[BC3] Promise IDE controller

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Kan ik een Plexwriter aansluiten op de Promise controller van mijn ASUS A7v133 mobo. Deze staat al op ATA 100 ipv op RAID0. Op de andere 2 IDE channels zitten een HD en DVD-speler allebei als master. Voor de performance leek het mij een goed idee de writer ook als master op de Promise controller te zetten. RAID0 gebruik ik (nog) niet. Detecteerd de BIOS alles verder of moet ik nog verdere stappen ondernemen.

Groeten

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:26

Tacoos

i am i

Nou zou het zo kunnen zijn dat je promise controller geen atapi (cd/dvd) devices kan aansturen.
Dan dvd op primary ide, writer op secondary en je hd op de promise (alles als master).
In bios instellen dat je wilt booten van onboard promise blabla en gaan met die banaan;)

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-05 10:53
Promise kan wel CD/DVD aan. Mijn writer werkt probleemloos als slave aan een Promise kaartje

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-04 13:56
inderdaad. werkt probleemloos. ik heb een DVD ata 33, plextor 12/10/32 ata33 en een IBM 45GB ata100 op een promise kaartje geprikt. werkt zonder probs.

• ElemenTAL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2025

ElemenTAL

Tweaking the elements

Op maandag 07 mei 2001 11:32 schreef Murof het volgende:
Kan ik een Plexwriter aansluiten op de Promise controller van mijn ASUS A7v133 mobo. Deze staat al op ATA 100 ipv op RAID0. Op de andere 2 IDE channels zitten een HD en DVD-speler allebei als master. Voor de performance leek het mij een goed idee de writer ook als master op de Promise controller te zetten. RAID0 gebruik ik (nog) niet. Detecteerd de BIOS alles verder of moet ik nog verdere stappen ondernemen.
Zoals ik je verhaaltje nu lees lijkt het of er drie master op zitten. Dat kan natuurlijk niet.

Nuff Said

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:26

Tacoos

i am i

Op maandag 07 mei 2001 13:36 schreef ElemenTAL het volgende:

[..]

Zoals ik je verhaaltje nu lees lijkt het of er drie master op zitten. Dat kan natuurlijk niet.
Dat kan wel, want zijn mobo heeft 4 ide controllers (2x onboard standaard en 2x op de promise, te gebruiken als raid of als gewone ide channels).
Dus kan hij ver apparaten als master aansluiten en vier als slave:9

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Pagina: 1