[BC3] DVD wordt niet herkend als DVD-speler

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• looskuh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-12-2024
Als ik een DVD-software opstart wordt mij gemeld dat er geen DVD speler aanwezig is. Alhoewel ie d''r wel gewoon inzit en wel de DVD''s inleest, maar niet afspeelt als zodanig.
Heb ik drivers nodig ofwat?

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Je kan niet zomaar DVD films afpelen als je een DVD-Rom spelertje in je pc hebt..
De DVD-Rom kan slechts de data lezen die op de DVD staat. (en ja , het is normaal dat Windhoos hem gewoon ziet als cd-rom speler en nee, hij gebruikt/heeft GEEN drivers).

De films zijn MPEG2 gecodeerd en hebben regio beveiliging. De beste manier om ze af te spelen is met een decoder card (PCI kaartje met TV out en 6 channel surround output) zoals de VideoLogic Hollywood kaart.

Als je een beetje een snelle PC hebt is er ook software die de films met de CPU van je PC decodeert. Aleen zou ik dit niet doen als je minder dan 800 Mhz aan boord hebt want dan lopen veel films dus gewoon niet lekker .. en dat is dus niet leuk.
Probeer maar es PowerDVD.. Dit is het beste software DVD player die optioneel ook nog decoding hardware kan geburiken . Je kan een trial downloaden van http://www.gocyberlink.com .

Om het ding regiovrij te krijgen moet je gaan zoeken naar regiovrij gemaakte firmware voor je DVD-Rom drive. (dan heb je dus garantie als t misgaat).

Suc6 :7

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Verwijderd

Als je een kaart zoals een ATi Radeon in je bak hebt hangen kun je af met veel minder Mhz. Zo''n kaart offload al een berg werk van de CPU.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
>"DVD-software"
welke? PowerDVD, WinDVD, MicroDVD blabla
indien PowerDVD: als je op de |> play toets drukt, speelt hij dan wel de DVD af?

"DVD speler"
welke? Pioneer 105S, blabla

"wel de DVD''s inleest, maar niet afspeelt"
inleest... je bedoelt dat het lampje brandt? dat betekend dat hij probeert in te lezen en de laser af te stellen.
niet afspeelt... je bedoelt dat de DVD software niet automatisch start? Heb je wel Automatisch afspelen aanstaan in de configuratie van de DVDsoftware? Heb je Auto-insert-Notification aanstaan in Systeem-Hardware-DVDspeler?

Welk Operating Systeem?
Heeft hij het ooit wel goed gedaan?
Wanneer begonnen de problemen?

Hoe beter jouw omschrijving, des te beter wij (mee) kunnen spoorzoeken...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• violator_
Je weet niet echt veel ofzo he ??

bel anders de HlPDsK ofzo hehe 8-) ..

alle info die je nodig hebt staat hierboven .. probeer een en ander voor verder te vragen en dan kom je er achter dat het allemaal best meevalt 8-)

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• looskuh
Je weet niet echt veel ofzo he ??
Zeg dan niks?

Goed. Hiervoor wistik niet precies of ie dus drivers nodig had, wat ik al vermoede avn niet. Ik had een leip DVD-progje dat met de speler kwam erop gepleurd en die deed het dus niet. Die gaf aan dat er geen DVD-decodering aanwezig was.
Ik heb nu PowerDVD geprobeerd en die geeft niets dan een handige ''internal error'', verder niks, daar heb ik dus ook niet veel aan.
''t Is een Hitachi RD5000, volgens mij, maar het leipe is dat ie opeens verdwenen is bij apparaatbeheer. :? (Hij doet ''t echter nog wel, en vanochtend stond ie er nog...)

Vaag.

edit:
Btw, Videokaart is een Viper V770, is die ook een beetje ok 2D gezien? Moet toch niet al te verschrikkelijk zijn..

• violator_
Draai je Windows 95/98/98SE ?
In dat geval je c:\config.sys file checken of er geen dos drivers meer in zitten want dan draait ie in DOS compatibility mode en krijg je dus dat soort maffe problemen met bijv. PowerDVD. De enige goede manier om software playback te krijgen is met PowerDVD. Anders moet je zo''n hollywood kaart halen.

Een DOS driver ziet er ongeveer zo uit in c:\config.sys :

DEVICE=C:\[bla directory]\[drivernaam].sys /D:[NAAM] (vaak MSCD000)

als je die ziet effe "REM " voor zetten en nog eens proberen. Ook je (AGP / BUSMASTER) chipset drivers moet je de laatste van hebben als je Via/Ali/SiS op je plank hebt liggen.

• looskuh
Yeah! Hij doet ''t onder PowerDVD. Ik heb bij apparaatbeheer maar even een Hitachi DVD speler geselecteerd voor de speler. (Gewoon een oudere versie van dit model) en nu doet ie ''t.
Nog wel ff die 5 minuten max audio fixen. :)
Pagina: 1