De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
FSB te hoog? waardoor je IDE bus overclocked word?Op dinsdag 08 mei 2001 23:04 schreef hobgoblin het volgende:
ik heb nu net mijn 4de hd geinstalleerd.binnen 2 jaar zijn er 4 kapot gegaan.ik snap er niks van ze gaan zonder enige vorm van hapering kapot.geen badklusters of rare dingen opstarten en kapot zijn ze waar kan dit aan liggen wordt nu wel erg duur op om het half jaar een nieuwe hd te kopen.
Verwijderd
Maxtor en WD geven drie jaar fabrieks garantie..
Toch niet die grijs import afgekeurde ellende van Vobis o.i.d. ??
I think, therefor I am.....I think.
Sterk! Mijn tweede mobo (Abit KT-7) sinds eind oktober is vorige week gestorven.
Maar ik heb een RMA-formulier-aanvraag gekregen. Hele zielige mail gestuurd en tadaa!
Maar die verzendkosten zijn wel hoog: $ 15 voor 1 bord!!!
Van jouw probleem weet ik het eigenlijk niet zo. Slechte voeding misschien? Niet geaarde PC? Zoveel mogelijkheden...
Merk je het dat een HDD aan het overlijden is of is het plotsklaps? In de bloei van zijn leven als het ware.
zit nu een maxtor 30 gig in das wel een goede???ben er zat van om weer alles kwijt te raken.mijn ssys is een chaintex 6bta2 celeron 800 128mb inter
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Oeps.. BigFoot alarm !!Op dinsdag 08 mei 2001 23:14 schreef hobgoblin het volgende:
pc is niet overclocked merk hd 2 maal bigfoot 1 maal seagate.voeding moet goed zijnook al nieuw plus de modem plus de cd-rom.gekocht bij budget.heb rma aangevraagd bij seagate en gekregen moet hem naar schipholstraat in roterdam sturen kijken wt er gebeurd volgens de rma aanvraag zit er nog tot 3-17-2002 garantie op die wou budget mij niet geven
zit nu een maxtor 30 gig in das wel een goede???ben er zat van om weer alles kwijt te raken.mijn ssys is een chaintex 6bta2 celeron 800 128mb inter
Ik HAAT Bigfoot harde schijevn. Ze zijn traag en gaan altijd kapot, ik zou niet eens de moeite nemen om ze te ruilen, ze gaan toch weer kapot...
Voor Seagate moet je de importeur opduikelen en rechtstreeks met hun onderhandelen.
Ik weet niet wie de importeur is, maar op het web kan je vast Seagate makkelijk met een websearch vinden. Anders even bellen met de (plaatselijke) kamer van koophandel.
Mazzl
Verwijderd
Dat soort neigingen heb ik ook bij seagateOp dinsdag 08 mei 2001 23:22 schreef Hooi het volgende:
[..]
Oeps.. BigFoot alarm !!
Ik HAAT Bigfoot harde schijevn. Ze zijn traag en gaan altijd kapot, ik zou niet eens de moeite nemen om ze te ruilen, ze gaan toch weer kapot...
Voor Seagate moet je de importeur opduikelen en rechtstreeks met hun onderhandelen.
Ik weet niet wie de importeur is, maar op het web kan je vast Seagate makkelijk met een websearch vinden. Anders even bellen met de (plaatselijke) kamer van koophandel.
Mazzl
op www.segate.com rma aanvragen en dan staat het adres der bij namelijk[b]Op dinsdag 08 mei 2001 23:22 schreef Hooi het volgende:[/b
Mazzl
seagate technology int
koolhovenlaan 1
1119nb schiphol-rijk
netherlands
tel staat op de hd zelf
moet trouwens een pc geaard zijn? en waarom?
Ik wil alleen nog maar WD en IBM.
Geen inspiratie
mijn Grotevoet doet ut anders al zoŽn 3 jaar (2.5gb voor mp3Žs) nog nooit gehaperdOp dinsdag 08 mei 2001 23:22 schreef Hooi het volgende:
[..]
Oeps.. BigFoot alarm !!
Mazzl
Verwijderd
Hah dat was niet moeilijk, gelukkig dusOp dinsdag 08 mei 2001 23:27 schreef hobgoblin het volgende:
[..]
op www.segate.com rma aanvragen en dan staat het adres der bij namelijk
seagate technology int
koolhovenlaan 1
1119nb schiphol-rijk
netherlands
tel staat op de hd zelf
moet trouwens een pc geaard zijn? en waarom?
