Toon posts:

[BC3] win2k niet booten van ATA100 schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb een Maxtor 30Gig en daar staat win2k en win98SE op. Als ik die schijf, mijn cd-rom(Aopen 50x) en mijn brander (Philips RW804)op de ATA100 hang kan win2k niet meer booten en geeft de volgende error: non bootable device......(ik weet het niet precies meer)
Als ik dan win98se opstart ben ik mijn cd-rom en mijn brander kwijt:(

Moet ik soms win2k instaleren nadat ik de schijf aan de ATA100 heb gehangen????:?

Thanx alvast!!!:)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 22:09

DarkSide

theres no place like ::1

Win2k moet wel de drivers hebben voor de ATA 100. Zitten op een flop of op een cd. die bij je moederbord c.q. controller zit.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik nu die drivers instaleer en dan aan mijn ATA100 hang moet het werken??

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Je hebt toch wel je master/slave settings goed staan?

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
ja die staan goed!!

Alles wordt wel door het systeem gevonden en win2k start deels op en dan krijg ik een Blue Screen met die foutmelding!!

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens mijn mobo is een Asus A7V133

• mph_rbi
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

tijdens de install van Win2k vraagt ie om een toets voor extra drivers (F6 ofzo?!)

zet vantevoren effe die drivers (promise ata100) op een flop en selecteer in de w2k install die flop..

kloar!

ps. Hier wil ie niet eens installen zonder die drivers

dus ...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
De standaard drivers van de Promise willen ook niet echt lekker, er schijnt ergens een aangepaste versie te zijn.

Je moet inderdaad met F6 een controller toevoegen, is een bekend probleem.

Eventueel een ander optie is (omslachtig, dat wel) de schijf even aan de onboard controller te hangen, Win2000 helemaal installeren, dan de Promise drivers installeren en dan de schijf weer terugprikken op de Promise controller... :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Misschien een domme toevoeging, maareh, heb je voor install in je BIOS zitten kloten en kan het zijn dat ie nu van je CDROm wil booten. Ik heb een interne ZIP (en dus een Promise ATA-66) en na fijn een nieuwe bios update te hebben geinstalleerd ging die gek denken dat heet eerste apparaat op de IDE bus die hij tegenkwam (lees: Interne Zip) de MBR bevatte, no more boot dus. Ding uitzetten in je BIOS en daarna nog een keer proberen scheelt echt stukken> Nog een waarschuwing, prik je op de slave van Kanaal 1 een nieuwe schijf erbij (als daar nog niks zat maar op master van 2 al wel) dan weet win2K het ook niet meer waar hij het moet zoeken, want dan wor de nieuwe slave schijf disk 2 ipv de master van 2. Dus ..

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:55
mmm kan je nog opstarten in Safe Mode?

Moet je effe zien dat je ergens effe van de MS site het proggie MS SysPrep kan downloaden, die effe op je systeem starten in safe modus..dan effe opnieuw opstarten, dan moet het werken (gaat ie effe wat hardware opnieuw installeren, maar altijd beter dan heel win2k installeren).

Ow, en die foutmelding komt meestal door een "positie verandering" van de HD (master -> slave of primair -> secundair)
Pagina: 1