[BC3] Stille en snelle cd-rom drive, welke?

Pagina: 1
Acties:

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-05 22:47
Hoi!

Ik weet dat ik niet de eerste ben met een topic hierover maar met de search kwam ik er niet helemaal uit, omdat ik ook graag een stille drive wil hebben.

Mijn 50x max cd-rom drive is kopot, hij doet het vaak niet en vaak gaat ie spontaan open en wil ie dan niet meer dicht. Ik ben dus op zoek naar een nieuwe.

Dat ding wat ik nu hebt is net een stofzuiger, hij maakt vreselijk veel herrie, dat wil ik bij de nieuwe dus niet meer. Heel veel 50 speed drives hebben dit probleem dus ik denk dat ik dan liever en 40 speed heb.

Ik heb een IDE cd-rom driver nodig, ik heb geen SCSI.

De kenwood truex 72 speed is te duur.

Ik zat te denken aan de teac 540e (40speed), die is redelijk snel en ik denk ook wel stil.
(45db op 0.5 meter afstand, de asus 50 speed is 60db van 1 meter afstand, die info heb ik van hun websites). Deze kan alleen geen/erg slecht clonecd, dat is niet vereist maar toch zou ik wel graag hebben dat ie het wel kan. Iemand ervaring met dit ding?

Welke andere alternatieven zijn er nog meer, dus zo snel mogelijk, stil en graag ook clonecd.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
was een topic over cd-rom laatst
toshiba en teac (=zelfde fabrikant) schijnt er nogal uit te springen.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
[url="/search.php?order=relevant&on=extended&search=stille CD Rom"]Voila[/url]

De 1e hit, 2 pagina''s vol :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Pc123
Dat teac en toshiba hetzelfde is dat is volgens mij echt onzin, die drives zijn toch echt verschillend.

Maar toshiba en teac zijn dus het beste, ik ga ff kijken hoeveel ze kosten.

Zou een 50 speed van toshiba veel meer lawaai maken dan een 40 speed?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Is wel waarschijnlijk.. de meeste herrie komt nl. van het toerental, en een 50x-niet-multibeam drive draait nou eenmaal meer toeren dan een 40 speed..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 11:40
teac en toshiba is wel degelijk hetzelfde (toch van binnenwerk d8 ik)
en die zijn idd :9~

• Pc123
Waarom kan toshiba dan wel goed met clonecd omgaan en teac niet. Niet hetzelfde dus, ik denk dat ik een toshiba ga nemen.

Verwijderd

Ze hebben wel hetzelfde binnenwerk, maar een andere firmware. Daardoor kunnen de prestaties/mogelijkheden net iets afwijken (maar geluidsproductie is waarschijnlijk wel hetzelfde).

Verwijderd

Teac CD540E :9

• Pc123
Dan neem ik denk ik de toshiba want die is highly recommanded op de clonecd website terwijl de teac 540e nauwelijks met clonecd kan omgaan. De enige toshiba die nog te koop is, is de 48 speed. De 40 speed al niet meer.

edit:
Teac en toshiba lijkt toch wel veel op elkaar, hun websites hebben allebei hetzelfde probleem zodat ze niet werken in opera (hetzelfde java menutje) en bij de toshiba website zit er ook teac in de url. In ieder geval zijn de drives wel een beetje anders, wel/geen clonecd

• Pc123
Die toshiba + rembours is 180 piek, is deze een beetje stil? Want dan neem ik hem.
Pagina: 1