetje nodig, zonder bon, geen garantie.

Na beetje zoeken op net online RMA aangevraagd, op
http://www.storage.ibm.com/warranty/jsp/arma31.jsp

Schijf opgestuurd met RMA nr, zonder bonnetje!, gewoon aan de hand van s/n kijken ze of je garantie heb, en had met 5 dagen een nieuwe!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:13
Bestaat er voor IBM niet zoiets als bij Maxtor met die advanced RMA (hun sturen een schijf, dan stuur je de kapotte terug)?

Flickr | Lego collectie

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-05 15:38
Op dinsdag 15 mei 2001 13:18 schreef TAG_Speedy het volgende:
Bestaat er voor IBM niet zoiets als bij Maxtor met die advanced RMA (hun sturen een schijf, dan stuur je de kapotte terug)?
Of IBM dit heeft weet ik niet..

Maar RMA zou ik gewoon online regelen, ibm nederland ging zeuren om bonnen, enz, terwijl ik m via online rma (zie url hierboven) gewoon kon opsturen!

Maxtor Advanced rma heb je trouwens wel een creditcard voor nodig...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
en natuurlijk krijg je wel een lege schijf....
dus alles wat er op staat gaat verloren op je oude schijf...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• DeWaanzin

DeWaanzin

Topicstarter
Oh ? Back''n ze je oude schijf dan niet up.

Ik was zowiezo van plan om m''n schijf geheel geformateerd op te sturen (rara waarom ?)

Verwijderd

Hey DeWaanzin, kun je misschien nog wat data geven van die kapotte schijf? Ik verzamel namelijk de gegevens van die kapotte IBM dtla-307045''s om zo er een beetje achter te komen wat precies die foute serie was...

Dit zijn mijn gegevens:

IBM dtla-307045 met IBM chip.
P/N 07N5640
MLC F80326
S/N YMMX4174
Gemaakt in Thailand op december 2000.

Al 2 maanden 24/7 in gebruik zonder problemen *D
Pagina: 1