[BC3] Schijven bij RAID

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik zit ff met een vraag over RAID. Ik heb de search al bekeken, en honderden replys daarvan, maar de volgende vraag ben ik niet tegen gekomen.

Ik heb zelf twee HDD''s, maar helaas niet dezelfde. Als ik nu een RAID-0 array aanmaak, met deze schijven, wordt dan mijn capaciteit 55 GB (1x15GB & 1x 40 GB), of werkt het gewoon niet.

Vraag twee, als het niet zou werken, hoe zit het dan als ik 2x30 GB in array plaats en die 40 GB er ook aanhang, maar dan met zijn eigen array, of kan dat niet. Dan werkt de schijf waarschijnlijk niet in stripped mode, maar ach.

Is het misschien het verstandigst om twee 30 GB HDD''s te kopen en die andere in andere systeemen te plaatsen (bijv SERVER).

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
De Array wordt (in het geval van RAID0) 2x het formaat van de kleinste disk. In jouw geval krijg je dus met een 15 en een 40 een array van 30GB, en met de rest van de 40 GB schijf (25GB dus) kun je niets meer mee. Niet echt zinvol om te doen dus :'(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
En als je nu een array maakt van 2x30 GB (nieuw) en die 40 erbijzet op de tweede RAIDATA100 kanaal, kan je die dan in een nieuwe array plaatsten, mogelijk met zo''n zelfde 40 GB erbij als slave op die tweede RAIDATA100 kanaal???

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 22:09

DarkSide

theres no place like ::1

1 HD in raid gaat niet.
Min 2 HD''s voor Raid 0 of 1.
Min 3 HD''s voor Raid 3,4,of 5.
Maak dan 1 complete raid van 90 Gig over 3 hd''s en gooi 10 Gig weg.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• BC3 Victim
kan, maar zoveel ruimte heb ik nu nog niet nodig, dus ik ga eerst 2x30 GB halen, en dan zet ik die 15 GB in mijn tweede sys. en die 40 GB in mijn server. Heb ik dat ook opgelost.

Maar eerst maar ff wachten op mijn geld. Ergens volgende week ga ik ze ff halen bij mycom ofzo.

Thx. :)

Verwijderd

of je moet een raid controller hebben die jbod/raid7 ondersteunt dan kan het wel :)

Verwijderd

Die kost meer dan heel de schijven bij elkaar. En die is er niet eens voor IDE volgens mij.

Verwijderd

Op zaterdag 05 mei 2001 02:13 schreef HlpDsK het volgende:
Die kost meer dan heel de schijven bij elkaar. En die is er niet eens voor IDE volgens mij.
wel hoor maar dan praat je over 1500,- voor die raid maar is dan wel echt hardware raid :P

• BC3 Victim
Ja ok, maar dan kan ik nu beter een paar honderd gulden uitgeven aan 2 nieuwe schijven, dan dat ik een RAID controler voor 1500,- koop.

Thank for the T.I.P.

Pagina: 1