[BC3] Maximale lengte IDE kabel

Pagina: 1
Acties:

• KiNgSiZZe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-07-2022
Ik wil mijn PC in de kast zetten en alleen de floppy drive, cdromspeler & writer in de buurt hebben. Hoe kan ik dit oplossen ?

As finishing touch god created the Dutch

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
De max is d8 ik 80cm tot 1mtr

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Het lijkt mij niet echt de moeite waard!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• KiNgSiZZe
Hoezo niet.

Mijn pc maakt teveel lawaai vind ik. En het lijkt me wel praktisch, gewoon een klein kastje met ide devices ering en aan/uitknoppies erop klaar.

80 - 100 cm is wel wat weinig. Iemand een idee hoe ik het op kan lossen

• BC3 Victim
2e pc en netwerkkaartjes....

maximale lengte ATA/IDE kabel is 45cm...

• BC3 Victim
Op vrijdag 11 mei 2001 12:52 schreef unicorn7 het volgende:
2e pc en netwerkkaartjes....

maximale lengte ATA/IDE kabel is 45cm...
Das niet waar... ik kan het weten aangezien ik een IDE-kabel van 1.20 meter in mijn pc heb gehad (vanwege grote kast) en die had ik gewoon in de winkel gekocht, volledig functioneel en alles...

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:28
Heb ook een IDE kabel een meter hier liggen, handig voor in bigtowers :)
Zat volgens mij bij mijn abit mobo.

Flickr | Lego collectie

• BC3 Victim
Ik heb hier een IDE/ATA kabel liggen van 150cm en die werkt ook...

maar de specs zeggen dat de maximale lengte 17" / 45cm is...

Verwijderd

Er bestaan wel kabels van meer dan een cm. of 60 a 75, en ik weet niet precies wat het maximum is (heb hier zelf ook een van een meter liggen) maar je weet gewoon nooit zeker of het gaat werken met een kabel van bijvoorbeeld een meter. Met een kabel van 30cm weet je dat wel (ja tenzij de kabel kapot is, maar in ieder geval nauwelijks storingsgevoeligheid)...

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-03 22:12
100 meter, werk prima!

Oh nee dat was UTP ;)

Verwijderd

Haal de kast wat dichter naar je toe |:(

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Koop zo''n waterkoelings-kastje, dat is lekker stil :). Als je kabels zo lang maakt dat ''t buiten de specs valt kun je toch wel eens vreemde problemen gaan krijgen :(.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

ultra66 kabels mogen niet meer als 18" ofzo lang zijn, dus 45 cm ofzo. Normale ide kabels mogen wel wat langer zijn.

• KiNgSiZZe
Hmm. das jammer, al dat gekoel is nu al irri en tegen de tijd dat ik mijn pc''tje helemaal afheb zal het waarschijnlijk nog veel erger zijn.

Verwijderd

Oke, schop deze uit de oude doos maar even omhoog, omdat dit mij ook al lange tijd aanspreekt.

Ik wil graag een break-out kastje maken met cdrom, aan-uit knop (om de pc dus aan te kunnen zetten) en waarom ook niet, een lcd schermpie :P .

Nu weet ik inmiddels dat ide cables langer dan 1.50 "no go" zijn. Maar ik heb veel meer lengte nodig |:( .

Om dit probleem op te lossen zat ik zelf dus te denken aan ide>lpt, of ide>usb of ide>usb2 convertors te denken.

Wie weet of dit kan en wat is volgens jullie de beste oplossing??

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-03 09:38

Metzie

Nyaano !

SCSI?
Een scsi kaart heeft meestal een externe uitgang, Waar je weet een extrne scsi box aan kan hangen.

Ik heb het ook, een klein kastje met 1 reader en 1 writer erin (scsi ofcourse) doorgelust over mijn scsi kaart.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Hoe groot is de afstand tussen kastje en pc bij jou?

Ik heb in een andere post hier op het forum gelezen dat de scsi-typen (ik geloof scsi-2 en ultra of zo) die voor scsi cdrom-spelers gebruikt worden ook niet zo'n lange afstand toestaan; werd gesproken over respektievelijk 1,5 en 0,75 meter.

Uiteraard hoor ik graag dat dat niet waar is.. :)
Op vrijdag 14 juni 2002 12:42 schreef Metzie het volgende:
SCSI?
Een scsi kaart heeft meestal een externe uitgang, Waar je weet een extrne scsi box aan kan hangen.

Ik heb het ook, een klein kastje met 1 reader en 1 writer erin (scsi ofcourse) doorgelust over mijn scsi kaart.
Pagina: 1