[BC3] Al mensen die een dvd writer hebben???

Pagina: 1
Acties:

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Topicstarter
Zijn er hier al mensen of iemand die je kent, die een dvd writer hebben. En deze ook gebruiken voor het backuppen van bijv hun speelfilm dvd''s. Is dit uberhaupt al mogelijk of past het nog niet op de recordables.

Wat voor merk dvd writer is het en welke standaard gebruikt hij? Wat was ongeveer de prijs en wat kost een schijfje momenteel.

Ben zelf van plan om in de grote vakantie een dvd writer aan te schaffen en vroeg me af of er nog grote nadelen aan zitten op dit moment. Afgezien van de prijs, denk ik. :)

THANKS

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Een schijfje kost geloof ik iets in de buurt van honderd gulden,en de schrijver iets van 6000 gulden.
Correct me if I''m wrong:)

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Verwijderd

Bij pricewatch.

Pioneer DVR-103 DVD-R/DVD-RW/CDR/CDRW 2/1/8/4/24 IDE FL 1994,-

Wel iets anders als 6000 florijnen, alleen jammer dat je 100 piek voor een schijfje moet betalen.:(

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Op zaterdag 05 mei 2001 12:02 schreef Junkles het volgende:
Bij pricewatch.

Pioneer DVR-103 DVD-R/DVD-RW/CDR/CDRW 2/1/8/4/24 IDE FL 1994,-

Wel iets anders als 6000 florijnen, alleen jammer dat je 100 piek voor een schijfje moet betalen.:(
Wie zegt dat ik het over die Pioneer had;)

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-03 07:47

BNX

Ik heb zelfs al een half jaar geleden bij www.alternate.nl een DVD-RAM (writer dus) gezien voor +/- 1100,-- Hij onderstuunde 2,6 en 5,2 GB schijfjes, respectievelijk toen +/- 50,- en 80,- :+

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Op zaterdag 05 mei 2001 17:47 schreef BNX het volgende:
Ik heb zelfs al een half jaar geleden bij www.alternate.nl een DVD-RAM (writer dus) gezien voor +/- 1100,-- Hij onderstuunde 2,6 en 5,2 GB schijfjes, respectievelijk toen +/- 50,- en 80,- :+
Dat is de WD-1100 van Toshiba, ze verkopen hem nog steeds daar btw...

Verwijderd

Bij www.nec-online.nl kun je voor FL 650,- zo''n Pioneer dvd-drive in je systeem bestellen, incl "my dvd" software.

Verwijderd

Of een Hitachi DVD-ram kost 999,- bij PC Vergelijk shop

Toch zal ik niet snel zo''n ding kopen wat moet je er mee?! Ik brand wel cd''s stukken goedkoper

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
>> [url="/listtopics.php/21"]Opslagmedia & I/O Controllers[/url] <<

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 10:29

MaxxMark

HT is Tof!

DVD RAm berust op een totaal ander princype dan bijvoorbeeld gewone cds doen, en dan bedoel ik niet puur het idee van het verschil tussen dvd <-> cd

DVD RAM berust (voor zover ik het begrepen heb) op het princype van de Optical Disc.

De DVD RW / DVD R enz enz berusten op het princype van de CD-RW..

Je kan beter een DVD brander van dit laatste soort nemen omdat die een betere kans hebben dat die ook bruikbaar worden in normale DVD spelers! Met DVD Ram weet je sowiso al dat je ze niet in andere (normale) DVD spelers kan stoppen! Met DVD-R DVD-RW gaat dat wel gebeuren!

Het is allemaal al weer een tijd geleden dat er duidelijke dingen waren over beschrijfbare DVD''s.. Dus er kunnen wat foutjes in mijn text zitten!

1 ding wat ik zeker weet; het is heel rommelig op het beschrijfbare DVD medium... Er zijn nog steeds gevechten aan de gang tussen verschillende maatschappijen die graag zelf de standaard v oor de beschrijfbare DVD willen zijn.. Als ik jou was, zou ik nog even wachten! Mensen die nu ene DVD-RAM hebben zijn nu wel blij enzo... maar of ze dat ook zijn over een paar jaar??

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 21:15
een vriend van me heeft er 1..

ik heb er helaas (nog) niet mee kunnen spelen:(:(

wat ik wel weet is dat de schijffies alleen in de brander zijn te lezen, en niet in een gewone DVD speler:(

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 20:48
jou vriend heeft een DVD-ram, geen dvd-writer. was het een echte DVD writer dan had een gewone dvd speler ze ook af kunnen spelen.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Op zaterdag 05 mei 2001 17:53 schreef koffeannan het volgende:
Bij www.nec-online.nl kun je voor FL 650,- zo''n Pioneer dvd-drive in je systeem bestellen, incl "my dvd" software.
Kan je mischien ff het adress geven.....
kan hem niet zo snel vinden op http://www.nec-online.nl/

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Je kan beter wachten,want ze zeggen dat DVD-RW+ het gaat worden. Pioneer komt in mei uit met DVD-RW voor fl-2200 gulden.Maar dat is RWen dat kan klote zijn.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

De nieuwe lijn van Packard Bell heeft ook een DVD-R in het topmodel zitten.

Een Pioneer welteverstaan.
Dat verklaard ook gelijk dat NEC-online die dingen verkoopt.

NEC = Packerd Bell

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• BC3 Victim
Ik wacht nog maar even... er zijn nu 3 standaarden die nog steeds niet samengesmolten zijn...
Bovendien zijn de schijfjes veel te duur...

een DVD is 28 keer groter dan een CD, maar dan wel 40 keer duurder.

Dus op CD heb ik 1.42x betere prijs/opslag verhouding.

Buiten DivX enzo, als je een DVD 1 op 1 beetpakt en de max vobsize resized naar 700mb, kan je een DVD ''backup'' maken op 10 CD''s (de meeste films zijn 6 a 7 GB) Dat houd in dat je zonder recompressie nog voor minder dan een tientje (1/8 van de nieuwprijs en 1/4 van de prijs van een DVD-R) een DVD film kan backuppen... Natuurlijk kan het kleiner, maar we hebben het hier over de vergelijking met een 1 op 1 kopie zonder recompressie.

Als met al... veel te duur nog die DVD-R(W) en geen garandering voor de toekomst (door de verschillende standaarden)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Op zaterdag 05 mei 2001 17:53 schreef koffeannan het volgende:
Ja maar dat iz wel de meer prijs die je voor dat ding betaald ten opzichte van die writer
duz komt die dvdbrander nog rond de 1000 piekjez uit

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 13:11 schreef Komaki het volgende:

[..]

Ja maar dat iz wel de meer prijs die je voor dat ding betaald ten opzichte van die writer
duz komt die dvdbrander nog rond de 1000 piekjez uit
Maar als je hem los koopt, kost die het dubbele!!!!
Pagina: 1