Aarden.. dat is zover ik weet niet nodig, dus kan ik je ook niet vertellen waarom.
Ik weet wel dat geluids apparatuur nog wel eens een lekstroompje heeft, en als je PC is geaard.. kan je PC spontaan resetten als je de boel op de geluidskaart aansluit, of je krijgt een oplazer als je hand ertussen zit.
(Of je blaast het ingangs circuit van de geluidskaart op, ook heel fijn...)
Niet alleen maar lachen, dat heb ik zelf dus al een paar keer gehad
hd is wel 1 v/d
Verwijderd
Boeit dus niet echt...
Maar het zijn die suffe bigFoots, en die Seagate was gewoon pech. Temp kan meespelen, dat wel, ik ben niet zo dol op Seagates omdat errrrrug warm worden. (En kabaal maken..)
Hooi, Maxtor geeft 3 jaar op retail-schijven en die vragen nogal veel voor dat karton...Op dinsdag 08 mei 2001 23:08 schreef Hooi het volgende:
Wat voor merk is het dan, en waar gekocht??
Maxtor en WD geven drie jaar fabrieks garantie..
Toch niet die grijs import afgekeurde ellende van Vobis o.i.d. ??
Op bulk is het 1 jaar, zielige mailtjes helpen wel
Verwijderd
heb nl. zelf ook 3 hardeschijven in 4 jaar kapotgekregen
heb zelf Via apollo pro plus chipset
Ik dacht altijd dat de Cheetah X15 de tofste schijf was...
Verwijderd
Sorry beetje off topic maar ik las net de term FSB, wat is dat ook alweer? Ben ''t ff kwijt of heb''hut nooit geweten...
Verwijderd
Front side bus. 66, 100 of 133 mhz is het meest gangbaar.Op woensdag 09 mei 2001 18:38 schreef jeroenbeekman het volgende:
offtopic:
Sorry beetje off topic maar ik las net de term FSB, wat is dat ook alweer? Ben ''t ff kwijt of heb''hut nooit geweten...
Correct me if i''m wrong
FSB = Front Side Bus
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
ik heb nu 5 schijven,
1x40gb (draait alweer een jaartje, elke dag 10 uur ofzo)
2x40gb in raid-0 (draait alweer 2 maanden 16 uur per dag)
2x20gb (draait alweer half jaar , 10 uur per dag)
Nix dan goeds over Maxtor
Verwijderd
Ga maar op hun website kijken. Alle schijven van Maxtor zitten in de garantie tot 3 jaar na de produktie datum. !!!Op woensdag 09 mei 2001 18:20 schreef Henry_X het volgende:
[..]
Hooi, Maxtor geeft 3 jaar op retail-schijven en die vragen nogal veel voor dat karton...
Op bulk is het 1 jaar, zielige mailtjes helpen wel
Blaat ik weet niet waar ik het over heb dus zeik ik het merk maar af. blaat blaaat blaat. Grote stoere jongen ben jij zeg!Op dinsdag 08 mei 2001 23:26 schreef Arendje het volgende:
[..]
Dat soort neigingen heb ik ook bij seagate
Heeft ook een keer een slechte Seagate schijf gezien. Seagate wordt veel gebruikt voor servers en werkstations en het feit dat ze niet in de kast van jou: de wannabe-tweaker hangen wil niet zeggen dat het een baggermerk is. Tsssssss....
Waar draait de server van T.net op? -> Seagate X15.......
Verwijderd
en dan praten we verder, vindt je het gek dat er dingen stuk gaan als de boel niet geaard is
verder hebben we het natuurlijk ook wel over seagates en een bigfoot
1) Te hoge luchtvochtigheid
2) Teveel stroomfluctuaties en gebrek aan aarding (vele malen genoemd
Hier in Suriname gaan die dingen dingen stuk als een gek.. line stabilizer en airco (niet perse een koeler maar echt een conditioner) willen de levensduur wel verlengen..
Verwijderd
(hangt er van af wat voor''n deviders je kan instellen)
Zeker nog nooit meegemaakt daar een blikseminslag via zo''n lijn de PC naar z''n grootje helpt.. Kan dus echt een enkele reis richting digihemel verzorgen..Op woensdag 09 mei 2001 22:51 schreef MR_WAZOO het volgende:
....maar dat vloeit af via de utp en kabelverbinding..
