[BC3] Externe HD zo klein als je duim...?!

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik kreeg een mailtje op mijn werk van Trek technologies, of ik een externe HD wou
testen voor een maand, dus ik gestuurd van; "stuur maar langs" en vandaag kreeg ik hem....

Het is een Trek ThumbDrive Secure, en hij is nog kleiner als mijn duim!!!
Het is een USB-ding zonder kabel dat je gewoon in zijn geheel achter op je pc kan rossen, en je kunt er 8MB opzetten, en ze zijn er tot 64MB, vraag is nu: Wie koopt er zoiets aangezien het ding f2000,- moet kosten?!?
En kan iemand me een toepassing verzinnen waarvoor het die twee rooitjes waard is?
Als iemand zoiets gebruikt, of iemand kent die het al heeft, laat maar horen!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-04 07:59
heb je een foto van dat ding :?

• BC3 Victim
uhm, kijk eens op www.thumbdrive.com ofzo...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

tsja et is wel een heel handig ding. zal wel lekker snel zijn, is lekker klein, kan heel wat schokken & magnetisme aan. Maar het is wel erg duuuur...
Z''n geld (nog) niet waard imho. Maar ongetwijfeld worden ze goedkoper en als er werkelijk grotere versies komen (tot 256 mb volgens de site) word het echt een mooie vervanging voor diskette of zelfs zip.

Maar wat ik me nog afvraag: werkt dat ding gelijk als je ''m inplugt? Of moet je eerst dingen installeren?
Ik gebruik m''n rio500 nu namelijk op eigenlijk exact dezelfde manier (om files mee te nemen naar computers die niet op internet aangesloten zijn). Maar dan moet ik wel nog een diskette meenemen voor de speciale USB drivers en het transferprogrammatje...

• BC3 Victim
Nou, ik plug em net in op mijn pc thuis, en win2k pakt ''m zelf al, maar bij 98 en NT moest ik idd een driver installeren.

Snel is ie ook, 12Mb per seconde, dus voor een dingetje van 8mb kun je dat zien als "instant" reactie...

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 22:42 schreef _-SToFFeL-_ het volgende:
Nou, ik plug em net in op mijn pc thuis, en win2k pakt ''m zelf al, maar bij 98 en NT moest ik idd een driver installeren.
kijk, da''s mooi. Dan heeft et toch zeker wel toekomst.. Als het maar goedkoper wordt en een beetje doorbreekt... Ben bang dat het te onbekend is, dus niet veel gebruikt zal worden en dus duur zal blijven...
Snel is ie ook, 12Mb per seconde, dus voor een dingetje van 8mb kun je dat zien als "instant" reactie...
Damn! da''s snel! met mijn mp3 spelertje haal ik een half mb per seconde. En daar erger je je toch best wel aan als je 64 mb zit over te pompen...

Verwijderd

gewoon maximale USB snelheid, dus 12mbit, dus max 1.5MB/s
Is overigens een flash-geheugen met een usb-interface eraan. De normale thumbdrives zijn niet zo duur dacht ik...(alternate.nl heeft ze misschien te koop, excl btw)

• BC3 Victim
Die dingen zijn al iets van 2 jaar op de markt ofzo..

Ik zie er weinig heil in, ze zijn ECHT te klein (qua opslagcapaciteit), om nog maar te zwijgen van de prijs..

Verwijderd

hoe groot is je duim?

• BC3 Victim
Op vrijdag 11 mei 2001 11:44 schreef BBL the 2nd het volgende:
gewoon maximale USB snelheid, dus 12mbit, dus max 1.5MB/s
Dat kan wel zijn, maar ff in de prakijk gezien kan ik die 8mb in minder als 1 seconde volschrijven, dus dat schiet toch echt wel harder op als dat...

Verwijderd

Check deze trouwes eens!
http://www.plycon.com/usbdrv.htm
Is exact hetzelfde principe, maar wat groter (nog steeds zeer handzaam). En ook wat langzamer, maar de prijs is heeeel redelijk! Z''n geld zeker waard. Is maar ietsje duurder als gewoon een compactflash kaartje (zie site). En er komen nog versies van 512 mb en 1 gig aan :P
Pagina: 1