[BC3] RAID Bootable krijgen???

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ok Ga ik ff proberen, meld me zo weer.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
65% met formateren van de volledige capa.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Ik heb vandaag twee IDE HDD''s gekocht van Maxtro 30 GB 7200 rpm, en die heb ik aan de RAID controller van mij ABIT KT7A-RAID mobo gehangen. Nu heb ik de Schijven in het RAID BIOS bootable gemaakt. Met een win98 bootflop gepartitioneerd in 15, en 2x 21.5 GB. De Primaire DOS partitie actief gemaakt, en daarna met format c: /s, format d:, format e: de schijven geformateerd en op C de systeem boot bestanden geplaatst.

Als ik in het gewone BIOS dan op alledrie de BOOT devices aangeef dat ik van ATA100RAID wil booten krijg ik iedere keer de melding "Press a key to reboot"

Hoe krijg ik deze RAID array bootable????

Systeem:
AMD Athlon TB 1000 MHz (100x10)
Abit KT7A-RAID
256 MB PC133 SDRAM
2x 30GB HDD (Maxtor DiamondMax Plus 60 7200 rmp 2MB Cache)
UW Adaptec SCSI kaart met daaraan een Plextor CD-ROM en Brander.
Terratec DMX Xfire 1024 Sound card
3COM 3C905B-TX Fast Ethernet kaart.

PLS help quick :) :?

Verwijderd

eerst je raid array bootable maken vanuit je highpoint bios ... ctrl c geloof ik ...
als ie net klaar met scannen is ... dan kun je daar je array samenstellen en bootable maken , daarna moet ie nog bootable gemaakt worden met fdisk of ntfs vanaf windows 2000 cd ... ( c partitie )

• BC3 Victim
Jezus wat duurt dat formateren van die schijven lang zeg.

;)

Maar het moet. :)

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-11-2025
Op donderdag 10 mei 2001 23:29 schreef Wingman25 het volgende:
65% met formateren van de volledige capa.
En ondertussen nog kunnen posten met dat ding! Die PC is wel heel :9~! ;)

• BC3 Victim
No go,

Ik heb eerst de array verwijderd, toen de eerste schijf als BOOT schijf aangewezen in RAID BIOS. toen een nieuwe array aangemaakt, en daarna gefdisked en geformateerd op max groote. (format c: /s) En weer "Press a key to REBOOT." :(:(

• BC3 Victim
Ik post met mijn server.

• BC3 Victim
Zou het kunnen liggen aan de SCSI controller in het systeem???

Als die een conflict veroorzaakt, zit ik met een probleem.

• asusk7m550
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-04 13:39

asusk7m550

Athlon 550@500

Eventjes een vraagje tussendoor.
Wat voor mobo heb je (4 cm x 8 cm) heb je plaatjes????

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

• BC3 Victim
Dat is een custum made printplaatje van mijn werk. (niet echt een mobo eigenlijk)

• BC3 Victim
Ja de schijven ziet hij nu als 1 array in striping mode, van totaal 58,6nn GB. Dus dat werkt, maar booten HO maar.

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-11-2025
Op donderdag 10 mei 2001 23:40 schreef Wingman25 het volgende:
Ik post met mijn server.
Dacht ik al :P

• l.d._
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-04 00:31
die raid controller op je mb kan je gewoon zien als een insteekkaart en gedraagt zich ook als zondanig.

vraag 1 wat is de boot sequence die in je mb bios staat.

vraag 2 als je boot welke kaart bios komt er als eerste voorbij die van je scsi of die van je raid kaart.

opl1 bootsequence a scsi ... ....

opl2 zorg dat je raidkaart als eerste wordt gezien 1e pci slot of een laag irq geven via de mb bios

** had een gelijkend probleem met een fastrak66 en fireport40 kaart en ik wou booten via de fireport(scsi)**

als je niks te doen hebt doe het dan niet hier

• BC3 Victim
In mijn BIOS moet ik volgens de manual alledrie opgeven als ATA100RAID. (first, second en third Boot device). Daarbij vind hij de RAID controller als eerste en daarna de SCSI controller met de CD-ROM en brander.

Ik zou nog even kunnen proberen om de RAID controller op een lager IRQ te plaatsen. Hij zit nu op IRQ 10.

• l.d._
hmpf ..

als i hem als 1e ziet zou het motten werken ???

daar ben ik namelijk een poos mee aan het stoeien geweest.

wat ik niet snap is dat jij er 3 schijven in hebt hangen en 3 keer aan het formatten bent !!

met raid maakt i er 1 grote hd van .. !!

ben eens die kt7araid handl aan het downl.. 18mb eens kijken wat daar in staat .. !!!

• BC3 Victim
Nee ik heb 2 schijven van 30 GB per stuk in 3 partities verdeeld. Daarmee wilde ik dus apparte systeem game en backup partities gaan gebruiken.

Maar ook op een lager IRQ werk hij nada. :( :( :( :( :( :(

• l.d._
als i hem als 1e ziet is dat goed ..

ik ga er van uit dat je ze idd op de raidcontroller hebt aangesloten en alle 2 als master op een appart kanaal !

lol heb ik de chinese versie van de handl !!!

dan als die highpoint het zelde is als de promise de 2 hd''s selecteren en een setje aanmaken.

daarna ziet i hem in fdisk als 1 grote hd
(doet i dat ??)
en dan mag het voor de rest geen probleem zijn .

als dat allemaal goed gaat kan je voor de gein inplaats van fdisk het proggel part gebruiken zal eens zoeken naar een link.

• l.d._
zoals belooft

http://www.users.intercom.com/~ranish/part

met dit proggel heb ik altijd veel problemen kunnen oplossen.

kijk als je de part maakt goed op de onderste helft bij bootmaneger daar moet als je niks speciaals hebt gedaan standaart staan.

als je het niet erug vind gaat ik nu pitten mot er morge erug vroeg uit *(vandaag)*

haal als 1e test ook een die scsi er uit met alleen de raid array weet je in iedergeval dat het niet daar aan ligt ..

• BC3 Victim
Als ik de SCSI kaart eruit trek WERKT HET :( :( :(

• BC3 Victim
Ik heb alle scan een BOOT mogelijkheden van de SCSI kaart uitgezet, en TADA :) Werken.

MASTER

Thnx for the HELP :)

*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D

Verwijderd

de enige andere oplossing die er nog kon zijn was Fdisk draaien, en je array actief maken (optie 2).
Niet-actieve primaire partities booten namelijk ook niet.

Als je toch SCSI wilt gebruiken als boot-device, ga naar http://go.to/kt7faq en download bios YP beta 01 (kt7_yp.b01) en flash die. Alle eerdere en latere biossen kunnen niet van scsi opstarten als raid in de bootsequence staat, en vice versa.

Verwijderd

Je moet "boot other device" op disabled zetten, anders gaat ie eerst van je SCSI-kaart booten. Staat ook duidelijk in de handleiding trouwens.
Pagina: 1