Hey ben op zoek naar een stille cd-rom speler(geen scsi). Ik wil geen Aopen of Asus. Weet iemand een stille cd-rom speler voor mij en geen cd-rom speler beneden 40x graag.
AOpen = Troep en lawaaierig
Asus = Lawaaierig maar goed
uiteindelijk is alles boven de 40X lawaai...
Alleen die kenwood spelers zijn stil en snel, maar wel heel erg kritisch met cd''s (die voer je niet zo 1,2,3 een arita op)
Asus = Lawaaierig maar goed
uiteindelijk is alles boven de 40X lawaai...
Alleen die kenwood spelers zijn stil en snel, maar wel heel erg kritisch met cd''s (die voer je niet zo 1,2,3 een arita op)
Maar een nieuw topic geopend he...
[topic=173360]
[topic=173360]
Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.
Weet ik, heb geen nuttige advies gekregen dus..Op zondag 06 mei 2001 14:53 schreef Overspeed het volgende:
Maar een nieuw topic geopend he...
[topic=173360]
Als ik vraag wat een stille cd-rom speler is en vertel dat ik geen Aopen of Asus wil. Komen er mensen mij vertellen dat Aopen en Asus veel lawaai maken, ja dat weet ik zelf toch ook wel. Dus geen post over Asus of Aopen beginnen want ik weet wel dat Aopen gigantisch zuigt. Dus als iemand een andere stille cd-roms speler kent moet je ''t ff zeggen.
Neem gewoon een langzame speler (kijk in de kranten of op een beurs). Zelf heb ik een 24 speed en die hoor je bijna niet. Mijn broer heeft een 48 speed en die hoor je echt keihard blazen.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik wil graag eeen nieuwe cd-rom speler geen 2e hands ding. Maar is een TEac wat dan?
Ik heb een Philips 36x, harstikke stil, (die zit in ut DiVX systeem
)
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
geen mitsumi nemen:
veel lawaai
8x audio extractie (en dat voor een 48x cdrom)
lezen doet ie nu nog redelijk
veel lawaai
8x audio extractie (en dat voor een 48x cdrom)
lezen doet ie nu nog redelijk
Tja, een stille IDE cd-rom speler die minimaal 40x is, is er niet echt hoor...Op zondag 06 mei 2001 13:25 schreef Tony_Montana het volgende:
Hey ben op zoek naar een stille cd-rom speler(geen scsi). Ik wil geen Aopen of Asus. Weet iemand een stille cd-rom speler voor mij en geen cd-rom speler beneden 40x graag.
btw. Ik zou toch voor de Asus 50x gaan...
O ja, check ook ff www.cdspeed2000.com voor wat ervaringen met verschillende drives.
Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.
Kenwood is dat niet scsi cd-rom speler?
Iemand ervaringen met Lite-On of Teac cd-rom spelers?
Teac 40x
Is erg stil. En je kunt hem evt. op 10 of 20x instellen, dan is ie nog stiller.
Is erg stil. En je kunt hem evt. op 10 of 20x instellen, dan is ie nog stiller.
Maken die Lite-On en Sony veel lawaai?
Mijn Plextor 12x10x32x is erg geruisloos vergeleken met mijn Aopen 48x cd speler. Echt die Aopen zuigt qua geluid. Ik gebruik zowat alleen mijn plex nog maar...
Heerlijk geruisloos maar wel een rewriter...
Heerlijk geruisloos maar wel een rewriter...
Wat is de stilste: Asus,Teac,Creative,Lite-On of Sony???
TEAC = Toshiba (Toshiba Elektronics Amerika Corp.) , zal zeker goed zijn, zie een ander topic hier over Thosiba dvd drives.TEac
Verwijderd
Teac is denk het stilste.Op zondag 06 mei 2001 21:05 schreef Tony_Montana het volgende:
Wat is de stilste: Asus,Teac,Creative,Lite-On of Sony???
Ik heb Sony Cdu 4410 (geloof ik)rete snel maar wel een herrie
Van creative heb ik DVD Rom gehad. Die was nie echt stil maar was ook zo traag als de pest en bovendien zijn ook altijd oem''s van panasonic etc. Lite-on weet ik niet.
