[BC3] FAt verrot, fat32 partitie niet meer toegankelijk

Pagina: 1
Acties:

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Topicstarter
Ik heb een major probleem met mijn harde schijf:

Gisteren mandrake8.0 geinstalleerd op mijn harde schijf (gekoppeld aan promise ata66 controller)

Bestond eerst uit 2 partities: FAT32 met WinME (C:) en NTFS met Win2K Adv. Server. (d:)

Heb de standaard setup uitgevoerd met mandrake 8.0. FAT32 laten resizen en linux bootmanager geinstalleerd op de MBR. Linux en WinMe werkten perfectomundo. Echter bij win2K kreeg ik de error uit deze post [topic=172915]

Heb getracht via de win2k bootable cdrom de MBR te reapreren. (een of ander win2k commandprompt waar ik de naam niet meer van weet bootfix of zoe iets) Hierna was het helemaal mis. Scandisk vanaf de WinME rescuedisk gaf fouten in de FAT table aan, die heb ik laten herstellen. Vervolgens was mijn hele c partitie helemaal heen. Stonden alleen een aantyal .chk files in. Verder zou er 10MB vrij zijn. FDisk zegt echter dat er 53% vrij zou moeten zijn. PartitionMagic rescue disk geeft een #120 error.

Nu is mijn vraag: is er een proggie waarmee ik de fat32 partitie kan repareren. Liefst via de ms-dos command promp, anders moet ik een nieuwe harddisk aanschaffen om Windows te installeren.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:04
Bedoel je niet de NTFS repareren? Worden de partities trouwens wel verborgen met die Linux bootmanager?

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Topicstarter
Nee, NTFS was in het geheel niet meer toegankelijk nadat ik mandrake had geinstalleerd. Komt denk ik doordat bij de herpatitionering mijn boot.ini mijn d: NTFS schijf niet meer kon vinden. DE Linux bootmanager geeft 4 opties (linux, failsafe, Windows, floppy) Als ik windows selecteerde kreeg ik mijn boot.ini bootmanager waar ik kon kiezen tussen winME en Win2K.

Het is dus mijn FAT32 die verrot is.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:04
Op dinsdag 08 mei 2001 08:48 schreef cutter het volgende:
Het is dus mijn FAT32 die verrot is.
Hoe kan je (FAT32) Windows ME dan nog werken?

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Topicstarter
FAT32 werkte na de installtie van Mandrake, pas nadat ik getracht heb win2k weer aan de praat te krijgen is het probleem met de FAT32 partitie ontstaan.

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Topicstarter
Zo, ik zal de zoekmachine eens voeden met wat zinnig commentaar.

Ik vermoed dat ik mijn fat table heb vernietigd met een van mijn acties: scandisk of het win2k fixboot commando. Ik heb bij mijn vriend fosi 8-) het proggie Lost & Found van Powerquest gedowned. Dat werkt dus niet zo relaxed. Het zou 24 uur duren voordat ie klaar was met de scan van mijn HD. Verder is het programma 100% dos based.

Na de aanschaf van een nieuwe HD en de installatie van XOSL, Linux, Winme en Win2k Pro heb ik van mijn vriend Fosi het proggie EasyRecovery Professional geleased. Dat is dus precies wat je moet hebben. Werkt perfectomundo en snel. Geef je te recoveren partitie aan, doe een scan. (korte van een minuut werkte op mijn NTFS partitie die ik niet vernaggeld had, de lange was nodig voor de kaduuke FAT32) Daarna geeft ie een lijst van de gevonden files, taggen en recoveren maar.

Verwijderd

Goedeavond.

Ik heb zo''n probleem ook gehad, maar dan met
win98se 2x op een schijf met XOSL als bootmanager. Dat heeft me dezelfde shit opgeleverd als jij nu heb met win2000 en linux. Het bleek een foutje in XOSL te zijn. Mijn hele schijf vernaggeld, Fdisk gaf dezelfde foutmeldingen en kreeg niet eens meer de partities weg. Dus op het laatst heb ik met het progje EFDISK grofstoffelijk de boel moeten opruimen. Dat is wel met een machinegeweer in een porseleinkast schieten maar de boel werkte daarna weer wel. Dus sindsdien geen XOSL meer op mijn schijf.

Groeten
Pagina: 1