Toon posts:

[BC3] Quantum harddisk kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een paar weken terug heb ik een Quantum fireball as van 40 Gb gekocht. ik heb hem gepartitioneerd in 5 schijven.

Alleen het gebeurt regelmatig dat de computer uit zich zelf alle bestanden verandert in hele gekke tekens en hij doet dat alleen maar op mijn C: schijf, zodat mijn windows het dus niet meer doet! en ik alles weer op nieuw moet installeren. Weet iemand misschien waar door dit komt?

Ik heb mijn pc onder winME draaien.
En twee keer gebeurde het op momenten dat ik net mijn E: of F: schijf aan het speed disken was met Norton2001(hij kon niet te heet zijn omdat ik er een fan boven heb hangen).

Mijn vriendelijke dank!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Klinkt meer als Speedisk die de boel vern*ukt.. een kappotte HD uit zich eigenlijk nooit in rare bestanden+namen, maar eerder in ''kapotte'' bestanden..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
het is een quantum
die gaan soms kapot

zeg maar

-trailblazer enz, die met dat lage gewicht, waren ruk
-bigfoot was ruk
-9 gb scsi zat fout in
-fireball lct zit fout in, philips chip aan onderkant brandt af.

Verwijderd

Topicstarter
Niet alleen de namen worden veranderd maar de bestanden zelf worden ook totaal gemold.

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 20:25
Dan wordt waarschijnlijk je FAT verziekt door het een of ander, draai in ieder geval maar eens een virusscanner

• BC3 Victim
Wat heb je voor een mobo/chipset?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:02
Toevallig geen brak geheugen? Had ik nml ook op een 486 met een Topless :r module en een snelle 60ns module

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-04 19:13

ronaz

Wishmaster

Ik ga voor de mobo/chipset combo. Heb ook datacorruptie gehad destijds met mn k7tpro2a en (via686b) onder win2k. Was toen nog maar via 4.26 uit en die deden het niet goed.

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Abit Kt7 met een Duron 650. Er zit en VIA chipset op.

Met mijn oude 6,4 Gig schijf had ik er nooit problemen mee!

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik zit toch vooral te denken aan een virus. Heb je al een update over je virusscanner heen gehaald?

• BC3 Victim
Toch wel gedacht aan 80-pins kabel? Geheugen nog heel? Zelf ooit eens gesloopt bij vervangen van HD.. (!) Kijk wat ie doet zonder dma of in UDMA-2 en -4, daarna 5. Virusscannen ook handig.

Verwijderd

Topicstarter
Aan mijn geheugen zal het denk ik niet liggen. Hij heeft namelijk een week of twee goed gedraaid en afgelopen week begon het gedonder weer. ik krijg gewoon een blauw scherm in windows, als ik aan het speed disken ben en moet hem opnieuw opstarten, als ik dit doe zegt ie No system disk, en vervolgens heb ik allenmaal gekke bestanden.

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-04 23:07

DaOverclocker

Overclocker for life...

Ik ga ook voor een virus....

Je namen waren toch een keer allemaal in PLAATS en LAND namen verandert?
dat was echt een vage actie van die pc van jou!
(ik ken pb)

Wat kan het dan anders zijn dan een virus?

systeem specs

• BC3 Victim
Wil niet flauw zijn, maar kan het niet gewoon aan ME liggen?

Verwijderd

Topicstarter
Vanavond is mijn harddisk weer kapot gegaan. ik was mijn schijf F:\ aan het speeddisken en bij 90% kreeg ik een blauw scherm, en moest opnieuw opstarten. GEEN BESTURINGSSYSTEEM AANWEZIG!!

ik start op met opstartdiskette en ga naar mijn C: schijf, zegt ie "er is geen geldig mediumtype aanwezig"
Wat nu? of beter gezegd weet iemand waardoor dit komt?

• BC3 Victim
Bootflop met fdisk en eens kijken wat die ervan zegt. Zegt ie dat er geen partities zijn dan niet gelijk beginnen een nieuwe aan te maken. Je kunt nl. de oude mogelijkerwijs ook undeleten.

Toch een virus?

• BC3 Victim
Mijn ervaring heeft me geleerd dat je bij het plaatsen van een nieuwe harddisk altijd alle checks moet uitvoeren die maar mogelijk zijn binnen je OS, wil je er volledig op vertrouwen en HD-errors uit kunnen sluiten. In het geval van een UDMA-2 capable PIIX4 (82371)-controller bijvoorbeeld is er sprake van een ''bug'' in de chipset, die ervoor zorgt dat je UDMA-4 of -5 hd niet echt 100% loopt danwel errors geeft, en het is dan ook nodig om de hd met een tool terug te zetten in UDMA-2-mode. Vaak valt dat niet meteen op en kom je soortgelijke problemen later ook tegen. Ik vermoed dat jij wel een UDMA-5 (ATA-100) capable poort hebt (ken je bord niet), maar zoniet dan zou ik hier eens naar kijken. Denk ook aan de tools van je hd-fabrikant.

Moraal: na fdisken en formatteren is het eerste wat je doet in windows de schijfcontrole (indien mogelijk ook in dos-mode) onder GUI, zo intensief mogelijk, met en zonder DMA. Vooral bij DMA gaat het dan wel eens fout (vandaar de vraag over je kabel in de eerdere posting). Probeer hem ook als 2e schijf en ga lekker wat kopieren, en check zijn performance. De minste of geringste lees/schrijffout is immers voldoende om jou een blauw scherm te geven als je dan intensieve schijftaken uitvoert zoals speeddisk. Pas als alles goed presteert volgens de windows-tests en benchmarks die je erbij kan bedenken zou het goed moeten (blijven) gaan, en blijft er na ''bestandsvernacheling'' niets anders over dan een controller/hd-fout of... een virus.

Je zou ze de kost moeten geven wie er allemaal ''zo snel mogelijk'' hun nieuwe hd in het systeem opnemen zonder bij de basics stil te staan.. Niet dat het voor jou ook geldt, maar let er wel op :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Abit KT-7 moederbord met duron 650. de schijf staat op ATA-66. volgens mij zit er geen ATA-100 op. En met wat voor tooltje zou ik dan mijn UDMA modes kunnen veranderen.

Bedankt!

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-04 23:13

Koelkasten

har har koelkast op je knar

Windows ME heeft geen dos ondersteuning meer en heeft daarom moeite met bepaalde disk utilities die dit soort problemen dus kunnen geven :(

Welke versie van die speeddisk gebruik je wel een die win ME ondersteund :?

anders is dat het probleem !!

Sommige mensen....

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de versie van speeddisk die bij Norton Utilities 2001 zat, lijkt me wel de goeie

• BC3 Victim
Op de software pagina van Quantum (die zeldzaam wordt geloof ik) kan je een tooltje vinden om hem terug te zetten van 100- naar 33-mode, niet naar 66 denk ik. Je zou het kunnen proberen, dan weet je of je probleem ''dma-related'' is. Terugzetten kan altijd.

Als het uitsluitend bij het speeddisken gebeurt kan speeddisk zelf natuurlijk de oorzaak zijn. Zoek anders even bij Google naar postings over corruptie of je mobo etc.

Pagina: 1