Hoeveel kan een hd dan max verdragen ? Heb hier laatst ook wat probs gehad met men 20gb IBMOp dinsdag 08 mei 2001 23:08 schreef Arendje het volgende:
[..]
FSB te hoog? waardoor je IDE bus overclocked word?
waarom aarden??pc lekt nergens stoom.en statielectrie is ie ook niet kan ook niet want mijn huis lucht is altijd 50% lang leve heteluchtverwarming.voeding geeft keurig zijn voltages en stroompje via aarde is er niet.hep om te meten speciaal een schooneaarde gemaakt oud huisenblok met ring aarde kan beter niet via die aardlijn testen aardlek via een van de buren en alles bij mij is dan ook wegOp woensdag 09 mei 2001 20:21 schreef Hiro Shima het volgende:
AARD JE COMPUTER.... NU!!!
en dan praten we verder, vindt je het gek dat er dingen stuk gaan als de boel niet geaard is
verder hebben we het natuurlijk ook wel over seagates en een bigfoot
ik heb mijn oude hd naar seagate gestuurd met een briefje ik hoor het wel van ze.Maar het nut van een pc aarden zie ik nog niet zo 1 2 3 zitten.
Gewoon een Maxtor erin en draaien met dat spul.Gaat al jaren goed zo.
Voor de rest raad ik WD en Seagate af aan iedereen die z''n data wil houden.
Verwijderd
Ik heb hier nu 4*20Gb in een raid-5 draaien op m''n VP6 (en ik kan jullie verzekeren dat dit de schijven redelijk zwaar belast), en totnogtoe geen enkele verkeerd geschreven bit .. m''n vorige 2 IBM''s daarentegen (de beste uit de markt zogezegd) hadden het 4 mnd uitgehouden op m''n fastrak ..
tot zover dus Seagate ..
Ik heb al 7 jaar (zolang hebben wij een pc in huis) Seagate harde-schijven en er is nog nooit aan al die schijven (stuk of 7) iets aan geweest.Op woensdag 09 mei 2001 23:52 schreef MartMan het volgende:
Voor de rest raad ik WD en Seagate af aan iedereen die z''n data wil houden.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Verwijderd
zo kan ik ook wel even beginnen. Ik ben al sinds ''87/''90 met harde schijven en PC''s aan het spelen. In die tijd zijn er nul (0) WD''s kapot gegaan en 4 Quantums.
ook geen seagate, maar daar heb ik er maar 1 van gehad, 40 mb
WD daar heb ik er ook een stuk of 7 van ja.....
Verwijderd
Dan weet jij zeker dat als ie kapot gaat je geen garantie meer hebtOp dinsdag 08 mei 2001 23:33 schreef cheshire87 het volgende:
[..]
mijn Grotevoet doet ut anders al zoŽn 3 jaar (2.5gb voor mp3Žs) nog nooit gehaperd
2x Maxtor 30 Gig
2x WD 8,4 gig
1x Seagate barracuda II
Bij de maxtor en de wd crashte de replacement disk binnen een maand. Na een zeer pissig telefoontje werd in beide gevallen de nieuwe HD een groter en sneller model (en terecht
De seagate was het snelst vernieuwd van allemaal, binnen de 10 dagen. Dit gebeurde allemaal binnen 6 maanden in 2 verschillende systemen.
Even iets anders, in mijn 24/7 online bak (tsja de mega mega geile t.net ICQ AL moet toch ergens draaien) zitten al bijna 2 jaar een Quantum fireball 12,7 en de een of andere IBM 10 gig. En die 2
Verwijderd
3X ''Bigfoot'' (Hardleers heh) en 1X ''Thunderbolt''Op donderdag 10 mei 2001 01:39 schreef Hiro Shima het volgende:
hoe de fuck krijg je quantums stuk?
is mij wel gelukt maar dat was door kortsluiting:?
Gewoon dooe ze in gebruik te hebben. Gewoon naast de andere schijven. WD en Maxtor en Seagate) blijven heel, die Q''tjes niet.
1 Quantum is wel heel gebleven. Dit was de eerste uit de 5500 toeren UDMA 4.2 Gb serie.
Dat ding wordt heet (verbruikt dik 50% meer stroom dan een vergelijkbare WD schijf) en maakt flink herrie. Maar nog steeds heel.
