Toon posts:

[BC3] IBM roelt, toch?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ga zo een nieuwe HD bestellen, ik ga denk 2x IBM 40 GB 60GXP hd''tjes kopuh want die zijn volgens mij momenteel het beste (snelste dus), of denken jullie er anders over?

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:18
ibm roelt zeer zeker!

Verwijderd

Doen! >:)>:) (simpel maar waar).

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 04 mei 2001 17:06 schreef Squeek het volgende:
Doen! >:)>:) (simpel maar waar).
idd, zeker doen

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
hoe zit het met die WD BB schijven btw? die zijn toch grotendeels IBM fabricaat? ik ben niet zo''n WD fan door vroegere nare ervaringen maar ik weet wel dat de BB series erg snel is.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Uitval van de IBM schijven is vrij hoog, k''weet niet hoe het met de nieuwe serie is.

Eerste berichten zijn vrij negatief.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-05 00:17
FF weer omhoog helpen aangezien ik van plan ben een IBM 40GB 60GXP te kopen (of de 60GB versie daarvan... :))

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

Verwijderd

Op vrijdag 04 mei 2001 20:23 schreef smvs het volgende:
hoe zit het met die WD BB schijven btw? die zijn toch grotendeels IBM fabricaat? ik ben niet zo''n WD fan door vroegere nare ervaringen maar ik weet wel dat de BB series erg snel is.
WD zuigt aan alle kanten. Heb er al verschillende erg snel kapot zien gaan en daarnaast zijn ze ook :rt-r-a-a-g (compared to IBM).

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
WD zuigt aan alle kanten. Heb er al verschillende erg snel kapot zien gaan en daarnaast zijn ze ook t-r-a-a-g (compared to IBM).
bedoel je nou wd in het algemeen of is de wd xx BB traag ivm de IBM 60 GXP ?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Maxtor Plus60 40 gb 7200 rpm zijn anders ook zeer goeie hd''s, zelfs iets sneller als IBM.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Die ibm desktar 45 gig reeks heeft mijn vertrouwen wel een beetje aangetast! Zie sign :(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Mijn ibm 46GB doet het nog steeds. :7. Moet op het moment geluk hebben of je een goede te pakken hebt. Maar als hij het doet dan doet ie het ook goed.

Verwijderd

Op zaterdag 05 mei 2001 01:15 schreef ndedecke het volgende:
Maxtor Plus60 40 gb 7200 rpm zijn anders ook zeer goeie hd''s, zelfs iets sneller als IBM.
Maxtor sneller dan IBM? dan zitten dus alle reviews er naast :?
denk het niet

• BC3 Victim
Maxtor is wel stil...

• Overspeed
  • Laatst online: 03-05 00:17
Maar om ff weer on-topic verder te gaan: wel of niet een IBM 60GXP 40/60 GB kopen?

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• BC3 Victim
Ik heb hier een Quantum 30 GB (Fireball, 7200 rpm) HDD, die''s toch ook wel redelijk snel dacht ik?

Verwijderd

Heb zelf twee IBM''s (10 gig en 46 gig) Bevallen errug goed. Heb tevens 30 gig Maxtor. Is ok errug goed en NOG stiller dan IBM. Heb met geen van allen problemen gehad.

• InterCC
  • Laatst online: 02-05 08:36
WEL DOEN. IBM is wat sneller en lekker stil. Je moet er alleen wel wat meer voor betalen. En IBM had laatst een slechte serie (veel uitval) maar normaal gesproken is IBM echt TOP

• InterCC
  • Laatst online: 02-05 08:36
Op zondag 06 mei 2001 18:15 schreef Cybje het volgende:
Ik heb hier een Quantum 30 GB (Fireball, 7200 rpm) HDD, die''s toch ook wel redelijk snel dacht ik?
redelijk, maar de IBM performance haal je niet (hoeft ook niet, want jouw quantum is een stukje goedkoper :))

Verwijderd

Ik heb zelf 2x60GB IBM, de iets oudere 75GXP serie. Hiervoor heb ik ook 2x 30Gb en 1x45Gb gehad, ze bevallen echt supergoed, zeer snel en geen een ervan is kapotgegaan. De 60GXP is een iets nieuwere versie dan de 75GXP, hij is alleen ietsje sneller.
Ik zou zo zeggen: Halen die IBM!

