I laugh in the face of danger ... ... then I hide and wait until it goes away -
Verwijderd
oke raidlevel 10 en raid 53 zijn geen officiele raid levels ,
en de performance in Mb hangt dus af van je disken , rpm etc , gemiddelt is de performance van een raid5 set 80% van die van een stripeset. tussen raid3 en raid5 zit een verschil, maar afhankelijk van de size van de data is de een sneller dan de ander .. , adaptive raid 3/5 wordt dan dus ook wel eens gebruikt, maar dat is een cache oplossing in de controller , het maakt niks uit voor de manier waarop de parity wordt gedistribueert. raid2 en 6 worden bijna nooit geimplementeert , en raid7 is een jbod, een single disk.
en de performance in Mb hangt dus af van je disken , rpm etc , gemiddelt is de performance van een raid5 set 80% van die van een stripeset. tussen raid3 en raid5 zit een verschil, maar afhankelijk van de size van de data is de een sneller dan de ander .. , adaptive raid 3/5 wordt dan dus ook wel eens gebruikt, maar dat is een cache oplossing in de controller , het maakt niks uit voor de manier waarop de parity wordt gedistribueert. raid2 en 6 worden bijna nooit geimplementeert , en raid7 is een jbod, een single disk.
Thnx. Dit is precies de informatie die ik nodig heb. Ik denk dat ik eens RAID 5 ga shoppen. Alleen jammer dat die controllers zo verschrikkelijk duur (Fl. 2000,-) zijn.
I laugh in the face of danger ... ... then I hide and wait until it goes away -
Als je goedkope RAID5 wil, zou je de 3Ware-controllers eens moeten bekijken, controller kost 950 piek ongeveer in Nederland. Plus de disks zijn goedkoper. Als je zorgt dat je firmware 6.5 of hoger hebt, kan je d''r ook RAID5 mee doen (huidige firmware is 6.61).Op maandag 07 mei 2001 15:35 schreef JamesTiberius het volgende:
Thnx. Dit is precies de informatie die ik nodig heb. Ik denk dat ik eens RAID 5 ga shoppen. Alleen jammer dat die controllers zo verschrikkelijk duur (Fl. 2000,-) zijn.
www.3ware.com voor meer info, www.silentpc-shop.nl heeft ze te koop.
PS: dit is dan wel IDE-RAID, maar het presteert prima, ik heb hem zelf ook, en het kart lekker vooruit
Virussen? Scan ze hier!
Eventueel kan ook de Promise Supertrak. Die doet ook RAID-5.
Maximaal 6 schijven. +/- 1100-1200 gulden...
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Verwijderd
het nadeel van ide is het multitask gedeelte, in mb/s sequential zal ide best goed presteren, maar bij intensief gebruik tegelijkertijd is het minder in performance, ik zeg niet dat ide slecht is , maar ik denk gewoon dat scsi meer brengt dan ide ..
Verwijderd
Ik ga binnenkort zelf testen met mylex raid controlelr en 4x4 gb scsi om te kijken hoe alles presteerd ik zal het dan ook posten
Heb je gelijk in. Maar daar staat weer tegenover dat SCSI veel duurder is (reken maar op 2-3 keer de prijs van IDE), en ik vind dat verschil té groot, en het verschil in prestaties té klein om de aanschaf van SCSI te rechtvaardigen.Op maandag 07 mei 2001 23:01 schreef scsi-freak het volgende:
het nadeel van ide is het multitask gedeelte, in mb/s sequential zal ide best goed presteren, maar bij intensief gebruik tegelijkertijd is het minder in performance, ik zeg niet dat ide slecht is , maar ik denk gewoon dat scsi meer brengt dan ide ..
Virussen? Scan ze hier!
En waar heb jij hem vandaan ??? (hij staat in je sig)Op maandag 07 mei 2001 16:03 schreef GarBaGe het volgende:
Eventueel kan ook de Promise Supertrak. Die doet ook RAID-5.
als je niks te doen hebt doe het dan niet hier
Pagina: 1