(Effe naar wat ongelakt hout lopen om het af te kloppen
Gelukkig is Quantum gestopt met het maken van harde schijven. Nu net. Officieel 1 of 2 maanden geleden of zo. Ze gaan zich toeleggen op backup systemen en removable storage.
Dus hoeven we er ons niet zorgen te maken.
Verwijderd
Het is (zeer zeker) mogelijk dat die defect is, en dan je harddisk molt.
Had ik ook met een systeem: in de loop van 1,5 jaar 2 CDRom speler, 2 diskettestations, en 1 harddisk naar de knoppen. Toen had ik het systeem thuis open staan en hoorde ik om de tien seconden een "BZZ" toon uit de voeding komen... Uit doormeten bleek dat ie dus om de 10 seconden een veeeel te hoog voltage door de kast stuurde.
Ik moet wel opmerken dat het Asus TXP4 mobo, de CPU, RAM en videokaart nog perfect werkten...
WD heb ik slechte ervaringen mee, maar dat waren slechts 2 disks...Op donderdag 10 mei 2001 00:52 schreef universal creations het volgende:
[..]
Ik heb al 7 jaar (zolang hebben wij een pc in huis) Seagate harde-schijven en er is nog nooit aan al die schijven (stuk of 7) iets aan geweest.
Quantum ook heel slecht, verscheidene bigfoots en fireballs dood zien gaan. Maar alsnog: Fireballs nog maar 2 van dood zien gaan...
Seagate: Nog nooit anders gehad. Heb nu een 2e hands SCSI harddiskje die ik dus met bad sectors kreeg. Gaat ff voor RMA. Komt van een leverancier die geen hdd''s waardig is.
Heb ook nog een Barracuda. Beetje trager, maar wel goed. Verder nog een Medalist in mijn server.
Van de 15 seagate disks die ik gehad heb, zijn er 3 dood: 1 door eigen schuld en 2 door die leverancier
Verwijderd
we zullen zien hoelang de maxtor mee gaat en wat seagate gat zeggen heb rma aangevraagt en de hd op gestuurd koste toch nog ff 10 voor verzend en 3.75 voor de doos.na ja als ik maar een nieuwe terug krijg 6.4 gig wordt niet meer gemaakt dat zal dus wel een zwaardere worden
- niet geaarder pc
- te weinig RAM geheugen (=meer swappen = eerder bereikte MTBF)
- overclocken van PCI (indirect overclocken van FSB zonder correcte deler-instelling)
- slechte keuze bij aankoop
- domme pech
- warmte (doe de gecrashte harddisk maar even in een plastic zak in de vriezer)
- luchtvochtigheid
- statische ontladingen (pc altijd ontkoppelen en jezelf en pc ontladen voor dat je met onderdelen gaat werken)
- teveel heen en weer gesleep met je pc.
Wie niet begrijpt waarom een pc geaard moet zijn, moet eens kijken waarom er een 3 polige stekker aan zit en met 1 hand op de centrale verwarming (of ander aardingspunt) met zijn tong tegen de metalen achterkant van de pc gaan.
Ik heb eens een multimeter tussen verwarming en pc-kast gezet bij een ongeaarde pc met problems en mijn meter werd helemaal leip. Na aarding van de pc waren overigens alle problemen opgelost.
* _JGC_ moet er niet aan denken om met z''n tong aan de pc te blijven hangen...
Want in dit topic waren er een paar die dachten dat als het niet onmiddelijk problems gaf voor je pc dat je dat dan jarenlang kan doen...
Verwijderd
En zo gaat het altijd maar verder, Windows was de oplossing in 1995, dus niet (grote shit) en dat geldt ook voor 95osr2 98 98se. Alleen ME draait hier al 5 maanden zonder 1 enkele crash. Mijn oude win30 31 311 was helemaal niets werd in bladen uigemeten etc etc. Het vreemde is dat al die oude windows OSen altijd als een zonnetje gedraaid hebben op mijn 3 computers.
Ga zo maar door !!!!
Dus ik denk dat je gewoon pech hebt, en dat het niets met merken te maken heeft. Want anders waren die merken al lang failliet.
Groeten
Ruud.
P.S.
Mijn 4 Maxtor schijven draaien hier als een zonnetje, en twee ervan zijn 6 jaar oud.