Verwijderd

ik heb zelf goede ervaringen met ibm hd''s, 1x 15, 1x20gig, maar volgens de duitse pc-welt zijn de fujitsu schijven sneller.

maxtor schijven (2x40,9 gig) worden erg warm.

• BC3 Victim
redelijk, maar de IBM performance haal je niet (hoeft ook niet, want jouw quantum is een stukje goedkoper :))
Ah ... in me server zit wel een IBM dingetje ... is inderdaad razendsnel. Deze Quantum had ik btw nieuw voor 250 ... dus mij hoor je niet klagen :9

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
* Gman aka Georgio is confused

Is de 60GXP of de 75GXP nou nieuwer?

60GXP toch?

Verwijderd

jep hd,s zijn perfect van ibm alleen de pc line ben ik niet zo kapot van !!!

maar doen hoor die hd ! ;)

Verwijderd

Op maandag 21 mei 2001 10:58 schreef TP70 aka Georgio het volgende:
/me aka Georgio is confused

Is de 60GXP of de 75GXP nou nieuwer?

60GXP toch?
de 60 is nieuwer ja...

maar vraagje:

Is het aantrekkelijker 1x 40GB IBM 60GXP te kopen of voor wat meer geld 2x 20GB IBM 60GXP in raid:?

Is RAID zoveel sneller dat dat aantrekkelijk is, of is het het extra geld (642 ipv 435 piek) niet waard :?
Ik snap ook niet zo goed hoe dat RAID werkt.. heeft iemand daar een url over (overzichtelijk shema hoe ''t werkt ofzo):?

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Op maandag 21 mei 2001 11:58 schreef Locutus-of-Borg het volgende:

[..]

de 60 is nieuwer ja...

maar vraagje:

Is het aantrekkelijker 1x 40GB IBM 60GXP te kopen of voor wat meer geld 2x 20GB IBM 60GXP in raid:?

Is RAID zoveel sneller dat dat aantrekkelijk is, of is het het extra geld (642 ipv 435 piek) niet waard :?
Ik snap ook niet zo goed hoe dat RAID werkt.. heeft iemand daar een url over (overzichtelijk shema hoe ''t werkt ofzo):?
Raid 0 wil jij denk ik.
Je controller krijg data voor de Hd''s binnen
Die RAID Controller verdeeld die stukjes data.
Bij RAID 0 slaat ie een stukje op op HD1 en een stukje op HD2.

2 (of meer) Hardeschijven doen hetzelfde als wat 1 HD normaal alleen doet, en daarom is het sneller.

Bij RAID 1 hetzelfde, maar dan precies hetzelfde op HD1 en HD2...dit heet mirroring.
(lijkt me duidelijk)

Voor de rest van de RAID vormen (er zijn er 8 ofzo?) moet je zelf ff zoeken, maar dat is voor de consument niet interessant (controllers zijn ook rete duur die bijv. RAID 7 ondersteunen, en vrijwel altijd SCSI)

Ik zou ff een search doen op RAID als ik jouw was :)

Verwijderd

Op maandag 21 mei 2001 12:11 schreef TP70 aka Georgio het volgende:

[..]

Raid 0 wil jij denk ik.
Je controller krijg data voor de Hd''s binnen
Die RAID Controller verdeeld die stukjes data.
Bij RAID 0 slaat ie een stukje op op HD1 en een stukje op HD2.

2 (of meer) Hardeschijven doen hetzelfde als wat 1 HD normaal alleen doet, en daarom is het sneller.

Bij RAID 1 hetzelfde, maar dan precies hetzelfde op HD1 en HD2...dit heet mirroring.
(lijkt me duidelijk)

Voor de rest van de RAID vormen (er zijn er 8 ofzo?) moet je zelf ff zoeken, maar dat is voor de consument niet interessant (controllers zijn ook rete duur die bijv. RAID 7 ondersteunen, en vrijwel altijd SCSI)

Ik zou ff een search doen op RAID als ik jouw was :)
K, tnx ;) ik zie in de search dat RAID 0 (maar er zijn dus nog veel varianten.. maar zijn die allemaal te gebruiken met bv. Epox 8KTA3+ mobo en 2x IBM 20GB 60GXP :? En heeft iemand dan ff een overzichtje waarin ze uitgelegd staan en waarvoor ze ''t snelst/best zijn :?:?

Verwijderd

Never mind heb al link naar RAID-info:
http://www.systemlogic.net/articles/01/1/raid/index.php
Pagina: 1