Toon posts:

[BC3] Is dit mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oeps, ik bedoel :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 hd''s een dvd en een brander(ide dus vol).
Nu heb ik geprobeerd een extra externe cd-rom aan te sluiten op de paralelle poort.
Installatie ging goed en bij het opstarten beweert windows(98) ook de rom drive te hebben gedetecteerd. Alleen kan ik het ding niet vinden in ''mijn comp''. Kan ik hier iets aan doen, of is het gewoon niet mogelijk om naast een volle ide ook nog een externe cd-rom aan te sluiten?

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:02

mvds

Totally awesome!

Externe drives hebben verder niets te maken met wat er intern zit. Er wordt alleen een soort van vertaalslag gemaakt van parallel naar IDE (bridge), maar deze heeft verder niets te maken met je interne IDE controllers. Het probleem ligt dus ergens anders. Ik heb ook 4 IDE devices in mijn PC en ook een externe drive (via USB) aangesloten staan, werkt perfect.

Maar je ziet die drive dus ook niet n je verkenner (explorer)?

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het moet mogelijk zijn. Want je kan ook meerdere controlers hebben(gewone +raid(+ScSi)). Dus moet geen probleem zijn.

Denk dat je ff moet kijken of je paralelle poort op de goede mode staat. Zou ECP+EPP moeten zijn denk ik. Staat wel in je bios.

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

Topicstarter
OK, k''ben nu helaas niet thuis maar k''neem aan dat het wel gaat lukken. (bedank voor re)
Ik wil overigens de drive gaan gebruiken voor het on the fly copieren van cd''s.
Wat voor data-snelheid kan ik verwachten van de cd-rom op de prehistorische paralelle poort?

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op maandag 07 mei 2001 10:29 schreef Asielus het volgende:
Ik wil overigens de drive gaan gebruiken voor het on the fly copieren van cd''s.
leest je dvd geen cd''s ofzo?
je kan toch gewoon on the fly van je dvd naar je writer kopieren? :?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn dvd heeft nog al wat moeilijkheden met audio-cd''s. Hij loopt regelmatig vast.
Schijnt te maken te hebben met DAE(Digital audio extraction(denk ik)) wat niet zo best werkt op wat oudere dvd spelers. (ding is al 14 maanden).

Verwijderd

Topicstarter
(Thuis)
Bios staat goed, drive wordt gevonden bij booten, maar vreemd is dat''ie zegt dat de driveletter van m''n writetable wodrt toegewezen aan externe. In de verkenner is die lette gewoon de write. De externe weer niet aan te spreken........

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 14:52 schreef Asielus het volgende:
(Thuis)
Bios staat goed, drive wordt gevonden bij booten, maar vreemd is dat''ie zegt dat de driveletter van m''n writetable wodrt toegewezen aan externe. In de verkenner is die lette gewoon de write. De externe weer niet aan te spreken........
Zou je deze post nog eens opnieuw kunnen formuleren, want ik kan hier geen speculaas van maken ;).

Verwijderd

On the fly branden vanaf een parallel reader..... ja, nog ff. wat heb je voor brander, een half speed.

Je zal op z''n minst een burn proof bakker moeten hebben, ander gaat het echt niet werken.

greets martijn

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
On the fly van parralel naar IDE... terug naar 1-2 speed. 4 speed kan je shaken... zowiezo is het een riskante ondernemning... helemaal met audio :z

Concrete Loop Watercooling

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb ooit mijn 4X Yamaha in een externe bak gehad. Via de SCSI van die bak ging alles goed, maar via parallel was het max 2X. Logical block out of range zei ie dan...

Wat ik overigens vreemd vind, want volgens de software van dat ding had ik 1MB/s doorvoer.

Verwijderd

Topicstarter
Aha,
dan is het gewoon veel te langzaam.
Een extra ide controller + cd-rom drive danmaar.

Quadraplex, ik zal je het recept wel even mailen:(
Pagina: 1