[BC3] Plextor 16/10/40 aanschaffen of iets anders?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik wil binnenkort af van mijn Philips cd rewriter de 3610i. Tja, het was vroeger nog wel een goede 2 speed brander....

Nu heb ik een oogje op de Plextor 16/10/40 drive. Ik had net ergens gelezen dat je moeilijk cd''s kunt branden die met SafeDisk2 beveiligd zijn... klopt dit?

Voor de rest wil ik graag weten wat jullie ervaringen zijn met deze drive en/of er nog mensen zijn die me een andere drive aanbevelen.

Alvast bedankt!
:) :) :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik ben van plan ook een Plextor 16x10x40A te kopen... Ik heb er nog niets slechts over gelezen :)

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:20

DeTeraarist

#Boots2Asses

Ik heb hem hiero, en hij zal je niet teleurstellen.
Zelfs 16 speed audio branden heeft bij mij nog geen problemen op geleverd.

DAE is ook lekker snel.

Gewoon doen.

Binnenkort komt ook de Plex 24x10x40, de prijs zou ongeveer net zo komen te liggen als de huidige 16x10x40. Als je nog effe wacht zou dat ook een mooie optie zijn, anders misschien de Sanyo 24x10x40? Hebben hetzelfde loopwerk en wat de overige verschillen zijn weet ik niet.

Maar ja, op deze manier kun je natuurljk wel zeggen dat je altijd kan blijven wachten.

SafeDisc2 discs weet ik niet, die ben ik nog niet tegengekomen.

[eigenlijk best wel een rommelige post zo, maar ja, niks meer aan te doen... :+]

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 19:48

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

heheheh, Plextor zijn gewoon coole apparaten. Niet veel gerommel met ladingen aan software, maar gewoon branden! :)

* I_stealth_I heeft een HP72001 (2 speed) en gaat ook Plextortje aanschaffen. :P

/dev/null

• BC3 Victim
net als met alle pc hardware... als je er geld voor over hebt moet je het gewoon doen.

zelf heb ik het idee dat plextor een beetje geldverspilling is omdat je ook wel branders kunt krijgen die niet veel minder zijn maar wel de helft kosten. maarja. tis maar wat de gek er voor geeft.

mensen kopen nog steeds plextor branders.

mensen kopen nog steeds 3com nic''s voor thuis

mensen kopen nog steeds GF3''s en ultra''s terwijl ze best met 20 frames minder kunnen. het verschil tussen 100 en 80 merk je toch niet.

[// starting flamewar]
mensen kopen nog steeds intel ookal zijn ze duurder.... maar okee... dit telt wel in mindere mate dan die andere dingen [// stopping flamewar. plz no intel/amd beyond this point]

ach. zo kan je door blijven gaan. je moet lekker kopen waar je zin in hebt. als het dan goed presteerd ben je er toch blij mee? misschien wel even wachten op een 24x brander. zal wel niet veel uitmaken in snelheid want volgens mij was het geen echte 24x. en trouwens... who cares about 7minuutjes branden[12x] en 4 minuutjes branden [zal die 24x wel ongeveer doen maximaal]

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op zaterdag 12 mei 2001 09:13 schreef slacksoff2 het volgende:
net als met alle pc hardware... als je er geld voor over hebt moet je het gewoon doen.

zelf heb ik het idee dat plextor een beetje geldverspilling is omdat je ook wel branders kunt krijgen die niet veel minder zijn maar wel de helft kosten. maarja. tis maar wat de gek er voor geeft.

mensen kopen nog steeds plextor branders.

mensen kopen nog steeds 3com nic''s voor thuis

mensen kopen nog steeds GF3''s en ultra''s terwijl ze best met 20 frames minder kunnen. het verschil tussen 100 en 80 merk je toch niet.

[// starting flamewar]
mensen kopen nog steeds intel ookal zijn ze duurder.... maar okee... dit telt wel in mindere mate dan die andere dingen [// stopping flamewar. plz no intel/amd beyond this point]

ach. zo kan je door blijven gaan. je moet lekker kopen waar je zin in hebt. als het dan goed presteerd ben je er toch blij mee? misschien wel even wachten op een 24x brander. zal wel niet veel uitmaken in snelheid want volgens mij was het geen echte 24x. en trouwens... who cares about 7minuutjes branden[12x] en 4 minuutjes branden [zal die 24x wel ongeveer doen maximaal]
Plextor branders zijn idd. een stuk duurder, maar het geld meer dan waard denk ik. Maar ik ben het met je eens dat duurder niet altijd veel beter is. Tussen 3com en Realteck zit wel duidelijk verschil, kijk alleen al eens hoeveel meer er op de de 3com kaartjes zit :) Ik gebruik meer Realteck gewoon, omdat deze het ook wel doen, voor een aanzienlijk lagere prijs, en omdat die PIII pc''s makkelijk de processorkracht kunnen trekken. Maar als je een slomere bak hebt, dan is 3com echt stukken beter

/dev/null

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Maar om ff op het onderwerp te blijven, ik denk dat die LG apparaatjes het ook best kunnen doen, en ze kosten ongeveer 35% van een Plextor, ze kan je idd. nog eens een brander kopen :)

/dev/null

• BC3 Victim
dat bedoel ik nou ook eigenlijk. ALS je het geld hebt moet je vooral plexen en 3coms kopen. heb je toch wat minder geld koop je samsung [LG heeft allemaal samsung hardware]/lite-on [als je toch burn-proof ofzo wil]... en in het geval van 3com een realtek. [die meer CPU gebruik heeft. maar die gewoon goed presteerd. en voor thuisgebruik de 3coms wel overbodig maakt]

dat verhaal over langzame processor => 3com vinnik een beetje vaag. dan kan je die 100,- die je bespaart beter bewaren. ben je al goed op weg naar een nieuwe processor.

• BC3 Victim
Ik heb die 16/10/40a *D en hij brandt wel leuk. Lekker snel met Nero en CloneCD werkt er ook mee. Kortom ik kan hem aanbevelen ondanks de wat hoge prijs

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op zaterdag 12 mei 2001 11:07 schreef Basz19 het volgende:
Ik heb die 16/10/40a *D en hij brandt wel leuk. Lekker snel met Nero en CloneCD werkt er ook mee. Kortom ik kan hem aanbevelen ondanks de wat hoge prijs
Er wordt hier ook niet gezegt, dat deze bander niet goed functioneerd :P
super ding, als je het bedrag er voor wil neertellen :P

/dev/null

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ik heb zelf ook zo''n plex16, errug fijn apparaat. CD''s zijn in no time klaar, beter dan m''n dat 2 speed geval wat ik ook eens gehad heb.
SafeDisk2 kopieren is inderdaad niet goed mogelijk. De cd''s doen het gewoon goed in de brander, maar in andere cd-rom spelers ziet ie dat hij gekopieerd is. Als je dus voor eigen gebruik een spelletje wil kopieren dan wil het wel, maar als je hem aan iemand geeft/verkoopt dan doet ie het niet. Geen punt vind ik, ik speel toch geen spellen.

aanrader dus!

Verwijderd

Maar die problemen zijn denk ik wel te verhelpen met een ehm... ehhh... ''software update'' >:)

Verwijderd

yep hep zelf een ouwe 4x12x plexwriter doet het al 4jaar achter elkaar gewoon goed..is niet snel maar ja...dan moet ik gewoon een nieuwe kopen...maar deze doet het nog gewoon goed dus waarom zou ik........ik denk dat als je eenmaal een plex hebt dat je dan niet zo snel een ander merk koopt..bang voor teleurstellingen ?????:?

trouwens al 2 keer geupdate met de plextor software via de site..ik vind dat ze goeie support geven!!!

• BC3 Victim
De belangrijkste eigenschap van een brander:
- Ondersteund het CloneCD >:)

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

de plextor ondersteunt toch geen RAW mode ? (iig met huidige firmware)

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hmm, opzich zijn PleXjes wel leuk, maar ze zijn op het moment ook erg duur. Als ik jou was zou ik eerst ff naar andere merken kijken, i.v.m de prijs. Ik heb hier bijv. een Ricoh 4x4x20 en een PleXwriter 4/2/20 liggen en de Ricoh werkt nog prima, evenals de Plextor. En ok, de PLextor kan langer meegaan, maar een kleine 1% houd zijn 16x 4 jaar ofzo, in die tijd is er allang een 72x.

