Toon posts:

[BC3] verschillende Barracuda

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Moet voor een kennis een nieuwe schijf fixen.
Nou zat ik bij price watch te kijken en voor het bedrag wat ze er voor over hebben kom ik uit op een seagate schijf. Nu viel mij alleen op dat er Barracuda III en Barracuda II zijn. meestal zou je zeggen is de duurste schijf van de 2 als je naar de zelfde grote kijk het beste is.
Maar wat mij op viel was dat bij de 20 gig en de 30 gig bij de ene de II goedkoper is en bij de andere de III goedkoper is
Wat is nou het verschil ?
weet dat het aan de winkel kan liggen maar toch wou ik het even weten
Viel me gewoon op :)

tnx

stukje uit pricewatch:

Seagate 20GB (Barracuda II, 7200rpm) FL 279,-
Seagate 20GB (Barracuda III,7200rpm) FL 275,-

Seagate 30GB (Barracuda II, 7200rpm) FL 318,-
Seagate 30GB (Barracuda III, 7200rpm) FL 366,-

Seagate 40GB (Barracuda II, 7200rpm) FL 509,-
Seagate 40GB (Barracuda III, 7200rpm) FL 356,-

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Barracuda ATA II = ATA66
Barracuda ATA III = ATA100

verder volgens mij geen verschil. Kan nog zijn dat de ATA III iets geavanceerder is, aangezien dat een latere serie is.

Verwijderd

Topicstarter
zullen idd wel nog wat dingen vernieuwd zijn
maar toch vind ik het prijs verschil heeeel vreemd :)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
verder volgens mij geen verschil. Kan nog zijn dat de ATA III iets geavanceerder is, aangezien dat een latere serie is.
de ATA III is stiller (evenals dat de ATA II stiller is dan de ATA I)
dit gaat echter wel ten koste van de snelheid. de seagate barracuda ata III is zo''n beetje de traagste 7200 drive die verkrijgbaar is. oh ja, de III heeft een zwart omhulsel, de II een gewone aluminium kleur.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb zelf de ATAIII, die heeft toch echt geen zwart omhulsel. Is gewoon aluminium, net zoals mijn oude Medalist ST34321A (die was pas echt traag)

Is er iets om dat lawaai op te schroeven? Stiller dan mijn Medalist Pro ST34520N SCSI hoeft ie nml niet...

• smvs
  • Niet online
volgens mij niet
gewoon bagger de bagger traag die dingen.
de barracuda ata 1 dat was nog eens een schijf. je hoorde hem beneden als je een houten plafond had, maar who cares hij had de beste seeks ooit van alle ide schijven.
helaas heb ik hem verkocht.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
de III is sneller dan de II, en de II weer als de I, maar tegenover andere IDE schijven van nu zijn ze allemaal tra(a)g(er)

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• smvs
  • Niet online
de III is sneller dan de II, en de II weer als de I, maar tegenover andere IDE schijven van nu zijn ze allemaal tra(a)g(er)
qua transfer rates zou dit weleens kunnen kloppen maar qua seeks zeker niet.
Pagina: 1