[BC3] HD installatie probleem :''(

Pagina: 1
Acties:

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-04 22:02
Ik heb sinds kort een IBM deskstar 30gb 7200RPM.
Ik wilde hem gisteren gaan indelen in partities met behulp van partition magic 6. Ik start via mijn dualboot menu, win2k op en ga met PM6 partities aanmaken (allemaal FAT32 aangezien ik mijn win98se meuk op die nieuwe HD wil planten). Nu heb ik dus geen id of ik de NTLDR bestanden op mijn win98 HD moet overzetten naar de nieuwe HD, of dat ik ook in win2k kan aangeven dat hij een nieuw boot-menu moet maken op de nieuwe HD.
Ik had niet een bootmanager kunnen vinden in win2k, dus ik dacht, laat ik met norton ghost (versie 6) eens mijn win98 partitie overzetten naar de nieuwe HD. Versie 6 draait niet onder win2k, dus moest ik win98 starten, dus ik start win98se en draai ghost. Nu geef ik aan dat ik van partitie naar partitie wil clonen en kan ik nu opeens de destination partitie niet aangeven, terwijl die er wel is. (ik kan namelijk in win98 via de explorer of ''deze computer'' wel op die HD''s kijken)

Ik dacht nu...laat ik eens met mijn oude partition magic naar die HD koekeloeren...
Dus ik gebruik partition magic 3.03 en nu kent ie in die oude partition magic die partities groter dan 5 GB niet meer, onbekend filesysteem (fat32x). Dus ik zwaar over de pis en naar win2k, alle partities verwijderd en opnieuw gepartitioneerd (*gaap*D... Nu start ik weer win98se en opeens ziet ie in de eplorer die vorige drivenames nog staan en de nieuwe partities ook. De oude partities zijn allemaal van grootte 0, en je ziet dus alleen diskjes staan met een drive letter erbij, die andere partities kan ik dus wel bekijken...

Ik doe al deze moeite dus omdat ik dacht dat je niet zomaar de NTLDR files (op mijn win98se HD) van het win2k boot-menu niet zomaar mocht overzetten naar een andere HD, heb ik dat mis of moet ik toch mbv ghost die HD clonen?

Help mij aub.. :'(

- Ruud

• Zaagmans
Ohjah, misschien niet een onbelangrijk detail....ik kan niet gewoon mijn win2k HD er alleen in laten zitten, want hij heeft die files van dat boot-menu nodig, anders wil die niet opstarten...

- Ruud

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
FAT16 boot
FAT32 Win9x
NTFS

in die volgorde zou ik partities aanmaken op die 30GB, en dan NTLDR op de FAT16.

bij mij werkte het zo...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Zaagmans
Iemand nog andere suggesties?

- Ruud

• BC3 Victim
Hoe heb je ghost 6 gestart???

Ik zou zeggen start ghost met een opstartdiskette, voorkomt een hoop elende.

Ik heb trouwes van mijn server een 5 gig eruit gehaald en er een 13 ingezet en gewoon de win95 en win2k-as partities geghost (5.1d), werkte zonder fouten.

Ik zou trouwens bij win2k of nt4 geen bootmanager (z.a. PQ bootmagic) nemen, vind die niet leuk.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Larry4
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
in win2k kan je net zo makkelijk partities maken hoor? geen gezeur met oude versies van PM

• BC3 Victim
In win2k heb je zoiets als Computer management. Hier kun je partities maken...

Larry4 zeg heb jij ook het gelijknamige spel????

Pagina: 1