De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Als je op die website kijkt die je zelf aangeeft, staat op de eerste tekening direct al dat er terminating resistors op de schijven (zouden moeten) zitten. Deze zitten er nu niet (want de SCSI chain werd al getermineerd door de ID6 schijf). Wat je nodig hebt zijn 3 terminating resistors, die je in de laatste schijf van de SCSI chain prikt. Zelf heb ik er nog nooit naar gezocht (ik bewaar ze altijd), maar bij een computerzaak zou je wel verder moeten kunnen komen, die dingen zijn (volgens mij) redelijk standaard.
Een andere manier van terminating is er niet.
Een andere manier van terminating is er niet.
Die is er dus wel; je kan ook een termination op de kabel hebben. Zelf heb ik een (oude) compaq server staan met dit principe. De eerstvolgende connector op de kabel is dan een (actieve?) terminator. Ik zou alleen niet weten waar die dingen te krijgen zijn .....
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Ik schaam mij diep. Zelf heb ik ook nog een paar van de oude drives staan, waar de terminator op de kabel zit...
Even nog een ''tweaker'' optie dan: zet er een geterminate CD-ROM speler achter..
Of ''n geterminate SCSI scannerOp maandag 07 mei 2001 15:38 schreef Chemist het volgende:
Even nog een ''tweaker'' optie dan: zet er een geterminate CD-ROM speler achter..
Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.
Dat werkt niet, want dan is de kant van de HD niet getermineerd, of had je als plan een scanner intern op de 50 pins aan te sluiten?
Je kan ook de SCSI-kabel naar buiten brengen d.m.v. een bracket, 50M int/50HDF.
Deze laatste zou je dan kunnen termineren.
Deze laatste zou je dan kunnen termineren.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Volgens mij komen we nu in het gebied van, weliswaar werkende, maar toch niet echt handige oplossingen.....
Ik zou toch proberen een (actieve) kabelterminator te vinden of een ander getermineerd device er achter te hangen..
Ik zou toch proberen een (actieve) kabelterminator te vinden of een ander getermineerd device er achter te hangen..
Pagina: 1