[BC3] Nieuwe cd-brander kopen, welke?

Pagina: 1
Acties:

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Volgens mij zijn alle 12*(burnproof)branders bijna hetzelfde. Dus koop gewoon de goedkoopste.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik ben van plan een nieuwe cd-brander te kopen omdat mijn vorige kapot is. Maar hebben jullie enig idee welke brander op het moment het beste is?
Ik dacht misschien aan de plextor 16x10x40 of aan de liton 12x10x32.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

De Lite on heeft gewoon een prima prijs / kwaliteit verhouding, en inhoudelijk doet ie niet onder voor de Plextor

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:55
Op dit moment het best? Ik zweer bij mijn 12x10x32s, zou em niet willen ruilen voor een 16x

Flickr | Lego collectie

• BC3 Victim
Op donderdag 10 mei 2001 14:18 schreef Gump het volgende:
Volgens mij zijn alle 12*(burnproof)branders bijna hetzelfde. Dus koop gewoon de goedkoopste.
Maar hoe zit het met de kwaliteit dan??
Is hij dan niet veel eerder afgeschreven?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Plextors zijn erg goed, en snel. Bovendien zijn ze erg snel in DAE (cd''s rippen). Als ik jou was zou ik dus voor een plextor kiezen

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Lite-on
Plextor
Yamaha

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• BC3 Victim
Ik zal voor die Plextor gaan!! Ik heb hem zelf ook en brandt wel leuk je cd''s. Ook erg snel... Dus kortom Plextor''tje kopen... is het geld wel waard ;)

Verwijderd

De ''beste'' de Plextor 16x10x40 (kan geen RAW aan geloof ik).
De LiteOn (heb ik zelf ook :))en is bijna de helft goedkoper. Ik heb het idee dat dat grote prijsverschil het niet waard zal zijn.
- Geld genoeg + het beste : Die Plextor
- Geld overhouden + gewoon een goede fikker : Die LiteOn.

(Via de Search ook veel hits hoor :9)

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik heb de Plextor 12x speed, en ben er heel tevreden over. Echt een top ding hoor!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• _Gump_
  • Niet online
Op donderdag 10 mei 2001 14:20 schreef MADG0BLIN het volgende:

[..]

Maar hoe zit het met de kwaliteit dan??
Is hij dan niet veel eerder afgeschreven?
Ik denk het niet, de gebruikte onderdelen zijn toch bijna allemaal van dezelfde fabrikant.
En 12 speed is 12 speed. Dus een 12 speed brander van 600,- is even snel als eentje van 350,- (Lite-on, Nec, ....).

Verwijderd

plextor en liteon gebruiken het zelfde (sanyo) loopwerk..... ga voor de liteon

• Foxke
  • Niet online
Ik zou nooit veel meer geld uitgeven om in een paar minuten sneller een cd te bakken, want zoveel verschil is dat niet tussen 12x & 16x

Ik zou echt voor de lite-on gaan, als je geld over wilt houden

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 23:10
Hier werkt de 12x10x40 lite-on super (op een 233 met 32 mb)

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

die lite-on heb ik ook en werkt best wel prima, DAE op 12 speed hoor !
Moet zeggen dat de website van plextor wel iets mooier is dan dat ding van lite-on
Maar er staat wel een bios op waarmee je een oude 8x brander kunt opwaarderen naar 12x burnproof, goeie service !

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• Tony_Montana
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-04 13:16
Plextor *D

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-05 12:47

bloasfist

Slot-A Crew

lite-on levert precies dezelfde prestaties als de plex. Waarom je geld overbodig weggooien??

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Foxfire
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik heb zelf ook de Lite-on, natuurlijk is plextor wel beter maar moet je kijken wat voor verschil in de prijs zit!
Prijs-kwaliteit verhouding dus van Lite-on beter; zeker als je bedenkt dat je toch wel weer een ander koopt over een jaar ofsow, of misschien over 2 jaar, stel dat die plextor 10 jaar meegaat en de lite-on 4 jaar, is dat toch al meer als voldoende?

Dat dan weer wel......

• MaikelG
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Ik heb me laten vertellen dat de kwaliteit van de gebakken CeeDees niet alleen afhangt van de hardware, die dus hetzelfde is bij de LiteOn, maar ook van de firmware. Wat dat betreft vertrouw ik de Plex meer. Ik heb het geld er voor over gehad en ik moet zeggen het is een op en top brandertje, nog -nooit- 1 coaster gebakken, is lekker stil, alleen wat traag bij het opspinnen.

Tot nu toe elke CD gebakken op Philips Silver Premium met 12 speed, zijn perfect leesbaar... Gewoon kwaliteit dus.

Heb je het geld, koop er dan 1.

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Pagina: 1