[BC3] HightPoint HPT370 Controller + Compaq werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 11:14

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Zoals de topic al aangeeft, ik ben de eigenaar van een Compaq Presario 7931 :r. (Hè, hij was gratis) 8-)

maargoed, HDD vervangen (40.1GB ATA100, Maxtor) en nog een hoop shit. Werkte allemaal geweldig. Nu heb ik zojuist een Highpoint HP370 ATA 100 controller gekocht en daarop mijn HDD gehangen in de hoop dat dat ding zou booten. Niet dus :(. Ik ga dus wel door het Compaq (Phoenix) bios heen, maar vervolgens wordt Windows 2000 meteen gestart. Ik zie dus geen BIOS voor highpoint.
Ik natuurlijk niet de flauwste en zet de HDD op de IDE controller onboard en de CDROM spelers op de controller. Nu krijg ik dus tijdens het opstarten een BSOD :( (De controller is dus al geïnstalleerd onder Win2k en daar zou die moeten werken als ik de device manager mag geloven >:) )
Nu is mijn vraag, kan ik mijn HDD laten booten vanaf de controller? Ik hoor toch een BIOS te zien van de controller?? Waar kan ik dit instellen zodat ik wel dit BIOS voorbij kom?

Please help...

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Is er nou niemand die het weet :'(

edit:

Ik heb zojuist het BIOS geflashed met het laatste BIOS erop, geen resultaat |:(

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

probeer eens uit te zoeken wat voor merk moederbord het is (niet compaq)en probeer
het dan met een non-compaq 8-) bios.

btw
nieuwe drivers en een bios voor de hpt370
zijn ook geen overbodige luxe
suc6

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 22:09

DarkSide

theres no place like ::1

Voor ATA 100 controllers moet je drivers installeren als je die wilt gebruiken in win2k. Windows heeft die niet standaard in zich zitten. Dit doe je om tijdens de installatie op F6 te drukken, en vervolgens je driverflop in de diskettestation te douwen. Ik denk niet dat win2k het leuk vindt om op een bestaande config opeens over tegaan naar een ata 100 controller. Waarschijnlijk moet je eerst opnieuw installeren.
Waarom je je bios van je controller niet eens ziet, weet ik niet. Dit zou wel moeten.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Het mainboard is van compaq zelf..

Het probleem ligt niet bij Windows, maar bij het Phoenix Bios.

In de boot sequence staat het volgende:

ATAPI/CDROM BOOT
Removeable Disk (Floppy dus)
Harddisk
Network boot

en onder harddisk staat:
Bootable IDE card
Maxtor

En nog zie ik het BIOS van de controller niet.. Please help !

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Jaja.. Hij is werkend :D

1x mislukte flash van HighPoint kaartje en het werkt :D

Pagina: 1