Toon posts:

[BC3] hulp nodig,hd probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
tweakers,

ik heb een probleem bij repareren van m''n buurman''s pc''tje :
als ik opstart ziet ie de hd niet,maar de cdr wel.als ik echter een andere hd erin zet doet ie het wel gewoon en bij nog een andere ook.nu zou je zeggen dat de schijf kapot is,maar als ik deze schijf in een andere pc zet start ie gewoon door,windows en al dus...
zeg het maar.heeft er iemand enig idee???:?

bvd. Ed (8>

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-04 12:14
en dat ding werkte voorheen wel ??!?

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Verwijderd

Jumpers? :Z

IDE Kabel :?

Voedingsstekker 8-)

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-04 12:14
andere ide poort?! andere m/s setting?

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Verwijderd

Topicstarter
hij werkte voorheen gewoon goed
jumpers staan goed anders zou ie het in mijn andere pc ook niet doen.(gewoon als master gejumpert)
ide kabel is goed anders zou een andere schijf het niet doen aan deze kabel.
voedings stekker is goed zelfde reden als boven.
andere poort al geprobeert maar dan ziet ie de schijf nog niet.
in ieder geval bedankt voor het meedenken!

iemand nog andere ideeen ????:?

mvg. Ed (8>

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Probeer eens of de HDD het in een andere PC wel doet. Sluit eerst uit dat het probleem aan je HDD ligt.

Lukt het niet: HDD is verrot. Maakt-ie skeltergeluiden?

Als de HDD het in een andere PC wel doet: Check de settings van de BIOS, laad failsafe-settings (if any) en doe indien mogelijk een BIOS-update van het moederboard.

Kan je trouwens wat meer specs geven?

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
beste vilenin,

ik had al geschreven dat de hdd in een andere pc gewoon gevonden wordt en dus ook gewoon doorstart,terwijl andere schijven het gewoon op de pc van de probleem harde schijf doen (2 geprobeerd,deden het alletwee.).hierdoor kan het hardwarematig niet aan de kabel,slot,moederbord,hardeschijf zelf liggen,mijn idee is dat het aan de bios ligt maar als ik de standaard instellingen laad helpt dat ook niet.de ide instellingen op "auto" werkt al evenmin.is er mischien ergens daarbuiten iemand die al eens met zoiets te maken heeft gehad.

bvd.mvg. Ed (8>

Verwijderd

En als je alleen de HD er in stopt ?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb zoiets ook al eens gehad.

In de bios kun je je de schijf laten detecteren en erkennen.

Ook wil een bios update wel eens helpen als het een grote schijf betreft

Martin

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
robroy verklaar je nader,wat zou ik dan weg moeten laten??

martin,ik was al van plan een bios update te doen ,maar omdat dat niet geheel zonder gevaar is (??) wilde ik eerst heeel zeker weten dat ik al het andere geprobeerd heb.

thx. Ed (8>

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

ik ben inmiddels hard opzoek gegaan naar een bios upgrade maar die kan ik nergens vinden.zelfs zoeken met een programma als copernic brengt niet veel meer dan een aantal reviews.

toen ben ik nog maar wat gaan sleutelen en na verloop van tijd werd de hd weer gezien door bios,da''s mooi denk je dan en schroeft de hd weer vast.nadat dit gedaan was deed hij het weer niet meer ?!.je zou zeggen een los contactje van het een of ander,maar hoe kan het dan dat als ik hem overzet in een andere pc hij het wel gelijk doet.iemand plz !!

bvd.mvg. Ed (8>
Pagina: 1