[BC3] URGENT: 3,5" HDD Cooler!!

Pagina: 1
Acties:

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-05 11:56
Op mijn Seagate X15, 15000 rpm, 18,2 Gb heb ik een 3,5" JustCooler HD600, volgens reviews is dit niet zo een beste cooler, hier ben ik het zelf helemaal mee eens, de 1ste ging met montage al kapot, nu begint de 2e al na 6 maanden een TAKKE herrie te maken. Alles rammelt en zit los, volgens de reviews schijnt hij dus ook heel slecht te coolen. :(

Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe cooler, maar omdag ik geen 5 1/4" sloten meer overheb moet het net zoals die JustCooler HD600 een 3,5" HD cooler zijn! Ik zie op webshops bijna alleen maar 5 1/4" coolers.

Weet iemand hier waar ik een 3,5" HardDisk cooler kan vinden die stil is en goed cooled? Maakt niet uit als hij alleen in Amerika is te bestellen ofzo...

Ik hoop dat iemand mij van dat lawaai af kan helpen |:( Alvast bedankt! :D

• Urk
Anyone? please..? :'(

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 00:28
hmm heb ook die 600 coolers op mijn hdds, moet zeggen dat ze het best wel goed doen, maar ja zijn ook "maar" 7200 quantum modelletjes..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Urk
Zoek maar tussen het Tweakers.net nieuws, daar staat ergens een review over HD coolers en komt deze er zeer slecht uit! Het schijnt dat hij bij veel meer mensen op korte duur irritante geluiden gaat maken en los loopt.. :(

Nog niemand die een andere 3,5" HD cooler weet? :?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Kun je die HDD niet ergens anders in de kast monteren? Die van mij ligt gewoon op de bodem van de kast (bevestigd met dubbelzijdige tape), recht voor de intake fan. Lekker koel _en_ een hoop stiller (geen ''harde'' verbinding meer tussen HD en kast).

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Urk
Nee, ik heb geen andere plaatsen dan 3,5" bays! :9
En aan de bodem van m''n kast monteren vind ik persoonlijk veel te risicovol voor een SCSI HD van Fl. 1500,-- op 15000 rpm''etjes! O+

Dus ik zoek ECHT een 3,5" HD cooler die goed cooled! maakt niet uit waar hij vandaan komt!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 11:40
kan je niet gewoon een 5,25 rack kopen en onder in je kast monteren?
moet toch redelijk goed gaan denk ik

• BC3 Victim
Wat is het risico volgens jou precies?

Heb je 1u hoog 3.5 tot je beschikking of eventueel wat extra ruimte? (qua hoogte)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Urk
Nee, ik heb gelukkig natuurlijk nog wel 2 x een 3,5" bay tot m''n beschikking...
die huidige cooler zit er ook boven :-)

Alvast bedankt :) Ik hoop dat jullie nog nuttige tips hebben... :?

• BC3 Victim
Tsja, veel verder dan een paar 4cm fans eronder monteren kom ik niet.

Als ik naar m''n eigen schijf kijk (7200RPM Maxtor) dan zijn het niet zozeer de bewegende delen (motor/platters etc) welke warm wordt maar meer 1 chip op het printje. Als dat in jouw situatie ook zo is dan zou je het eventueel ook met een heatsing op die bewuste chip kunnen proberen..

Pagina: 1