Toon posts:

[BC3] Harddisk maxtor 40,9gb udma 100/5400rpm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ga er linux en xp opzetten, ... dat is het, .. en doe niet echt heavy dingen denk ik!, .. zou ik dan gewoon die minder snelle kunnen nemen die andere is 130 piek duurder!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er hier iemand ervaringen mee, .. ik weet niet zo goed of ik beter 1tje kan pakken met 7200RPM, zit daar een groot verschil in???

Verwijderd

ik heb er zo''n 1tje. Werk als een trein en is lekker stil. Gebruik hem toch alleen als opslag voor mijn movie-bestanden en hoeft dus niet zo snel te zijn (moet gewoon groot zijn op flink wat zooi op kwijt te kunnen:P).

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Dat ligt er natuurlijk helemaal aan wat je ermee gaat doen en hoe de rest van je systeem in elkaar zit.
Op zich merk je het verschil wel, helemaal als je hele systeem lekker snel is en je ook nog op een 100mbit netwerk zit is de snelheid lekker meegenomen.
Ook met het oog op de toekomst zou ik zeker een paar tientjes xtra neerleggen voor 7200 RPM!
Als je em idd alleen als mass storage gaat gebruiken maakt de snelheid niet zo heel veel meer uit.

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
???

• Booooe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11-2021

Booooe

Fetch!

Als je een OS draait op die schijf zou ik zeker voor de 7200 versie gaan. Scheelt wel hoor. later krijg je er spijt van als je zo''n mooie schijf koopt die eigenlijk niet echt snel is. Ik zou zeker dat beetje extra geld erin investeren!!

Verwijderd

Zeker weten voor die 7200 RPM gaan. Dat is echt stukken handiger, vooral als je er Linux op gaat draaien wat je zegt.
Ik heb nu namelijk een grote 60 gig van 5400 RPM en als die bijna vol is (lees: minder dan 5 gig vrij) dan merk ik zelfs met het openen van MP3tjes vertraging. Dit kan ik oplossen met defragmentatie, maar bij zo''n grote schijf gaat dat dus niet erg snel. Ook nog eens omdat ie 5400 RPM is.
Aangezien jij dan programma''s van je harde schijf af moet draaien, kan je beter voor het snellere gaan, dat werkt veel makkelijker. Ook voor later, als je dat ding als ''tweede'' HD gebruikt, ben je uiteindelijk blij dat je een snellere HD hebt, geloof me.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Nogmaals:
ff doorsparen...
nu ff wachtuh = later ff lachuh

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Zeker weten voor de 7200 rpm gaan, het geluidsniveau is bij de Maxtor niet veel hoger en de prijs dacht ik ook niet.
Overigens kun je de nieuwe Maxtor drives versnellen door ''acoustic management'' uit te zetten, hierdoor haal je een iets hogere accesstijd in sommige gevallen. Nadeeltje is natuurlijk dat ie wat meer geluid maakt :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Ik had inmiddels toch weer die langzame gekocht, ga ik dit nalezen, .. denk ik shit hey.. dus ben maar terug naar de winkel geweest en die snelle gekocht :).. hoop dat ik er wat aan heb

anders weet ik jullie te vinden >:)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 21:15
Op maandag 07 mei 2001 17:03 schreef gsmguru het volgende:
Ik had inmiddels toch weer die langzame gekocht, ga ik dit nalezen, .. denk ik shit hey.. dus ben maar terug naar de winkel geweest en die snelle gekocht :).. hoop dat ik er wat aan heb

anders weet ik jullie te vinden >:)
het is ook makkelijk om dit allemaal te lezen, vooor je er een gaat kopen...:)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 07 mei 2001 17:11 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

het is ook makkelijk om dit allemaal te lezen, vooor je er een gaat kopen...:)
Ja, das wel weer waar :)

• Probub
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-05 11:33
Nou,

ik heb er afgelopen week een gekocht en hij loopt als een trein. Alleen is hij wat luidruchtig

gegroet

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
>> [url="/listtopics.php/21"]Opslagmedia & I/O Controllers[/url] <<
Pagina: 1