[BC3] Waar kan ik de junpers van de HDD vinden?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Waar kan ik de junpers van de HDD vinden?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:21
:? Ik zie ze al liggen op de TD!

Misschien op de achterkant?? Dat zijn de grote en de kleine zitten op de onderkant(bij veel scsi-schijven).

• BC3 Victim
je bedoelt toch de master/slave instelling?

meestal naast de IDE controller aansluiting op de Harddisk zelf...

het aan/uit zetten van je IDE wordt meestal geregeld met je bios, of met een jumper op je mobo.

meestal staat er op de HD wel een tabelletje hoe je het een en ander moet instellen, anders kan je ook op de website van je HD maker kijken: www.quantum.com - www.maxtor.com -www.ibm.com

meest gebruikte die ik zie:
|.. master
.|. slave
..| cable select

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 10:17

FoolZero

Freedom of speech...

In je gereedschapskistje?

Misschien wel zo aardig om het type HD door te geven... Of je kunt zelf natuurlijk ook ff op de site van de fabrikant kijken.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 11:24
Aan de achterkant van de HDD, en soms aan de onderkant.

Verwijderd

=====================
zeik mode aan
=====================
junpers???? ken ik niet

=====================
zeik mode uit
=====================

hoe bedoel je waar kan je jumpers vinden??
ben je ze kwijt??
je kan ze meestal bij elke willekeurige pc-shop halen(kopen)
jumper instellingen staan meestal gewoon op de hd/cd-rom
en deze dien je gewoon te volgen voor master or slave

• BC3 Victim
In je gereedschapskistje?
LOL,

op de bodem van je PCkast als je de harddrive overgeclocked hebt en ze zijn eruit getrild. :)

Verwijderd

1) Zoek je de jumpers op de harde schijf zelf? Die zitten meestal op de achterkant of op de onderkant, de printplaat dus.
2) Zoek je de settings voor jouw harde schijf? Ga dan naar de website van de fabrikant...
3) Zoek je losse jumpertjes? Zoek ff een oude XT I/O kaart of CGA kaart en ros daar alle jumpertjes af, gooi daarna de kaart weg :)

• BC3 Victim
<melige bui>
aan je tag te zien heb jij nog een hele hoop jumpertjes voor hem... kan je die niet naar hem e-mailen :)
</melige bui>

Verwijderd

ROFLOL tsja maar die bakkies die draaien allemaal nog en vanuit historisch oogpunt wil ik ze graag intact houden :)

Verwijderd

Op woensdag 09 mei 2001 09:01 schreef unicorn7 het volgende:

op de bodem van je PCkast als je de harddrive overgeclocked hebt en ze zijn eruit getrild. :)
Harddrive overgeclocked?? Wil je mij ff vertellen hoe je je IBM 7200rpm op 14400rpm gezet hebt ??? :) :) :)

• BC3 Victim
nou, ik heb ook nog een aantal historische bakjes staan (en over die I/O kaarten, ja die heb ik ook... ik heb nog nooit jumpers hoeven te kopen) :)

overigens heb ik een Maxtor Diamond Max 5T040H4 (40GB - 7200RPM), en de overclock opmerking was maar m''n melige bui :)
Maar je kan wel je HD modden door op de DSP chippies koelribjes te zetten :9

Misschien kan je ''m wel overclocken, maar dan moet je bijvoorbeeld de DSP eruitsolderen, of de hele printplaat vervangen (maar of dat uitwisselbaar is :? ) Wel handig als je 2 vergelijkbare kapotte HD''s hebt: 1 HD met HeadCrash en 1 met Opgeblazen Chippies :7

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op woensdag 09 mei 2001 09:07 schreef lemon66 het volgende:

[..]

Harddrive overgeclocked?? Wil je mij ff vertellen hoe je je IBM 7200rpm op 14400rpm gezet hebt ??? :) :) :)
JA LOL! :D

Mare kun je geen potloodstreepjes trekken ipv jumperomgooien:? Dan kun je die jumpers weer gebruiken om de nieuwe Duron''s met jumpers te o/c-en! :P :+

OK ik dwaal af geloof ik...

Heal the internet ...

Verwijderd

ff wat potloodstreepjes zetten. Ik geloof tussen sector 48975 en sector 48979 moet je een lange lijn trekken, daarna schijf weer dichtschroeven, in de BIOS auto detecten, FDISK-en, Win2K erop, DMA aanzetten en hopla je schijf draait minimaal 2 keer zo snel.

Tsja jumpers kopen. Iemand een idee hoe duur die dingen zijn??

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

PC Dumpdag vijf piek voor een zakje met jumpers, schroeven en andere PC prut. En dan heb je HEEEEEEEL erg veel...

Heal the internet ...

Pagina: 1