[BC3] Kan ik mijn WD Caviar nog redden??

Pagina: 1
Acties:

• AlexAuto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-03 20:28

AlexAuto

Parttime Tweaker

Topicstarter
Hallo tweakend Nederland,

Sinds gisteren heb ik een probleem met mijn Western Digital Caviar 33200. Wanneer ik de computer wil aanzetten hoor ik vanuit de voeding een soort tril-geluid. :( Ik heb hem naar een andere voeding overgeplaatst (voeding verwisseld, want ik was toch aan het tweaken >:) ) en toen deed hij het ook al niet. :'(

Nu heb ik vandaag de site van Western Digital bezocht (voor garantie) en deze blijkt nu te zijn verlopen (een half jaar geleden |:( |:( ). Wat kan ik nog doen met mijn hd?

(Ik wil geen "breek hem open en hang hem aan de muur"-reacties of :D :P enz..) Zijn er andere mensen met dit probleem??

Naar mijn weten zitten er geen weerstandjes op de onderkant van de harde schijf. (Misschien is er kortsluiting geweest met een andere HD :? )

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:49
Is die print makkelijk te slopen? Leverancier in Suawoude heeft ook zo''n kapot ding...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik geloof dat Western Digital een *Dlevenslange garantie*D heeft op de HD''s.
Bel ze eens.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• AlexAuto

AlexAuto

Parttime Tweaker

Topicstarter
Op zondag 06 mei 2001 20:51 schreef buzzbomb het volgende:
Ik geloof dat Western Digital een *Dlevenslange garantie*D heeft op de HD''s.
Mag ik inderdaad hopen! Die schijf heb ik nog geen 3 jaar geleden gekocht. Maar ja, wat voor schijf kan je nu kopen voor f400,-? Een 60 GB ATA66??
Maar het probleem is dat ik die schijf gebruikte voor mijn ouwe bak, een P133 MHz. 2 HD''s van 200 MB is toch wel een beetje weinig.

Hopelijk kan dit mijn humeur wat opvrolijken, zo niet dan wordt het echt :'(:'(:'(:'(:'(

• BC3 Victim
Printje wisselen met een andere schijf waarvan bv. de koppen defect zijn (crash) kan wel, je zult ''m dan alleen wel moeten low-levelen aangezien de low-level format controller-gebonden is en de controllor bij IDE op de schijf zelf zit (dat printje). Oftewel, je data is bye bye.

Wil je je data behouden dan is er een bedrijfje in zweden (geloof ik) welke dit kan restoren, kost echter wel de nodige pecunia.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
WD geeft 3 jaar garantie op de disks.
Met de diag tools van wd kun je kijken wat er met de disk aan de hand is en een hoop problemen kunnen hersteld worden.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

• AlexAuto

AlexAuto

Parttime Tweaker

Topicstarter
Op maandag 07 mei 2001 07:38 schreef spook het volgende:
Met de diag tools van wd kun je kijken wat er met de disk aan de hand is en een hoop problemen kunnen hersteld worden.
En hoe wou je die schijf dan controleren als hij niet aangaat bij het aanzetten van de computer:?:?:?:?

• BC3 Victim
Mijn oude Caviar 31600 heeft het zelfde probleem... Volgens mij is er niks meer aan te doen ;(

Pagina: 1