Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.
Verwijderd
Dit wil helaas weer niet omdat een of andere mongool daar bij creative bedacht heeft dat het wel makkelijk is om een IDE poort op je geluidskaart te hebben die je niet kan uitschakelen met een jumper
Weet iemand mischien hoe je dat ding kan uitschakelen?
Er zit wel een plek voor een jumper(zitten geen pinnetjes aan) waar IOCHRDY bij staat...
Verwijderd
uuhm, ik weet niet waar je dat leest maar het gaat hier om 1Op woensdag 09 mei 2001 13:05 schreef Zeepoog het volgende:
wat is eigenlijk het nut van ''n 2e sb in je computer?
Moet je op de kaart zelf kijken, daar staat ergens een staatje hoe je met jumpers dat kunt uitschakelen.
Houdoe
Verwijderd
De enigste jumper die je kan veranderen is JP4 en daar staat bij: MFBEN
maar dat deed weinig
sorryOp woensdag 09 mei 2001 13:14 schreef Azbest het volgende:
[..]
uuhm, ik weet niet waar je dat leest maar het gaat hier om 1
Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.
Bron: http://www.hardwaregroup.com/pipermail/hardware/Week-of-Mon-19991025/020724.htmlMultiple ways to disable it. In DOS, use the ctpnp.cfg and
tell it not to enable the IDE channel. In Windows 9X, go to the Creative
labs IDE channel and disable it. Under NT, after using pnpisa, tell it
not to use any drivers for the ide controller.
.
.
Bron: http://www.driverguide.com/forums/sound/crea/messages/1710.htmlGet hold of creative''s ctcu utility & in dos mode(6.22) run ctcu there you will be given a menu
enabling you to select the awe32 tab across to disable IDE and press space bar, a cross will appear
in this box. Also disable PNP reconfiguration in your computers rom-bios configuration probally
under advanced/pnp config section.
.
.
Bron: http://www.johner.ch/produkte/hp/hp_supp/support/pcomp/doc/bpv02330.htmHP VECTRA PC - ICU USED WITH PNP SOUND BLASTER CARDS HAVING ONBOARD
IDE
ISSUE:After installing the Sound Blaster AWE32 PNP card
into an HP Vectra computer, the ISA Configuration
Utility (ICU) cannot be used.
CAUSE:IDE port on the HP Vectra conflicts with the IDE port
on the Sound Blaster card.
SOLUTION:
1. Remove the Sound Blaster card from the system
2. Boot into Windows
3. Run ICU, and the AWE card is de-installed.
4. Install the AWE card back into the Vectra.
5. Boot into Windows
6. Run ICU
7. Modify the AWE card with the MODIFY button.
8. Disable the IDE port
9. Save the configuration
10. Reboot
.
.
En ik weet niet hoe goed jouw Deens is, maar op http://www.sslug.dk/emailarkiv/teknik/1999_07/msg00060.html staat ook een mooi verhaal...
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik had elke PCI kaart in mijn systeem een IRQ toegewezen, toen waren ze op. BIOS denkt: OP = OP, dus geen IRQ voor de IDE poort. IDE poort zonder IRQ = geen IDE poort...
Windows echter, moest weer roet in het eten gooien, door dat ding toch te detecteren. gewoon uitzetten en alles was goed.
Overigens zat er wel een jumper op mijn SB16 om dat dign uit te schakelen. Helaas zijn ze bij creative een beetje zuinig, dus zaten er geen pinnen aan
Verwijderd
BTW: ik had al 1 com poort en de printerpoort uigezet(kheb er een stuk of 6 kaarten in hangen)
Verwijderd
was dat toevallig JP1 waar IOCHRDY bij staat, anders soldeer ik daar ff twee pinnetjes op...Op woensdag 09 mei 2001 13:47 schreef _JGC_ het volgende:
Overigens zat er wel een jumper op mijn SB16 om dat dign uit te schakelen. Helaas zijn ze bij creative een beetje zuinig, dus zaten er geen pinnen aan
Ow en ik ben er trouwens nog niet uit
Euhhhhh, hoe krijg jij het voor elkaar om die 3-de IDE kanaal in je pc funtionerend te krijgen.Op woensdag 09 mei 2001 13:47 schreef _JGC_ het volgende:
heb zelf ook een SB16PnP met IDE controller gehad. Was echt een topkaart, vooral als je 3 IDE kanalen nodig had, kon je daarop je cd-rom nog kwijt
And The Only One
BIOS zei altijd: IRQ 11: IDE controller
Had ik dus een extra IDE Controller op IRQ5 die het gewoon deed.
3-de poort doet het iig niet.
And The Only One
Simpel:Op donderdag 10 mei 2001 10:40 schreef Diamon het volgende:
[..]
Euhhhhh, hoe krijg jij het voor elkaar om die 3-de IDE kanaal in je pc funtionerend te krijgen.
Primairy
Secundairy
Tertairy
Quadernary (of zoiets..)
ofwel 4 IDE kanalen voor maximaal 8 Harddisken...
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
En waar stel je dat in dan.Op vrijdag 11 mei 2001 05:22 schreef unicorn7 het volgende:
[..]
Simpel:
Primairy
Secundairy
Tertairy
Quadernary (of zoiets..)
ofwel 4 IDE kanalen voor maximaal 8 Harddisken...
Bios kent alleen Pri. en Sec.
Als die nog een IDE poort vindt, begint''ie te flippen.
And The Only One
Als jij je cd-rom niet opgeeft in je bios, kan je er ook niet van booten (behalve als ie zegt: FOUND: IDE CDROM, dan wel). Als je dan in de config.sys een devicedriver opneemt, komt je cd-rom toch ter beschikking...