Ik zou voor een Teac gaan als je perse een cd-rom speler wilt.
en van samsung niet te vergeten. da''s echt serieus bagger. alleen al het geluid wat het laadje geeft als ie dicht gaat. alsof ie op sterven ligt.Van creative heb ik DVD Rom gehad. Die was nie echt stil maar was ook zo traag als de pest en bovendien zijn ook altijd oem''s van panasonic etc
Verwijderd
en ik zie niemand over Pioneer beginnen, hmm
heb een slot-in van Pioneer gehad, die was (ondanks slot in) behoorlijk stil.
heb een slot-in van Pioneer gehad, die was (ondanks slot in) behoorlijk stil.
Je moet echt even kijken naar die Kenwood spelers, volgens mij zijn de IDE en volgens de laatste test die ik gelezen heb waren ze echt de snelste.
Ze hebben een systeem waarmee ze met een ''brede'' laser meerdere banan op de cd tegelijk lezen, de cd draait dus eigenlijk maar op 5 speed ofzo, terwijl ze wel bloedje snel en heel stil zijn.
Zelf heb ik een pioneer, met slot-in, daar ben ik heel erg over te spreken, nooit meer krassen op je pasgebrande cd-tjes omdat je ze iets te ruig in de speler hebt gelegd, het gaat altijd goed, en hij maakt niet eens zoveel herrie, alleen als de snelheid een speedje terugvalt hoor je een vrij harde ''tik''
succes ermee verder
Martijn
Ze hebben een systeem waarmee ze met een ''brede'' laser meerdere banan op de cd tegelijk lezen, de cd draait dus eigenlijk maar op 5 speed ofzo, terwijl ze wel bloedje snel en heel stil zijn.
Zelf heb ik een pioneer, met slot-in, daar ben ik heel erg over te spreken, nooit meer krassen op je pasgebrande cd-tjes omdat je ze iets te ruig in de speler hebt gelegd, het gaat altijd goed, en hij maakt niet eens zoveel herrie, alleen als de snelheid een speedje terugvalt hoor je een vrij harde ''tik''
succes ermee verder
Martijn
Ik heb inderdaad ook lang gezocht naar een gode en stille cd-rom speler. ik heb momenteel nog 2 teacs maar ga die vervangen voor snellere.weet niet of die 40 speed van teac al weer leverbaar is. was ie een tijdje geleden niet!heb alle importeurs gebeld.slecht te krijgen.
maar uit alle tests die ik hierover heb gelezen(dat zijn er een heleboel geweest) blijkt toch dat er twee wat betreft kwaliteit en geluidsproductie bovenuit steken:
teac en toshiba.
trouwens die 48 speed van toshiba shijnt veel sneller te zijn dan menig ander 50 of 52 x speeds!
snelheid zegt niet alles!
hoop dat je hier wat aan hebt.
groetjes.
maar uit alle tests die ik hierover heb gelezen(dat zijn er een heleboel geweest) blijkt toch dat er twee wat betreft kwaliteit en geluidsproductie bovenuit steken:
teac en toshiba.
trouwens die 48 speed van toshiba shijnt veel sneller te zijn dan menig ander 50 of 52 x speeds!
groetjes.
Zal ff nog naar een Pioneer zoeken. Maar denk dat ik maar een Teac neem. En bedankt voor de snelle reacties
Als je de snelheid niet nodig hebt (in een mp3-speler, bijv) kun je veel cdroms ook langzamer laten lopen.
Ik laat mn Aopen 40X op 8X lopen als ik mp3''tjes ervan af speel, en dat is geruisloos.
voor linux: setcd -x 8 /dev/cdrom
voor windows: eehh.. iets van cdbremse (cd-rem in het duits) ik ben niet echt thuis in windows...
Ik laat mn Aopen 40X op 8X lopen als ik mp3''tjes ervan af speel, en dat is geruisloos.
voor linux: setcd -x 8 /dev/cdrom
voor windows: eehh.. iets van cdbremse (cd-rem in het duits) ik ben niet echt thuis in windows...
