Toon posts:

Windows98 & vrije schijfruimte

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn windows 98 doet weer eens gek. Hij geeft aan dat er nog 1Gig vrij is op mijn hd. Zodra ik een image van een cdtje wil maken, zegt hij na +/- 200 meg dat de schijf vol is! Tot nu toe kon ik hem altijd helemaal volschrijven. Heb van alles geprobeerd. Volgens Norton Disk Doctor zijn er geen fouten op de harddisk. Dus volgens mij ligt ut aan windows.
Wie helpt ???

Verwijderd

Topicstarter
Echt niemand ??

Verwijderd

Je moet is kijken naar je Virtueel Geheugen.

Misschien is dat het probleem.

Verwijderd

mja, windhoos geeft die melding als er XXX% van je hd-space over is... gewoon in Configuratie Scherm, Systeem je harddisk removable maken (aanvinken), dan krijg je die melding niet meer...

geen idee hoe je 't anders uit zou moeten zetten :)

Verwijderd

Topicstarter
Nope, aan het virtueel-geheugen ligt ut ook niet. Had ik ook al naar gekeken.
En het gaat ook niet om die melding. Ik kan gewoon niet meer schrijven naar mn HD, terwijl er toch nog vrij veel ruimte vrij is.
Dacht eerst dat er wat met mn HD was, maar er worden geen fouten aangetroffen met verschillende tests.
Dus volgens mij echt een windows-probleem, maar ja, wat....

Verwijderd

Ik heb het inderdaad ook wel eens gehad.
Teneinde raad heb ik hem toen opnieuw geinstalleerd, maar dat helpte ook niet.
Alleen alles formatteren helpte bij mij.

Verwijderd

Topicstarter
Ai, formatteren zie ik ech nie zitten..

:(

Kost me weer een paar uur. Maar ik ben dus niet de enige met dit probleem.

Maar is er echt niemand die er iets op weet??

Verwijderd

Ik heb hier ook vaak last van, windoos zegt ook dat er maar bv. 100 meg vrij is i.p.v. 500. Dan gooi ik er gewoon scandisk erover, en is het probleem opgelost. Norton DiskDoctor pikt mijn schijf trouwens niet (Maxtor)

Verwijderd

Hebben jullie soms je prullenbak aanstaan? Zoja, maak deze dan leeg (of zet hem uit). Dat was bij mij laatst het probleem, toen ik 1.5 Gb kwijt was

LeChuCk

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-05 16:54

Asphyxion

I am, therefor I think

Doe eens gewoon een "dir /s" in de root van die schijf/partitie. Bij mij geeft windows vaak aan dat er bijvoorbeeld 1 gig vrij is, maar als je dan kijkt hoeveel erop staat is er bijvoorbeeld maar 600 MB vrij.

(van 10 gig schijf geeft windows bijvoorbeeld aan dat er 1 gig vrij is, wanneer je dir /s doet zie je dat er 9,4 gig in gebruik is, dus maar 600 MB vrij).

Asp

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
khad dat ook in win98,
voorbeeld:
ging ik een file van 500 meg wissen,
kwam die xtra ruimte er echt nergens niet meer bij, no matter what.

nu gebruik ik win98se en nou doetie dat soort gekke dingen niet meer .....denkik/hoopik.
althans niet zo opzichtig meer.

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Verwijderd

Topicstarter
LeChuck: de prullenbak staat uit, dus daar leg ut (waarschijnlijk) niet aan.

In DOS geeft ie aan dat er nog maar 300meg vrij is. Windows explorer geeft meer aan. Als ik alle bestanden optel, kom ik aan hetzelfde als wat Windows Explorer aangeeft. Heb gister nog maar een keer een Surface Test uitgevoerd, maar weer geen probs aangetroffen.
Het gekke is wel, dat als ik meer bestanden weggooi, DOS aan blijft geven dat er nog maar 300meg vrij is. En nee: ik gooi ze niet in de prullenbak ;)
Blijft vreemd allemaal....

Verwijderd

Het kan aan Microsoft drivespace of drivespace 3 tool liggen.
meer info: http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q229/8/07.ASP?LNG=ENG&SA=ALLKB&FR=0

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
ohwja,
nou vergeet ik helemaal te vertellen dat ik had gehoord dat norton diskdoctor dit probleem kan verhelpen.
al heb ik datzelf nooit geprobeert

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Verwijderd

Nog wel een leuke site om de "low disk space" message uit te schakelen: http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q188/0/74.ASP?LNG=ENG&SA=ALLKB&FR=0

Verwijderd

gewoon removable maken die schijf (zie boven), dan is de melding weg dat de schijf vol zit, en kan je de schijf volschrijven tot de laatste Mb.... (ook grote disks >8gb)

Verwijderd

Topicstarter
HD removable maken werkt helemaal niet. Dan geeft zowel windows-explorer als DOS aan dat er nog maar 30mb vrij is.

Heb nu Norton Wipeinfo (uit Norton utils)over mn hd heengehaald. Heeft een beetje geholpen, heb nu weer een paar gig terug.
Dus ik denk/hoop dat ut probleem een beetje verholpen is. Dit weekend toch maar formatteren denk ik :(

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-05 10:49

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Heb je nie toevallig norton protected recycle bin aan staan dit wil ook nog wel es de oorzaak zijn van dit probleem had ik ook gehad.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Super Snackman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 19:56

Super Snackman

Snekgek

Prullebak/History/Temp. files deleten.
Dan ff scandisk over de h/d gooien.

Dit probleem heb ik constant last van.

Greeetz!

Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost.
Heb nu alle tooltjes van NortonUtils over mn harddisk gehaald (speeddisk, wipeinfo enzo).
Eerst was er nix verandert, maar na rebooten was alles weer terug :)
Weet nog steeds niet precies hoe het komt, maar zo te zien weet niemand dat. In ieder geval bedankt voor de replies.

• Klont
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07-2021

Klont

Destroyer of words

Ik denk dat ik het weet: de Norton Protected Recycle Bin!

Probeer es in een DOS box:
dir [schijf]:\recycled\nprotect

Daar had ik ook last van een week of twee geleden. Troep in de NPRB wordt niet meegenomen in de berekening van vrije ruimte enz. Gewoon af en toe del c:\recycled\nprotect\*.* doen.

Helpt dat?

Verwijderd

Nee dat helpt niet. Krijg je gewoon een melding is je DOS dat hij het bestand niet kan vinden.
Oplossing is er nu : [rml][ win98se]Norton protected Recycle bin[/rml]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Euuhhh.. zou je willen stoppen met het omhoog trappen van oude topics? Dit heeft echt geen zin. De oplossing staat al vermeld in nieuwere topics en is gewoon te vinden via de search. Niet weer doen...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.