[BC3] Hoe alle partities verwijderen voor 1 HD

Pagina: 1
Acties:

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Ik heb dus met Partition Magic een paar partities gemaakt, maar nu wil ik weer gewoon 1 hd krijgen. Nu heb ik dus de optie merge gebruikt, maar dan maakt die gewoon een map aan in de bestaande schijf en dat wil ik dus niet. Ik wil dus alle partities weg om zo weer 1 hd te krijgen.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Gewoon delete, en dat de partitie groter maken, toch?

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• ubermaestro
Op donderdag 10 mei 2001 23:36 schreef silentsnow het volgende:
Ik zou het niet precies weten, ik heb namelijk geen verstand van partitie''s enzo, maar ik zal het van het weekend proberen (moet wel alles ff backuppen:() Weet iemand dan hoe ik een Windows2k/Win98SE dualboot kan maken???

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
met partdel.exe kun je de HDD in "0" staat zetten.

www.xosl.org kun je een mooie bootmanager/partitioneringsproggie vinden.

Partities indelen: 50% Win98SE / 50% vrij
Eerst Win98SE installeren op FAT32
daarna de 50% vrije ruimte gebruiken om Win2K te installeren.

Overigens heb je geen bootmanager nodig, die zit al bijgeleverd bij Win2K.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• ubermaestro
Ik heb nu dus twee primary partities gemaakt op de eerste staat nu Win98 en op de tweede wil ik Win2k draaien en die staat nu hidden. Nu heb ik dus de setup van win2k in win98 opgestart en vervolgens kreeg ik zo''n leuk bootmenu met windows en windows 2000 setup, maar tijdens de setup krijg ik een error!! Hij zegt dan iets van inacceseble_boot_device. Heeft dat iets te maken met die partities :?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
die ene partitie staat hidden, en dat hoeft niet...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-05 12:29

ReseTTim

Chocolate addicted

je hebt ook een progje dat heet deldisk. dat is ong hetzelfde als fdisk. het enige verschil is dat deldisk alle partities verwijrderd.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Partition Magic gebruiken. daarmee kun je partities verwijderen, toevoegen, uitbreiden, samenvoegen, delen, etc. en toch blijft alles wat je geïnstalleerd hebt staan gewoon waar het is!

Verwijderd

Sorry niet goed gelezen...

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 23:36 schreef silentsnow het volgende:
Dat is de goeie...

Verwijderd

Toch begrijp ik het niet helemaal wil je nu een partitie of 2 ? Is niet erg duidelijk als je het mij vraagt.

• ubermaestro
Ik heb inmiddels alle partities verwijderd, omdat ik alles opnieuw wou indelen, dat heb ik inmiddels gedaan, maar nu krijg ik een inaccesseble_boot_device error tijdens de win2k installatie (verdere info staat een posts naar boven)

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 23:04
Je moet voor deze setup geen 2 primary parts op 1 HD zetten!
Je maakt een primary (C) voor W9x (ong. 2GB). De rest van de disk wordt extended met daarin logical(s) voor W2K (D van ong. 3GB) en eventuele program/data/swap parts.

• ubermaestro
Op zondag 13 mei 2001 11:55 schreef nOLoGIc het volgende:
Je moet voor deze setup geen 2 primary parts op 1 HD zetten!
Je maakt een primary (C) voor W9x (ong. 2GB). De rest van de disk wordt extended met daarin logical(s) voor W2K (D van ong. 3GB) en eventuele program/data/swap parts.
Moet ik win2k dan gewoon op een logical schijf zetten:?

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 23:04
Tuurlijk!
W9x kan dat niet, maar NT/2K/XP hebben daar geen probs mee hoor. Is ook handig om vanuit het ene OS op de schijf van het andere te kunnen komen (wat dus niet kan met hidden parts).
Ik zou voor deze dualboot wel alles op FAT(16 of 32) houden. NTFS is niet te lezen vanuit W9x (al zijn er wel 3rd party drivers voor).
Pagina: 1