[BC3] harde schijf

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
mijn broer deed fotmat met zijn harde schijf vandaag.
maar hij blijft hangen op 13 procent,en we hebben hem 4 keer opnieuw laten starten.
wat houd dit in.
remco :{

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
sorry ik bedoel defragmenteren.
verleden week deed hij het nog,langzaam moeten we zeggen .
als iemand wat weet ,let me know.
grt remco

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

misschien helpt scandisk, moet je wel het schijfoppervlak laten testen

of als je norton hebt ''disk doktor''...

• BC3 Victim
ik heb wel die windows progjes gebruikt .
die van de systeem werkset ,uitgebreid en normaal.
maar die gaven geen fouten aan.
bij 10 procent gaat die opeens heel snel en
dan zie je hem opeens stoppen[blokj].
maar dat geluid van het lopen hoor je nog.
maar nog na 5 uren 10 procent.
heel vreemd.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De eerste 10% is de FAT, dat is File Allocation Table. Daarin staat wat voor het schijf en groot de schijf is zeg maar. Dat gaat heel snel, daarna komt het echte defragmenteren. Dat duurt een stuk langer. Dit komt o.a. door langzame schijf (echt!) en te weinig swap-ruimte. Dus zorg voor 100-200Mb vrije ruimte op de betreffende schijf, en dan gewoon w88. Meer kan je ook niet doen (er van uit gaande dat de HD geen fouten bevat).

Verwijderd

Klinkt alsof je harde schijf naar de eeuwige datavelden is...... :'(

Heb laatst ook zoiets gehad en toen bleek dus idd de schijf naar z''n grootje te zijn. :(

Maar ik heb inmiddels al weer een nieuwe gehad van MAxtor, viel nog onder de garantie en greeg zowaar een grotere terug! *D

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 11:40
denk niet dat ze kapot is want dan zou hij toch fouten moeten geven bij de opp-controle?

hoe vol staat de schijf? hoeveel ram heb je? (= heeft windows plaats genoeg voor een swapfile?
andere mogelijkheid: hoeveel Mb staat er in je IE history? dit zijn meestal zeer kleine bestanden en ONGELOOFLIJK veel (snel een 10000 tal) en als hij deze wil verplaatsen kan dit heeeeeeel lang duren.
Ook als hij veel wil verplaatsen (in het bijzonder zie boven) als DMA niet aanstaat gaat dit alles nog een stuk trager...

Verwijderd

Hij hoeft nu ook nog niet geheel kapot te zijn, maar het is vaak wel een voorbode van...

Bij mij begon het ook met het hangen van scandisk en dergelijk software. Na een poosje kwam scandisk vanuit dos er wel dooheen, maar vond dan erg veel bad sectors :( na reparatie ging het dan weer even tot de volgende reboot.... weer hetzelfde verhaaltje :(

Verwijderd

Kan het zijn dat je andere progs hebt draaien? Dat zou misschien problemen kunnen opleveren. Met Control-alt-del even uitzetten behalve systray, explorer en je defrag.

Ook energy-conservation en screensaver uit.
Als dat niet helpt...tja, misschien een file die niet wil moven?? Of een virus...

• BC3 Victim
Het licht eraan hoe vaak je defragmenteren doet. Heb je de laatste tijd of nog nooit gedaan. Dan duurt het een stuk langer. Elke keer als jij iets nieuws installeerd dan zet hij het achter aan op je HD. Maar als je iets verwijdert dat in het begin is geschreven dan zijn die clusters wel vrij maar worden niet meer gebruikt.

Daarvoor dient defragmenteren, hij zet alle cluster weer op een rij zonder lege clusters er tussen. Dit kan de snelheid van je computer verbeteren maar niet altijd.

Ik raad je aan als je dit niet vaak doet om dit toch regelmatig te doen, de computer heeft minder tijd nodig om al de juiste clusters te vinden die staan nu dus bij elkaar in plaats van verspreid over je hele HD.

• BC3 Victim
het is van een oude p2 sys.
het is een 4.3 gig,al je details aandoet zie dat blokje vrolijk voortgaan en opeens schiet hij van 10 naar 13 procent en hop blokj pleite.
je hoort dat ding nog wel lopen.
er zit geen foutje in.
dat scijf controle progje wat meestal vooraf gaat aan defragm ,die heb ik uitgebreid gedaan .
superlangzaam,maar gaf geen fouten.
grt remco

Pagina: 1