• BC3 Victim
Waarom hoor ik nergens over die Nec 12x10x32 justlink brandertjes ? Kosten rond de 330, hebben een systeem dat vergelijkbaar is met (en beter dan) burnproof. Ze zijn Clonecd-compatible bovendien (niet dat clonecd /2.8.4.3/ weet dat justlink actief is**, maar goed), en lekker stil. Ik dacht dat de mijne stuk was, omdat ik niks hoorde. Werkt perfect. Was met m''n (teruggebrachte) Samsung 12speedje wel anders... herriebak plus veel uitval. Daar zit ook geen burnproof op natuurlijk.
Maar goed, eigenlijk komt het er op neer dat ik blij ben met m''n Nec brander (7700a) en dat ik dat apparaat een aanrader vind voor iedereen die graag een goede brander voor weinig geld wil. Safedisk ? Geen verstand van. Nero ? Ook geen verstand van - versie 5.0 herkent de NEC7700a *niet*. Hmm...
** Samsung (sw212) produceerde veel (erg veel) bufferunderruns @ 12sp (met 8MB buffer !), NECje (2MB buffer) haalt zonder zeuren altijd tegen de 12sp., dus voor het gemak ga ik er maar ff van uit dat justlink keurig z''n werk doet zonder dat burnproof/justlink aangevinkt is/kan worden...

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zaterdag 12 mei 2001 23:47 schreef TrustUSR het volgende:
Waarom hoor ik nergens over die Nec 12x10x32 justlink brandertjes ? Kosten rond de 330, hebben een systeem dat vergelijkbaar is met (en beter dan) burnproof. Ze zijn Clonecd-compatible bovendien (niet dat clonecd /2.8.4.3/ weet dat justlink actief is**, maar goed), en lekker stil. Ik dacht dat de mijne stuk was, omdat ik niks hoorde. Werkt perfect. Was met m''n (teruggebrachte) Samsung 12speedje wel anders... herriebak plus veel uitval. Daar zit ook geen burnproof op natuurlijk.
Maar goed, eigenlijk komt het er op neer dat ik blij ben met m''n Nec brander (7700a) en dat ik dat apparaat een aanrader vind voor iedereen die graag een goede brander voor weinig geld wil. Safedisk ? Geen verstand van. Nero ? Ook geen verstand van - versie 5.0 herkent de NEC7700a *niet*. Hmm...
** Samsung (sw212) produceerde veel (erg veel) bufferunderruns @ 12sp (met 8MB buffer !), NECje (2MB buffer) haalt zonder zeuren altijd tegen de 12sp., dus voor het gemak ga ik er maar ff van uit dat justlink keurig z''n werk doet zonder dat burnproof/justlink aangevinkt is/kan worden...
Hmm, Nero is toch wel het meest gebruikte brand programma onder de Tweakers, dus ik denk dat hij niet zoveel kans maakt, en verder is 2MB Buffer ook niet veel.

• BC3 Victim
Op zaterdag 12 mei 2001 22:32 schreef freddifish het volgende:
de plextor ondersteunt toch geen RAW mode ? (iig met huidige firmware)
imho, is het juist altijd de Plextor die als eerste RAW ondersteund vanwege de zo goede firmware en regelmatige updates...

• BC3 Victim
Domme vraag van mij: Wat is SafeDisc2????

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-05 15:18

Garrett

Watercooler

Op zaterdag 12 mei 2001 11:07 schreef Basz19 het volgende:
En wat vind jij een hoge prijs? Ik bedoel: de 16/10/40 staat al voor f 549 in de pricewatch (OEM) dus voor zo''n snelle brander vind ik dat zo duur nog niet :9
Op zondag 13 mei 2001 09:03 schreef GolbeZeromus het volgende:
Domme vraag van mij: Wat is SafeDisc2????
Versie 2 van een bekende CD-beveiliging en ik heb gehoord dat CloneCD die beveiliging niet altijd goed pakt, klopt dit :?

I love watercooling

Verwijderd

"Hitman codename 47" kloonde ik met clonecd, maakte dus een image, maar na het branden van die image op een cd kon ik niet installen.

Herhaalde alles opnieuw, maar resultaat bleef hetzelfde.

Ik heb een hp8210i 4/4/24 -heerlijk ding verders.

• Duckpower
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:03
Volgens Plextor zelf ondersteund de 16/10/40 geen RAW en dus geen SD2. Maar je Philips kan wel SD2 kopieren, toch? Dus (als ie nog leeft), kan je die daar mooi voor gebruiken. >:)

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-05 15:38
Ga voor de Lite-On 16x..

fikt net zo mooi als de plextor, en is stuk goedkoper..

Zal verkoop rond de 425 komen te liggen gok ik.
Pagina: 1