[BC3] Systeem: UW-SCSI of ATA-100 ?

Pagina: 1
Acties:

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Ik heb 2 disken:
IBM DTLA307030 30GB en een FUJITSU UW-SCSI 9,1GB.
Beide 7200rpm, welke zal ik gebruiken voor m''n OS op te zetten ?
Ik heb een UW-SCSI en een ATA-100 controller.

Ik denk dat het qua snelheid niet veel uitmaakt ...

Verwijderd

De scsi-schijf !

Die ondersteund multitasking en nog meer van dat leuks, en zeker voor je OS is dat een tof snelheidsvoordeel.

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Qua snelheid bij booten denk ik dat je weinig verschil zal merken...stel je boot van je IBM dan zal ie toch moeten wachten tot je SCSI schijf is geinitialiseerd. Is die Fujitsu ook 7200rpm dan zou ik van die SCSI booten...lijkt mij het vlotst. Ook met defraggen is het makkelijker om 9.1 ff snel te doen dan 30GB. Hou die IBM dan lekker voor data opslag ofzo.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Dat ligt er ook nog aan hoe groot de densiteit van de platters is. Simpele vergelijking zou zeggen dat de 30GB een hogere densiteit heeft (30GB/3 platters = 10GB per platter), en daardoor sneller. Echter de interface heeft ook wat te zeggen (SCSI beter), samen met de partitie-grootte en clustersize (ligt eraan hoe je dat doet).

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen