Toon posts:

[BC3] DEFECT?: HD en brander geen power?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het volgende probleem:
een hd en mijn cd writer overgezet vanuit een ander systeem, nu is de HD overleden en de cd writer:

HD seagate barracuda III ide 20gb 7200 rpm
teac 6 speed SCSI-2 writer

deze 2 geven totaal geen kik...
het laatje van de cd speler gaat niet open...en geen lampje gaat branden

de hd geeft geen kik en geen geluid en wordt niet door het bios herkent...

hoe heb ik dit voorelkaar gekregen???? :'(

ik snap er niets van, in een andere pc testen geeft hetzelfde resultaat.

de rest van de apparatuur is in orde...

:(

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Voedingssplitter gebruikt? In dat geval herken ik je probleem en kan ik uit ervaring spreken dat beide interfacekaarten RIP zijn....

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 21:29
stekkertje erin :)

Verwijderd

Topicstarter
MMM ja voedingssplitter gebruikt....

dus kort sluiting....??

:(

• _JGC_
  • Nu online
nee, geen kortsluiting. Ik weet bijna 100% zeker dat je met je onnozele kop zo hard hebt zitten drukken zonder te kijken dat het je gelukt is om de stekker om te draaien. Heel simpel met die splitters...

Dus elke keer als ik een splitter of aftappertje aansluit, kijk ik ff of ik wel geel op geel en rood op rood doe en niet andersom...

Verwijderd

Topicstarter
kan ik dus meteen kijken welke cd schrijver het beste is...

de hd is gelukkig nog in izjn garantie periode..

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 07 mei 2001 15:17 schreef _JGC_ het volgende:
nee, geen kortsluiting. Ik weet bijna 100% zeker dat je met je onnozele kop zo hard hebt zitten drukken zonder te kijken dat het je gelukt is om de stekker om te draaien. Heel simpel met die splitters...

Dus elke keer als ik een splitter of aftappertje aansluit, kijk ik ff of ik wel geel op geel en rood op rood doe en niet andersom...
lijk me vreemd...ik heb speciale splitter voor scsi devices met een harde niet zo''n zachte stekker, maar het zal wel zo gegaan zijn.

Verwijderd

Topicstarter
HOE ANDERS...:'(

• _JGC_
  • Nu online
hoorde je ook geknetter de eerste keer? geeft nml een geweldig geknetter en stank als je een condensator op je print doorfikt.

Kijk anders ff of alle pinnen van de splitter er nog wel goed in zitten...

oh ja: als je om garantie gaat, zeg dan NIX over een splitter, dan weten ze precies hoe het gegaan is. Beste kun je gewoon RMA aanvragen bij fabrikant.

Verwijderd

Topicstarter
was dan denkik het verloopstekkertje van koeling dat is wel zo''n zacht stekkertje..

lang leve de garantie dan maar...

• _JGC_
  • Nu online
Ik denk dat die condensators zich precies zo voelden als het manneke van je logo...

Verwijderd

Topicstarter
heb ''m bij gistron gekocht, krijg je standaard een rma bij volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
zal is kijken of ik een electronica mannetje kan laten kijken of het een of ander nog te repareren is in het geval van de cd schrijver....

• _JGC_
  • Nu online
Ik weet niet welk merk hdd je hebt, maar met Maxtor heb ik goede ervaring. Net werd ik gebeld, zei ie dat die quantum hdd uit de garantie was. Ik zeggen dat dat niet zo was, gaf ik hem de datum die ik die zaterdag ervoor had opgezocht. Bleek dus een foutje in de database te zijn, kreeg ik net een RMA nummer. Klasse Maxtor, nu hopen op een vervangende disk (is niet de mijne, kan me niet echt veel schelen wat ik krijg, als het maar EEN disk is)
Pagina: 1