Toon posts:

[BC3] Snelle HD voor audio-opname. Welke?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein studiootje, met een Eurodeskje MX8000 mengtafeltje met 8 bussen, die naar de 8 inputs van mijn geluidskaart gaan (Terratec EWS 88MT). Ik neem dus vaak 8 kanalen tegelijk op.

Eigenlijk werkt het op het moment best ok, geen haperingen enzo. Maar omdat mijn mobo (KT-7 RAID) RAID ondersteund, leek het me leuk om 2 identieke snelle schijfjes te kopen, om ze in RAID-0 te gebruiken. Verstandig toch?

Mijn vraag is:
Welke snelle IDE schijf kan ik het beste aanschaffen? (geen SCSI omdat IDE goed genoeg is. Kan zowiezo niet op die mobo dacht ik zo.)

Ik had mijn oog al op de IBM Deskstar 60GXP laten vallen. Dit lijkt me een ok schijf, zeker voor die prijs maar misschien heeft een van jullie een betere suggestie.

(20 gig is trouwens voldoende)

Let wel dat toegangstijden laag moeten zijn voor audio-opname. Tenminste, dat las ik ergens :).

Verwijderd

Topicstarter
...niemand?

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Die IBM''s zijn wel lekker snel IMO, heb zelf een DTLA 45 gig schijf op een Kt7-raid 8-)

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 06:44
De toegangs tijd hangt hoofzakelijk af van het aantal RPM, die 60GXP is een 7200RPM schijf en dat is momenteel het snelste voor IDE schijven, wil je toch nog lagere toegangstijden, dan zul je toch op SCSI moeten overgaan, en dan praat je toch wel weer over andere bedragen.
Dus 2x60GXP in RAID-0 lijkt me een goede keuze.
succes met je keuze

Verwijderd

Topicstarter
Thnx, ik lees inderdaad overal dat die schijf wel errug hard roelt.

Ik ga bestellen [=)!