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Heb in pricewatch gekeken naar Pioneer maar kon alleen DVD spelers van Pioneer vinden en geen cd-rom speler.
gewoon voor de teac gaan! heb al jaren teacs en nog nooit problemen gehad en zijn het stilst van allemaal.of die toshiba''s dus. zijn van dezelfde kwaliteit!
ik ben een tijdje geleden dus ook achter die 40 speed teacs aan geweest maar ze konden ze toen niet(meer) leveren!40 speed gaat eruit heb ik te horen gekregen.dus, mocht je ze nog vinden.....zou ze maar snel aanschaffen!
ik ben een tijdje geleden dus ook achter die 40 speed teacs aan geweest maar ze konden ze toen niet(meer) leveren!40 speed gaat eruit heb ik te horen gekregen.dus, mocht je ze nog vinden.....zou ze maar snel aanschaffen!
Verwijderd
Er is ook een programma''tje van ASUS: cdspeed, waarmee je de snelheid kunt terugregelen. Dat kost niets i.t.t. cd bremse, en zit ook niet meteen in de traybar.
Het werkt echt heel mooi: je kunt je cdspeler in stappen terug regelen. Dan blijkt hij op sommige snelheden ''te resoneren'': die moet je dus niet nemen.
Alleen: met sommige cdromspelers werkt het programma niet.
Het werkt echt heel mooi: je kunt je cdspeler in stappen terug regelen. Dan blijkt hij op sommige snelheden ''te resoneren'': die moet je dus niet nemen.
Alleen: met sommige cdromspelers werkt het programma niet.
Verwijderd
Toshiba Rulez!Op zondag 06 mei 2001 21:28 schreef toermalijn het volgende:
Ik heb inderdaad ook lang gezocht naar een gode en stille cd-rom speler. ik heb momenteel nog 2 teacs maar ga die vervangen voor snellere.weet niet of die 40 speed van teac al weer leverbaar is. was ie een tijdje geleden niet!heb alle importeurs gebeld.slecht te krijgen.
teac en toshiba.
groetjes.
DVD (SD-M1502)
Moet ik de bulk of retail nemen van Teac?
Bulk is toch gewoon met plastic zakje en retail met orginele doos? Dus maakt eigenlijk niks uit wat ik neem? En garantie is toch zelfde?
bulk is idd in gewoon in een plastik zakje met drivers en noodzakelijke kabels...
retail is in een doosje en soms nog met enkele (nutteloze) extra''s
garantie is normaal hetzelfde
bulk is vaak wel een stuk goedkoper en daarom ook aan te raden als het je om de cdromspeler gaat...
retail is in een doosje en soms nog met enkele (nutteloze) extra''s
garantie is normaal hetzelfde
bulk is vaak wel een stuk goedkoper en daarom ook aan te raden als het je om de cdromspeler gaat...
Ahum ...Op zondag 06 mei 2001 21:14 schreef smvs het volgende:
[..]
TEAC = Toshiba (Toshiba Elektronics Amerika Corp.) , zal zeker goed zijn, zie een ander topic hier over Thosiba dvd drives.
TEAC staat toch echt voor Tokyo Electro Accoustic Company hoor ....
http://www.elko.ru/eng/vendors/Teac.htm
(Overigens ben ik ook heeeeeel tevreden met mijn superstille
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
De stilste CD-roms zijn gewoon die kenwood spelers, simpelweg omdat die door de toegepaste multibeam technologie minder toeren hoeven te draaien. Deze zijn gewoon in IDE te krijgen, ze zijn echter niet de goedkoopste.
Wat betreft het verschil tussen bulk en retail heb je ''t bij het rechte eind.
Wat betreft het verschil tussen bulk en retail heb je ''t bij het rechte eind.
Verwijderd
SCSI spelertjes zijn meestal wel stil en lezen slechte cd''s ook goed!
ik heb een Plextor 24x SCSI en die haalt een 30x IDE er met gemak uit...
ik heb een Plextor 24x SCSI en die haalt een 30x IDE er met gemak uit...
Pagina: 1