[BC3] Partitie''s maken: Probleem

Pagina: 1
Acties:

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-04 19:54
Ik heb een 45GB HD. Op het moment heb ik 5 partities: 1 primary fat (bootmagic), 2 primary fat32 (win98 en win2000) en een extended met 2 logical partities.
Nu wilde ik winXP eens uitproberen en heb de 2e fat32 partitie verkleind, zodat er ruimte is om een nieuwe primary fat32 aan te maken. Echter, als ik met PartitionMagic6 de vrije ruimte selecteer en een partitie wil maken, kan dit niet!!! Alle opties in het menu zijn grijs. Waar heeft dit mee te maken???

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
jo,

zat er niet een max op van aantal partities, bovendien XP is pas BETA. iemand die ik ken heeft zo zijn volledige bak naar de klote geholpen (eikel had niet op partities gelet en nu hangt alles hahaha).

wat dacht je van een 2e test HDD, doe ik ook weleens, werkt ok en je hebt altijd een hdd om van te kunnen booten

grtz,

-This message is transmitted on 100% recycled electrons-

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Probeer het met fdisk:?

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• straat
Fdisk ondersteunt slechts 1 Primary partitie. En het gaat er nu niet om wat ik erop ga zetten, maar hoe ik hem maak en of dat überhaupt wel mogelijk is. Misschien heeft het te maken met een 1024 cilinder limiet of 8GB limiet ofzo :? Ik begrijp er niets van.
:(

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 23:52

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Ik heb een 45GB HD. Op het moment heb ik 5 partities: 1 primary fat (bootmagic), 2 primary fat32 (win98 en win2000) en een extended met 2 logical partities.
Nou, je kan maar maximum 4 primaire partities hebben, en die heb je dus (extended partities zitten in een primair slot). Van extended partities kan je er 255 hebben, maar daar kan je niet van booten. Ik zou zeggen, gebruik die eerste primaire partitie voor WinXP ipv BootMagic en gebruik Win2k''s bootloader...

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

Verwijderd

Je kan maar 4 pri partities hebben, iets wat we geerfd hebben uit het vroege DOS tijdperk. Als oplossing daarvoor is de ext partitie uitgevonden, je kan nog steeds maximaal 4 pri en ext partities maken, maar in de ext partitie kan je logische stations aanmaken, zoveel als je wilt.

Kortom, je kan geen pri of ext partities er bij maken, alleen nog logische stations in de (al bestaande) ext partitie.

• straat
ok thanx

Verwijderd

Welcome
Pagina: 1